„To się nosi nad Wisłą” w akcji przeciw śmieceniu na plażach w Warszawie
W tym sezonie miasto stołeczne Warszawa prowadzi kampanię Dzielnica Wisła pod hasłem „To się nosi nad Wisłą”. Celem działań jest zachęcenie ludzi, którzy korzystają z nadwiślańskich plaż i bulwarów w stolicy, by dbali tam o porządek.
- Założeniem kampanii Dzielnicy Wisła, od jej pierwszej edycji, jest przekonanie osób bawiących się nad rzeką, że wspólnie możemy dbać o czystość. Akcja ma bardzo pozytywny wydźwięk. Promocja dobrych praktyk i odpowiedzialnej zabawy przynosi korzyści nie tylko ludziom, lecz także przyrodzie - powiedział Michał Olszewski, wiceprezydent m.st. Warszawy.
Z danych ratusza wynika, że codziennie z terenów nadwiślańskich wywożonych jest średnio 6 ton odpadów, z czego aż 2,5 tony nie trafia do śmietników. To, co nie jest zaniesione do kosza, stanowi zagrożenie dla wszystkich – ludzi, zwierząt a także roślin i wody.
Główną ideą prowadzonej pod hasłem „To się nosi nad Wisłą” akcji jest kształtowanie odpowiedzialnej postawy wśród wypoczywających nad rzeką. Plan działania zakłada wiele elementów, które mają pomóc dotrzeć do warszawiaków i przekazać im zalety nie tylko dbania o czystość nadwiślańskich terenów, lecz także rozważnego spożywania alkoholu. Służą do tego plakaty, weekendowe warsztaty rodzinne na bulwarach oraz akcje performatywne.
Pierwszy z happeningów - „Warszawski świt” - odbył się nocą, w trzeci weekend lipca. W ślad za sprzątającą Służbą Brzegową podążała ekipa streetartowców. Artyści zilustrowali liczbę znalezionych odpadów, które nie trafiły do kosza.
- Naniesione kredową farbą szablony butelek, niedopałków czy torebek foliowych symbolicznie oddają typy i liczbę śmieci rozrzucanych nad Wisłą. Z jednej strony obrazuje to skalę problemu, z drugiej skłania do refleksji - mówi Robert Zydel, dyrektor biura marketingu miasta Urzędu m.st. Warszawy.
W weekendy przy utrzymaniu czystości i opróżnianiu koszy pracuje ok. 60 osób. Obecnie nad Wisłą ustawionych jest 137 zwykłych koszy, 128 beczek (każda mogąca pomieścić 200 litrów śmieci), 100 beczek do segregacji szkła (każda na 200 litrów, oznaczona zielonym kolorem) oraz 4 duże kontenery (każdy na 1 m³ odpadów).
Co weekend, w godzinach wieczornych i nocnych, w tłumie imprezowiczów pojawiają się specjalnie przeszkoleni edukatorzy Dzielnicy Wisła. Rozmawiają z napotkanymi osobami o proekologicznych nawykach i przemyślanym zachowaniu. Przy okazji rozdają użyteczne „narzędzia”, czyli recyklingowe worki i ekopopielniczki. Właściciele psów otrzymują siateczki na odchody i latarki. Edukatorów można rozpoznać po białych bluzkach z charakterystycznymi grafikami kampanii.
W tym sezonie Dzielnica Wisła kreuje dobre postawy i wyznacza trendy poprzez różnorodne działania informacyjne i edukacyjne. Część z nich realizowana będzie w pawilonie, tzw. kubiku, na bulwarze George’a Pattona – w nieformalnej siedzibie, nieformalnej dzielnicy. Przez kolejnych sześć niedziel będą się tam odbywały warsztaty dla dzieci i dorosłych, realizowane przez wykwalifikowanych rękodzielników i artystów. W planach są m.in. zajęcia z upcyklingu, czyli nadawania drugiego życia rzeczom, które zazwyczaj trafiają prosto do kosza.
Kampania „To się nosi nad Wisłą” potrwa do jesieni. Nad jej strategią i realizacją czuwa firma Horeca Group, działająca na zlecenie m.st. Warszawy.
Dołącz do dyskusji: „To się nosi nad Wisłą” w akcji przeciw śmieceniu na plażach w Warszawie
Ponad milion ofert z całej Polski!
www.findlale.Ga
_________________________
Może to będzie Twój szczęśliwy dzień.