Tematyczna ofensywa Telewizji Puls
Telewizja Puls złożyła do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wnioski o udzielenie koncesji na nadawanie dwóch nowych stacji tematycznych: kanału informacyjno-publicystycznego Puls News i rozrywkowo-filmowego TV Puls Rozrywka.
Wczoraj nie udało nam się dowiedzieć, kiedy TV Puls planuje uruchomić nowe stacje. W pierwszym etapie nadawania spółka chce je dystrybuować za pomocą satelity. Docelowo mają one być dostępne w ramach naziemnej telewizji cyfrowej.
- Jesteśmy zainteresowani czynnym udziałem w procesie konwersji telewizji naziemnej w telewizje cyfrową, nie tylko jako operator multipleksu, ale również jako dostawca programów. Dlatego też staramy się o wzbogacenie portfela oferty programowej TV Puls - tłumaczy Dariusz Dąbski, prezes TV Puls.
Do tej pory spółka złożyła już wniosek o rezerwację częstotliwości na pierwszym multipleksie dla swojego flagowego kanału TV Puls. Chciałaby zostać także jego operatorem. Ponadto, jest również zainteresowana miejscem na drugim multipleksie.
Kanał Puls News będzie emitować programy informacyjne i publicystyczne. Szczególnie ważne miejsce na jego antenie na zajmować publicystyka międzynarodowa, która - jak informuje TV Puls - będzie tłumaczyć pozycję Polski na światowej arenie, objaśniać globalne procesy oraz ukazywać życie różnych narodów. W ofercie stacji znajdą się też produkowane przez zewnętrznych producentów reportaże, a także zagraniczne filmy dokumentalne.
Piotr Bieńko, commercial director w domu mediowym Universal McCann, nie wróży sukcesu projektowi. - Rynek kanałów informacyjnych jest już znacznie nasycony. Większość motywów charakterystycznych dla takich telewizji jak informacje podawane na bieżąco, publicystyka czy reportaże została już wykorzystana przez istniejące cztery stacje - uważa.
Z kolei oferta drugiego kanału - TV Puls Rozrywka - zawierać będzie programy rozrywkowe, teleturnieje, talk-shows. TV Puls zamierza produkować te audycje w wysokiej rozdzielczości. Na antenie stacji będą emitowane także filmy i seriale podchodzące z bibliotek światowych dystrybutorów oraz koncerty światowych gwiazd.
Zdaniem Piotra Bieńki, kanał o takiej formule będzie musiał walczyć o szeroką widownię posiadając jednocześnie małą dystrybucję. - Nie zarobi on na produkcję własnych programów. Zapewne będzie emitować potworki z głównej anteny Pulsu - tłumaczy nam Bieńko.
TV Puls należy w 35 proc. do firmy News Corp. kontrolowanej przez Ruperta Murdocha. W Polsce posiada on także oddział globalnej spółki Fox International Channels, która zarządza na naszym rynku takimi kanałami tematycznymi jak Foxlife, National Geographic Channel, National Geographic Channel HD, Nat Geo Wild i Baby TV.
Dołącz do dyskusji: Tematyczna ofensywa Telewizji Puls