SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TOPtrendy 2010: mniej widzów niż rok temu

Festiwal TOPtrendy oglądało w Polsacie w tym roku mniej widzów niż w dwóch ostatnich latach. Wpływy reklamowe z festiwalu wyniosły ponad 19 mln zł.

Z przygotowanych na zlecenie Wirtualnemedia.pl danych Nielsen Audience Measurement (dawniej AGB NMR) wynika, iż transmitowany przez Polsat w dniach 28-30 maja br. festiwal TOPtrendy 2010 obejrzało średnio 2,3 mln widzów. Dało to stacji 20,22 proc. udziału w grupie 4+ i 22,63 proc. w komercyjnej grupie 16-49.

Największą popularnością jak zwykle cieszyła się nadana w niedzielę 30 maja VII Sopocka Noc Kabaretowa, którą śledziło 2,78 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 23,61 proc. Pierwszy dzień festiwalu oglądało średnio 2,07 mln osób, a udział wyniósł 18,29 proc. (w tym oglądalność koncertu TOP to średnio 2,48 mln widzów, zaś recitalu Macieja Maleńczuka – 1,4 mln. Minimalnie mniejsza (2,02 mln) była widownia transmisji z drugiego dnia imprezy, zaś ich udział w rynku wyniósł 18,25 proc (jubileusz Edyty Górniak śledziło średnio 2,4 mln osób, zaś koncert Trendy -1,7 mln).

Średnio w czasie emisji całego festiwalu TOPtrendy 2010 Polsat był liderem rynku. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 18,36 proc. zajęła Jedynka, trzeci był TVN (16,48 proc.), a czwarta – Dwójka (15,18 proc.). Polsat był liderem także w grupie 16-49 (tam na drugim miejscu uplasował się TVN z udziałem 19,26 proc.).

Tegoroczny festiwal miał czwarty najgorszy wynik oglądalności w ośmioletniej historii eventu – więcej widzów oglądało TOPtrendy w 2009 (wtedy padł rekord – było 2,84 mln oglądających), 2008, 2006 i 2005 roku, a mniej w latach 2003, 2004 i 2007.

Spadek widowni nie przełożył się jednak na spadek przychodów reklamowych z transmisji. Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 19,1 mln zł i były aż 58 proc. o wyższe niż rok wcześniej (dane cennikowe bez rabatów)

Dane telemetryczne pokazują, że festiwal TOPtrendy 2010 oglądały najchętniej kobiety, widzowie powyżej 25. roku życia oraz mieszkańcy wsi, małych i średnich miast.

W tym roku ze względu na remont Opery Leśnej impreza zorganizowana została w specjalnie zbudowanej na sopockim hipodromie przenośnej hali.

Widownia festiwalu TOPtrendy 2010

        Wszyscy 4+ 16-49
Data Koncert Start Koniec AMR SHR % SHR %
28-05-2010 KONCERT TOP 20:00 20:38 1 815 138 14,53% 17,80%
20:51 21:33 2 872 148 21,23% 25,60%
21:47 22:28 2 703 719 20,26% 20,84%
średnia 2 484 273 18,90% 21,71%
 
PAN MALENCZUK TAK TO JA 22:42 23:19 1 798 445 17,80% 16,43%
23:32 00:09 966 939 14,94% 13,32%
średnia 1 384 382 16,69% 15,15%
średnia z całego dnia   2 069 177 18,29% 19,60%
 
29-05-2010 20 PIOSENEK NA XX-LECIE 20:06 20:39 1 926 249 16,13% 19,15%
20:46 21:46 2 672 126 20,38% 20,21%
średnia 2 407 347 18,96% 19,87%
 
KONCERT TRENDY 22:03 22:43 1 925 957 15,95% 15,91%
22:56 23:45 1 708 459 18,57% 19,19%
23:58 00:19 1 235 855 19,13% 19,60%
średnia 1 696 737 17,46% 17,88%
średnia z całego dnia   2 021 452 18,25% 18,81%
 
30-05-2010 VII SOPOCKA NOC KABERETOWA 20:00 21:39 3 034 603 19,46% 25,01%
21:52 22:36 3 585 106 26,34% 29,64%
22:49 23:32 2 843 926 30,76% 33,47%
23:44 00:13 1 712 006 27,43% 28,67%
00:25 00:43 1 155 399 29,88% 32,99%
średnia 2 778 112 23,61% 28,14%
 
średnia TOPtrendy 2010   2 304 645 20,22% 22,63%


Oglądalność konkurencji w czasie transmisji z imprezy

  Wszyscy 4+ 16-49
  AMR SHR % SHR %
Polsat – TOPtrendy 2010 2 304 645 20,22% 22,63%
TVP 1 2 108 612 18,36% 15,65%
TVN 1 892 808 16,48% 19,26%
TVP 2 1 743 367 15,18% 13,52%


Widownia TOPtrendów w ostatnich latach

TOPtrendy Wszyscy 4+ 16-49
Rok AMR SHR% SHR %
2010 2 304 645 20,22% 22,63%
2009 2 836 924 27,39% 28,01%
2008 2 561 147 25,95% 27,97%
2007 2 219 808 20,72% 22,86%
2006 2 374 237 21,31% 24,99%
2005 2 351 697 22,55% 27,25%
2004 1 424 122 13,53% 14,74%
2003 1 890 998 17,07% 19,65%


Profil widza tegorocznego festiwalu 

  ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 41,31% 86
  Kobiety 58,69% 113
Wiek  4-9 1,55% 26
   10-15 4,48% 64
  16 - 19 3,21% 56
  20 - 24 4,34% 53
  25 - 29 9,03% 102
  30 - 34 9,00% 110
  35 - 39 9,29% 131
  40 - 44 7,73% 120
  45 - 49 8,70% 122
  50 - 54 13,38% 162
  55 - 59 9,52% 125
  60+ 19,78% 101
Wlk. miasta Wieś 39,94% 102
  < 50 tys. 24,69% 102
  50-100 tys. 10,62% 124
  100-200 tys. 7,51% 94
  > 200 tys. 17,25% 85
Zawód Top management 9,11% 117
  Pracownicy średniego szczebla 17,47% 121
  Pracownicy fizyczni i rolnicy 25,21% 125
  Emeryci 28,40% 114
  Inni 19,80% 61
Wykształcenie Podstawowe 47,74% 104
  Średnie 33,92% 114
  Wyższe 12,32% 108
  Inne 6,02% 46


 

Dołącz do dyskusji: TOPtrendy 2010: mniej widzów niż rok temu

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
słabiutki
TOP Trendy ... BYŁO DO NI-CZE-GO. Byle co. Słabo Polsacie,oj słabo !!!!
0 0
odpowiedź
User
OLI
Polsat się nie postarał.A prowadzący,krzyczący i ten ohydny KAMMEL -ŻENADA !!!
0 0
odpowiedź
User
walter
denny festiwal jak cały Polsat

czyli wieś się bawi i śpiewa!!!!
0 0
odpowiedź