SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN i Onet najpopularniejszymi źródłami newsów, RMF FM najbardziej wiarygodne. 38 proc. internautów słucha podcastów

Wśród polskich internautów najpopularniejszymi źródłami informacji są stacje TVN i Onet, najbardziej godnym zaufania - RMF FM, a najmniej wiarygodnymi - Radio Maryja, TVP i „Gazeta Polska Codziennie”. 16 proc. internautów płaci w sieci za informacje, a 38 proc. słuchało w ostatnim miesiącu podcastów.

W badaniu Reuters Institute for the Study of Journalism 50 proc. internautów zadeklarowało, że przynajmniej raz w tygodniu ogląda stacje Grupy TVN, żeby poznać informacje. Z RMF FM korzysta 42 proc. użytkowników, z Polsat News - 36 proc., a ze stacji i programów informacyjnych TVP - 31 proc.

Radio ZET wskazało 30 proc. respondentów, Radio Eska - 20 proc., a rozgłośnie regionalne i lokalne - 18 proc. Wśród marek prasowych najpopularniejsze pod tym względem są „Gazeta Wyborcza” i „Fakt” (po 24 proc. wskazań).

W internecie korzystanie z Onetu jako źródła newsów zadeklarowało 54 proc. respondentów. WP.pl wskazało 47 proc., TVN24.pl - 38 proc., a Interię 32 proc.

Wyborcza.pl (19 proc. wskazań) jest pod tym względem popularniejsza niż Gazeta.pl (18 proc.), TVP.info (21 proc.) niż Polsatnews.pl (15 proc), a RMF24.pl (20 proc.) niż Radiozet.pl (15 proc.).

10 proc. internautów stwierdziło, że ogląda Mariusza Maxa Kolonko (aktywnego głównie na YouTubie i Facebooku). 8 proc. przegląda Pikio.pl, 7 proc. - OKO.press, 6 proc. - PolskaNiepodległa.pl, a 4 proc. - Prawicowy Internet.

RMF FM i Polsat News najbardziej wiarygodne

Jako najbardziej godne zaufania źródła informacji wskazano RMF FM i Polsat News. W skali 0-10 ta pierwsza stacja uzyskała średnią ocen 6,93 od wszystkich użytkowników, którzy o niej słyszeli, a 7,55 od tych deklarujących korzystania z niej. Natomiast Polsat News otrzymało odpowiednio 6,51 i 7,37.

Na kolejnych miejscach znalazły się Onet i WP.pl. TVN i „Gazeta Wyborcza” są wiarygodne dla korzystających z nich internautów (uzyskały odpowiednio 7,22 i 7,37), natomiast dużo gorsze oceny dostały od wszystkich znających je respondentów (6,35 i 5,86).

Największy rozdźwięk w ocenach jest w przypadku Radia Maryja. Wskaźnik zaufania wśród słuchaczy wyniósł 7,02, a wśród ogółu osób kojarzących stację - 3,06.

Jedynym medium z notami od obu grup wynoszącymi poniżej 6 jest „Gazeta Polska Codziennie” - dostała 5,82 od jej czytelników, a 5,15 od wszystkich znających ją internautów.

Newsy równie często na smartfonach co na komputerach

Od dwóch lat internet jest popularniejszym źródłem informacji od telewizji. W br. szukanie newsów w sieci zadeklarowało 86 proc. respondentów, a oglądanie ich w telewizji - 76 proc.

Znacząco wzrosło znaczenie w tym kontekście mediów społecznościowych - z 52 proc. wskazań w 2015 roku do 60 proc. w br. Natomiast spadek zanotowała prasa drukowana - z 28 do 25 proc.

Coraz więcej polskich internautów przegląda newsy na smartfonach - w 2015 roku deklarowało to 52 proc., a w br. już 72 proc. W tym czasie popularność komputerów pod tym względem zmalała z 81 do 70 proc.

Niewielki spadek - z 18 do 16 proc. - zanotowały też tablety.

38 proc. internautów słucha podcastów

43 proc. ankietowanych użytkowników stwierdziło, że dzieli się informacjami na portalach społecznościowych, w komunikatorach i mailach, a 29 proc. komentuje w internecie newsy.

Zdecydowanie najczęściej wykorzystywaną do tego platformą social mediową jest Facebook (61 proc. wskazań). Dalej znalazły się YouTube (39 proc.) i Messenger (22 proc.).

38 proc. respondentów zadeklarowało, że w ostatnim miesiącu słuchało podcastów, a 16 proc. - że płaci za newsy w sieci.

Badanie Reuters Institute for the Study of Journalism na Uniwersytecie Oksfordzkim zostało przeprowadzone w styczniu i lutym br. w formie ankiet internetowych na reprezentatywnych grupach odbiorców w 38 krajach (24 z Europy). W Polsce sondaż objął 2010 internautów.

Dołącz do dyskusji: TVN i Onet najpopularniejszymi źródłami newsów, RMF FM najbardziej wiarygodne. 38 proc. internautów słucha podcastów

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wolność słowa
Zmowu ocenzurujecie komentarze?
0 0
odpowiedź
User
olo
I kto tu sieje propagandę ? TVP nie obiektywna ,nikt nie ogląda ,a opozycja mówi że przez Kurskiego przegrali ostatnie wybory .
0 0
odpowiedź
User
franc m
Czyli najbardziej obiektywne wszystkie media antyrządowe, największy pluralizm w TVN, Wyborczej i RMF no i Axel Springer. Ekspertami we wszystkich dziedzinach są tęgie głowy tj. Magdalena Środa, Maria Nurowska, Manuela Gretkowska, Krystyna Janda, Dorota Wellman, itp. oraz środowisko polityczne PO/N. a najbardziej obiektywni dziennikarze jak Tomasz Lis, Monika Olejnik, Piotr Krasko i Jacek Żakowski są jednocześnie męczeńskimi bojownikami o wolność i sprawiedliwość w Polsce. 90% mediów w tym zestawieniu to media lewicowe, prawie wszyscy ich oglądają i słuchają, więc proszę tylko jedno mi wytłumaczyć...jak to się dzieje że większość później idzie na wybory i głosuje inaczej niż wskazywałaby na to narracja "obrońców demokracji"???
0 0
odpowiedź