TikTok chce więcej treści od twórców. Będzie z nimi dzielił wpływy reklamowe
TikTok zapowiada, że wprowadzi rozwiązanie, które pozwoli na dzielenie się z twórcami i influencerami przychodami reklamowymi w ramach projektu TikTok Pulse. System ma w czerwcu 2022 roku pojawić się na rynku w USA, a jesienią w innych krajach. Dzięki temu gwiazdy serwisu mają zyskiwać finansowo na większej liczbie zamieszczanych postów.
Jak wynika z danych Sensor Tower TikTok jest obecnie najbardziej popularną aplikacją społecznościową na świecie. Cieszy się także dużym powodzeniem w Polsce, ma w naszym kraju 14,5 mln użytkowników.
Twórcy dostaną pieniądze z reklam
Jak wynika z informacji podanych przez TechCrunch, TikTok planuje wprowadzenie oferty nowego rozwiązania zmierzającego do zwiększenia ilości treści prezentowanych na platformie.
Chodzi o to, że twórcy obecni na TikToku mogą wkrótce mieć łatwiejszy sposób na zarabianie na swoich postach. W ramach rozwiązania reklamowego o nazwie TikTok Pulse, gigant mediów społecznościowych zacznie testować program, w którym przychody z reklam będą dzielone z influencerami, wydawcami i znanymi osobami publicznymi. W pierwszej fazie programu będą mogli wziąć w nim udział ci, którzy mają co najmniej 100 tys. obserwujących.
Czytaj także: TikTok usunął prawie 86 mln filmów za naruszenie zasad społeczności
Serwis zakłada, że uruchomi Pulse w USA w czerwcu br., a w innych krajach pojawi się on jesienią. TikTok będzie dzielił przychody po równo między siebie i twórców. To nieco gorsze warunki, niż w przypadku Instagrama (gdzie twórcy otrzymują 55 proc.), ale wciąż mogą wchodzić w grę znaczące kwoty.
Według TikToka atrakcyjność tego rozwiązania będzie oczywista: jeśli twórca jest wystarczająco popularny, ma zarabiać na każdym poście. To może zachęcić do publikowania większej liczby materiałów na TikToku, nie wspominając o tym, że niektórzy twórcy wideo nie będą musieli polegać w dużej mierze na sponsorach lub darowiznach.
To oczywiście ma pomagać także TikTokowi. Zapowiadany system może powstrzymać influencerów przed przejściem na Instagrama lub inne platformy. Jednak ma to również zachęcić większą liczbę twórców do tworzenia klipów przyjaznych reklamom.
Czytaj także: Który serwis społecznościowy najlepszy reklamowo? „Liczy się cel, a nie platforma”
Dołącz do dyskusji: TikTok chce więcej treści od twórców. Będzie z nimi dzielił wpływy reklamowe