TVN podnosi ceny reklam w grudniu, najdroższy finał „Masterchefa”
W grudniowym cenniku reklamowym TVN spoty są średnio o kilkanaście procent droższe względem grudnia ub.r. Najwięcej trzeba zapłacić za emisję reklamy przy finałowym odcinku programu „Masterchef”.
Za spot przy finale kulinarnego show „Masterchef” który zostanie pokazany 10 grudnia marketerzy zapłacą 74,6 tys. zł (tydzień wcześniej reklama kosztuje 59,4 tys. zł). Także przed rokiem to właśnie spot w tym paśmie był najdroższym na antenie TVN i kosztował 61,8 tys. zł (są to ceny netto, bez rabatów dla spotów 30-sek.).
Finałowe emisje będą miały w grudniu także inne programy rozrywkowe stacji ale nie są już tak drogie. Emisja filmu reklamowego w bloku przy finale programu „Mam talent” który zostanie wyemitowany 2 grudnia kosztuje 58,2 tys. zł, a przy finałowym odcinku „Małych gigantów” 25 grudnia br. - 37,2 tys. zł.
54,2 tys. zł zapłacą reklamodawcy, którzy zdecyduj się na obecność w bloku przy „Kuchennych rewolucjach” ( w grudniu ub.r. było to 46,5 tys. zł). Z kolei cena spotu przy „Milionerach” to wydatek rzędu 39,6 tys. zł.
Wśród seriali TVN najdrożej w cenniku reklamowym pozycją jest codzienny serial „Na Wspólnej”. Spot przy nim kosztuje 46,5 tys. zł (w ub.r. było to 41,6 tys. zł). Reklamę przy „Drugiej szansie” wyceniono natomiast na 41,7 tys. zł.
Więcej niż przed rokiem kosztują też reklamy przy „Faktach”, „Sporcie” i „Pogodzie”. Spot przy „Faktach” wyceniono na 56,4 tys. zł w niedziele i 53,3 tys. zł w dni robocze. Przed rokiem było to odpowiednio 52,6 tys. zł i 50,3 tys. zł.
Za reklamę przy nadawanym tuż po „Faktach” serwisie sportowym trzeba zapłacić 48,6 tys. zł w niedzielny wieczór i 44,8 tys. zł w dni powszednie (rok temu było to 39,8 tys. zł i 36,7 tys. zł). Porównywalne ceny mają reklamy przy prognozie pogody. Na spot w tym paśmie w niedziele trzeba wydać 43,5 tys. zł (w ub.r. 37,9 tys. zł), a od poniedziałku do piątku – 43,4 tys. zł (w ub.r. 34,8 tys. zł).
W wigilijny wieczór TVN pokaże koncert kolęd - za emisję reklamy przy nim trzeba zapłacić 34,1 tys. zł. 100 zł więcej kosztuje reklama przy transmisji koncertu sylwestrowego, który TVN organizuje w Warszawie (34,2 tys. zł). Cena w tym roku jest 8,1 tys. zł wyższa niż rok temu (wówczas wynosiła 26,1 tys. zł).
TVN to drugi po Telewizji Polskiej główny nadawca telewizyjny, który ujawnił ceny reklam na grudzień br.
Według danych Nielsen Audience Measurement w październiku br. średnia oglądalność minutowa TVN wynosiła 682 719 widzów, a udział stacji w rynku oglądalności - 10,84 proc.
Dołącz do dyskusji: TVN podnosi ceny reklam w grudniu, najdroższy finał „Masterchefa”