TikTok wybrał PHD do globalnej obsługi mediowej
Serwis społecznościowy TikTok wybrał sieć PHD na globalną agencję mediową odpowiedzialną za planowanie i zakup mediów do jego kampanii.
Firma nie podaje liczby i nazw pozostałych agencji, które uczestniczyły w przetargu. Nie ujawnia też na jak długo zawarła umowę z PHD.
Agencja będzie odpowiadać za planowanie i zakup mediów dla TokTok na wszystkich rynkach międzynarodowych poza Chinami.
Obsługą mediową TikTok w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech zajmuje się obecnie agencja Total Media. PHD jako globalna agencja mediowa ma współpracować z domami mediowymi, które pracują dla tego marketera lokalnie. Na poziomie globalnym ma nadzorować strategię i planowanie mediów.
TikTok ma już ponad 1,5 mld użytkowników miesięcznie
TikTok jest należącą do chińskiej firmy Bytedance mobilną aplikacją społecznościową adresowaną głównie do młodych osób – według badań agencji GetHero 64 proc. użytkowników platformy to internauci w wieku od 13 do 15 lat. W połowie ub.r. TikTok został połączony z przejętą przez Bytedance aplikacją Musical.ly.
Każdego dnia TikToka używa co najmniej 700 mln osób dziennie. Średnio, miesięcznie aplikacja przyciąga 1,5 mld użytkowników. To zdecydowanie najpopularniejsza platforma w portfelu chińskiego giganta, do którego należą m.in. agregator newsów Jinri Toutiao, aplikacja do robienia sefie FaceU czy Top Buzz z treściami wideo.
Wynik TikToka poprawił się od stycznia o 500 mln użytkowników.
TikTok mimo rosnącej popularności ma także kłopoty wizerunkowe. Kilka miesięcy temu platforma została ukarana w USA grzywną w wysokości 5,7 mln dol. za gromadzenie danych użytkowników, zaś niedawno władze Indii zakazały udostępniania TikToka w sklepach Google Play i Apple Store w związku z posądzeniami o udostępnianie przez aplikację szkodliwych dla młodzieży treści o charakterze seksualnym.
Dołącz do dyskusji: TikTok wybrał PHD do globalnej obsługi mediowej