SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tomasz Lis: „Newsweek” i „Gazeta Wyborcza” są chowane na stacjach Orlen. Agora z rozwiązaną umową na ekspozycję tytułów

Redaktor naczelny „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) Tomasz Lis stwierdził, że zespół tygodnika dostaje sygnały, że na stacjach paliwowych Orlen „Newsweek” i „Gazeta Wyborcza” są ostatnio dużo gorzej eksponowane. Agora poinformowała Wirtualnemedia.pl, że Orlen wypowiedział umowę na ekspozycję jej tytułów.

- Dostajemy sygnały z całej Polski, że stacje Orlenu dostają polecenie chowania „Newsweeka” i „Wyborczej”. Uprzejmie proszę Państwa o wszelkie informacje w tej sprawie - napisał Tomasz Lis w środę na Twitterze.

- Sygnały od dwóch-trzech miesięcy z całej Polski, tylko ze stacji Orlenu. Sprzedawcy potwierdzają naciski, które się powtarzają - stwierdził Lis w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl. - Oczywiście to forma zwalczania pism, które nie podobają się PiS-owi - uważa.

- Zdarza nam się otrzymywać sygnały o problemach z dostępnością „Gazety Wyborczej” na wybranych stacjach Orlen - poinformowała nas Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Agorze. - Na bieżąco monitorujemy sytuację i sprawdzamy, czy jest to efekt rozwiązania w marcu br. przez Orlen dotychczasowej umowy na ekspozycję tytułów prasowych Agory czy innych okoliczności - dodała.

Biuro prasowe Ringier Axel Springer nie odpowiedziało na nasze pytania, na jakich zasadach współpracuje z Orlenem przy dystrybucji swoich tytułów na stacjach Orlen ani czy podjęło jakieś działania w związku z informacjami o gorszej eskpozycji tych pism. - Nie komentujemy publicznie szczegółów współpracy z naszymi partnerami biznesowymi - stwierdziła dyrektor komunikacji korporacyjnej w firmie.

Zarówno RASP, jak i Agora nie podają, jak duża część nakładów „Newsweeka” i „Gazety Wyborczej” trafia na stacje Orlen ani ile wynosi tam sprzedaż tych tytułów.

Pytania dotyczące tej sprawy przesłaliśmy do biura prasowego Orlenu, na razie nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

W Orlenie tak jak w większości dużych spółek państwowych na przełomie ub. i br. nastąpiły zmiany w kierownictwie, prezesem został Wojciech Jasiński, wcześniej poseł PiS, od wielu lat związany z tą stacją. Wiosną br. zmienił się w firmie dyrektor wykonawczy ds. marketingu - Leszka Kurnickiego zastąpił Rafał Pasieka. Spółka w całym kraju ma mieć ponad 1,7 tys. stacji paliwowych, z których jedna czwarta działa na zasadach franczyzy.

Największe spółki państwowe od początku br. dużo bardziej niż w minionych latach promują się w mediach (przede wszystkim pismach) określanych jako prawicowe. Jak już informowaliśmy, według danych Kantar Media w pierwszym kwartale br. spółki Skarbu Państwa i ministerstwa o wiele więcej niż rok wcześniej wydały na reklamy w „Do Rzeczy”, „Wprost” i „W Sieci”, a mniej m.in. w „Newsweeku” i „Polityce”. Orlen już pod koniec ub.r. zaczął sponsorować relacje w Telewizji Republika i „Gazecie Polskiej” z przygotowań Orlen Teamu do Rajdu Dakar.

Według danych ZKDP w maju br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 141 652 egz., a „Newsweek Polska” w kwietniu br. sprzedawał się średnio w 108 679 egz.

Dołącz do dyskusji: Tomasz Lis: „Newsweek” i „Gazeta Wyborcza” są chowane na stacjach Orlen. Agora z rozwiązaną umową na ekspozycję tytułów

154 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
redaktor o chytrym nazwisku
Uprzejmie informuję, że egzemplarze Lisweeka wcale nie są chowane, tylko po prostu trafiają tam gdzie ich miejsce, czyli do toalet.
odpowiedź
User
Nick Nik
GW już nie będzie się więcej rozpychała po stacjach paliwowych, pokładach samolotowych, urzędach...
odpowiedź
User
A17
Skończyła się państwowa prenumerata, skończyły się pieniądze z państwowych reklam. Jak żyć :-)
odpowiedź