TNS łączy się z GfK
Firmy badawcze Taylor Nelson Sofres (TNS) i GfK doszły do porozumienia w sprawie fuzji.
W wyniku połączenia powstanie druga po Nielsenie największa firma badawcza na świecie o rynkowej wartości około 4 miliardów dolarów - informuje serwis Brand Republic.
Przypomnijmy, że wcześniej TNS dwukrotnie odrzuciła ofertę przejęcia złożoną przez holding reklamowy WPP Group, który proponował najpierw 948, a następnie 996 milionów funtów.
Obecnie TNS jest trzecią największą na świecie firmą badawczą, mającą takich klientów jak Procter & Gamble i Unilever, podczas gdy GfK to piąta największa firma, z której usług korzystają m.in. Panasonic i Henkel.
Nowo powstała firma będzie nosić nazwę GfK-TNS i będzie działać w sumie w 111 krajach. Obie strony szacują, że fuzja przyniesie im oszczędności rzędu około 76 milionów funtów do końca trzeciego pełnego roku wspólnej działalności po sfinalizowaniu umowy, które spodziewane jest na ostatni kwartał bieżącego roku.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: TNS łączy się z GfK