TVN bezkonkurencyjny wieczorami, TVP1 liderem tylko przez dwa tygodnie
Przez większość jesiennego sezonu pod względem tygodniowych udziałów w prime-time liderem była stacja TVN. Tylko dwa razy na pierwszym miejscu znalazła się TVP1 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl opartego na analizie Lowe Media.
W okresie od 1 września do 7 grudnia br. telewizja TVN zajmowała pierwsze miejsce pod względem średniego udziału w grupie 4+ w prime time (wieczorne pasmo największej oglądalności) przez dziewięć z 14 tygodni - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych dla Wirtualnemedia.pl przez dom mediowy Lowe Media.
Najwyższy wynik (15,96 proc.) TVN odnotował w tygodniu od 27 października do 2 listopada br. Poziom 15 proc. stacja przekroczyła aż w 10 tygodniach. Natomiast najgorszy wynik TVN dotyczył pierwszego tygodnia grudnia, gdy jego średni tygodniowy udział wyniósł 14,17 proc. Zajął wtedy drugie miejsce. Wówczas stacja emitowała już tylko nieliczne premierowe pozycje z jesiennej ramówki.
Tylko przez trzy tygodnie liderem rynku telewizyjnego w prime-time był Polsat - miało to miejsce w okresie od 15 do 21 września, gdy stacja pokazywała finał Mistrzostw Świata w siatkówce mężczyzn (w tym tygodniu stacja odnotowała najwyższy wynik - 16,05 proc.), a także między 6 a 19 października. Najsłabiej Polsat wypadł w tygodniu od 24 do 30 listopada, gdy już zakończył emisję prawie wszystkich jesiennych nowości. Wówczas jego udział wyniósł tylko 12,01 proc., co dało mu dopiero czwarte miejsce w rynku.
Wyniki TVP1 i TVP2 jesienią były zazwyczaj niższe od udziałów ich komercyjnych konkurentów. Jedynce udało się jednak dwa razy zostać liderem rynku - nastąpiło to pod koniec sezonu - w tygodniach 17-23 listopada i 1-7 grudnia br. Najlepszy udział (15,09 proc. ) osiągnęła w pierwszym z tych tygodni.
Z kolei Dwójka nie była na pierwszym miejscu ani razu. Najlepiej wypadła w tygodniu od 27 października do 2 listopada, gdy jej udział wyniósł 13,12 proc. Zajęła wtedy trzecią lokatę.
W grupie komercyjnej także przez większość sezonu (dziewięć tygodni) liderem w paśmie wieczornym była telewizja TVN, najlepszy wynik osiągając w pierwszym tygodniu jesiennej ramówki , gdy jej udział wynosił 17,35 proc. Najsłabiej TVN wypadł w pierwszym tygodniu grudnia, gdy z wynikiem na poziomie 14,98 proc. zajął drugie miejsce.
Polsat na czele rynku w grupie 16-49 był przez pięć tygodni, notując najwyższy udział na poziomie 18,33 proc. w tygodniu od 13 do 19 października (wówczas transmitował m.in. mecz w piłce nożnej Polska-Szkocja) Najgorzej kanał ten poradził sobie w drugim tygodniu jesiennej ramówki, gdy jego udział wyniósł tylko 14,16 proc. (był wówczas i tak wiceliderem).
Jedynka i Dwójka przez cały sezon jesienny plasowały się albo na trzecim albo na czwartym miejscu, notując zdecydowanie słabsze udziały od TVN i Polsatu. Najlepszy wynik (11,61 proc.) TVP1 odnotowała w tygodniu 17-23 listopada i była wówczas trzecia. Z kolei Dwójce udało się osiągnąć najwyższy udział (10,76 proc.) w tygodniu 27 października - 2 listopada (również zajęła trzecią lokatę).
Dołącz do dyskusji: TVN bezkonkurencyjny wieczorami, TVP1 liderem tylko przez dwa tygodnie