TOP10 portali: Interia z rekordem przed Gazeta.pl, o2.pl za Fakt.pl i TVN24.pl
W marcu br. Interia.pl miała rekordowo dużo użytkowników i odsłon, umacniając się na trzeciej pozycji wśród portali ogólnotematycznych - za Onet.pl i WP.pl, a przed Gazeta.pl. Natomiast Fakt.pl i TVN24.pl mają zdecydowanie więcej użytkowników niż o2.pl.
Onet.pl (należący do Grupy Onet - RASP) w marcu br. odwiedziło 13,81 mln użytkowników, którzy wykonali na portalu 3,21 mld odsłon, a każdy korzystał z niego przeciętnie przez 5 godzin i 5:37 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Było to o 1,96 mln użytkowników i 425,1 mln odsłon więcej niż w przypadku WP.pl, na której średni czas korzystania przez odwiedzającego był dłuższy o 21:31 minuty.
Z kolei Interia.pl osiągnęła w marcu rekordowe wyniki w skali ostatnich lat: 8,71 mln użytkowników i 974,3 mln odsłon, dzięki czemu wyprzedziła Gazetę.pl pod względem liczby użytkowników i umocniła swoją przewagę w innych statystykach. Wymieniany zazwyczaj jako piąty portal horyzontalny o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) ma już zdecydowanie mniej użytkowników niż zyskujące na popularności Fakt.pl (Grupa Onet - RASP) i TVN24.pl, przy czym nadal notuje wielokrotnie więcej odsłon i dłuższy średni czas korzystania.
Statystyki odsłon i czasu korzystania portalom Onet.pl, WP.pl, Interia.pl i o2.pl mocno podwyższają działające w nich poczty mailowe (zobacz ich szczegółowe statystyki). Na Gazeta.pl taka usługa jest mało popularna, a serwisy stacji telewizyjnych i gazet w ogóle jej nie oferują.
W zestawieniu uwzględniliśmy tylko portale pozycjonowane jako horyzontalne, dotyczące większości dziedzin. Natomiast niektóre serwisy tematyczne (z których część należy do wydawców portali i jest promowana na ich stronach głównych), skupione na jednej lub kilku dziedzinach, osiągają podobne wyniki jak portale z drugiej połowy naszego rankingu. Są to m.in. Plejada.pl i VoD.pl (należące do Grupy Onet-RASP), Pudelek.pl, Biztok.pl, Sportowefakty.pl i Money.pl (Grupa Wirtualna Polska), Sport.pl i Plotek.pl (Grupa Gazeta.pl) oraz Smaker.pl i Styl.pl (Grupa Interia.pl).
TOP10 portali ogólnotematycznych (domen) w marcu 2015 roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
onet.pl |
13 812 067 |
3 209 219 711 |
497 386 519 |
05:05:37 |
63,77% |
wp.pl |
11 849 285 |
2 784 082 282 |
362 975 157 |
05:27:08 |
54,71% |
interia.pl |
8 712 597 |
974 322 230 |
140 364 598 |
03:17:39 |
40,23% |
gazeta.pl |
7 929 776 |
393 392 507 |
75 680 573 |
00:53:10 |
36,61% |
fakt.pl |
4 864 434 |
180 609 639 |
37 314 085 |
00:21:13 |
22,46% |
tvn24.pl |
4 004 088 |
148 490 730 |
33 061 438 |
02:53:36 |
18,49% |
o2.pl |
3 569 040 |
751 457 317 |
72 280 157 |
05:50:49 |
16,48% |
se.pl |
3 079 744 |
42 644 379 |
9 088 964 |
00:11:44 |
14,22% |
tvp.pl |
2 845 475 |
38 720 310 |
6 179 008 |
00:05:21 |
13,14% |
wyborcza.pl |
2 804 759 |
40 501 385 |
7 874 992 |
00:17:28 |
12,95% |
W skali roku Onet.pl i WP.pl zanotowały niewielkie zmiany liczby odwiedzających i spore wzrosty liczby odsłon. Pierwszy portal zyskał 225,1 tys. użytkowników i 334,6 mln odsłon (to 1,6 i 11,6 proc. w górę), a drugi przy o 60,2 tys. użytkowników mniej niż przed rokiem (0,5 proc. w dół) miał o 708,6 mln odsłon więcej (34,1 proc. w górę). Na obu zmalał średni czas korzystania przez odwiedzającego - odpowiednio o 16:04 i 22:09 minuty (czyli o 5 i 6,3 proc.).
Interia.pl zyskała rok do roku aż 1,66 mln użytkowników, a także 183,6 mln odsłon (to wzrosty o 23,6 i 23,2 proc.), natomiast przeciętny czas spędzany na portalu przez odwiedzającego zmalał o 40:37 minuty (czyli o 17 proc.). Z kolei Gazeta.pl miała o 2,15 mln użytkowników i 105,4 mln odsłon mniej niż rok wcześniej (to 21,3 i 21,1 proc. w dół), a średni czas korzystania spadł o 9:25 minuty (15 proc. w dół). W przypadku Gazeta.pl spadek wziął się częściowo z zakończenia przez portal we wrześniu ub.r. współpracy z należącym do Microsoftu serwisem MSN (więcej o tym).
Bardzo duży wzrost osiągnął Fakt.pl, a spory - TVN24.pl. Pierwszy portal zyskał 1,74 mln użytkowników i 75,4 mln odsłon (to 55,6 i 71,6 proc. w górę), a drugi - 554,6 tys. użytkowników i 12,6 mln odsłon (16,1 i 9,3 proc. w górę). Za to o2.pl przy 159,3 tys. użytkowników mniej niż przed rokiem (4,3 proc. w dół) zanotowało wielokrotnie więcej odsłon i dłuższy średni czas korzystania, co wynika głównie z przejścia przez portal w połowie ub.r. na nową definicję odsłony w Megapanelu (więcej na ten temat).
TOP10 portali ogólnotematycznych (domen) rok po roku |
||||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
serwis |
marzec 2015 |
marzec 2014 |
||||
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
|
onet.pl |
13 812 067 |
3 209 219 711 |
05:05:37 |
13 586 993 |
2 874 584 043 |
05:21:41 |
wp.pl |
11 849 285 |
2 784 082 282 |
05:27:08 |
11 909 485 |
2 075 488 094 |
05:49:17 |
interia.pl |
8 712 597 |
974 322 230 |
03:17:39 |
7 049 701 |
790 706 227 |
03:58:16 |
gazeta.pl |
7 929 776 |
393 392 507 |
00:53:10 |
10 080 534 |
498 837 871 |
01:02:35 |
fakt.pl |
4 864 434 |
180 609 639 |
00:21:13 |
3 126 337 |
105 231 119 |
00:21:10 |
tvn24.pl |
4 004 088 |
148 490 730 |
02:53:36 |
3 449 508 |
135 873 784 |
03:28:15 |
o2.pl |
3 569 040 |
751 457 317 |
05:50:49 |
3 728 299 |
284 359 849 |
01:44:11 |
se.pl |
3 079 744 |
42 644 379 |
00:11:44 |
2 733 043 |
27 903 574 |
00:07:06 |
tvp.pl |
2 845 475 |
38 720 310 |
00:05:21 |
2 216 850 |
33 628 372 |
00:17:06 |
wyborcza.pl |
2 804 759 |
40 501 385 |
00:17:28 |
2 511 800 |
37 838 658 |
00:18:28 |
Na drugiej podstronie analiza wyników czołowych portali w 2014 i 2015 roku
Dołącz do dyskusji: TOP10 portali: Interia z rekordem przed Gazeta.pl, o2.pl za Fakt.pl i TVN24.pl