SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN i TVN24 najbardziej godnymi zaufania markami telewizyjnymi

TVN otrzymała Złote Godło, a TVN24 - Kryształowe Godło dla marek najbardziej godnych zaufania wśród polskich stacji telewizyjnych. W kategorii stacji radiowych wyróżnione zostały RMF FM i Radio Eska. W ogólnym badaniu European Trusted Brands obejmującym 15 europejskich krajów najlepsza okazała się marka Nivea.

We wszystkich 15 krajach biorących udział w badaniu przeprowadzonym przez Reader's Digest respondenci wskazywali marki godne zaufania w 20 kategoriach globalnych, wspólnych dla wszystkich krajów. Dodatkowo marki wskazywano również w kategoriach lokalnych - w polskiej edycji było ich 18.

TVN otrzymała Złote Godło dla marki godnej zaufania w kategorii polskich stacji telewizyjnych, otrzymując największą liczbę spontanicznie oddanych głosów w badaniu przeprowadzonym przez Reader's Digest. Natomiast TVN24 zdobyła Kryształowe Godło, uzyskując najwyższą ocenę w pięciu kryteriach: jakości, wartości w stosunku wartości do ceny, zrozumienia potrzeb klienta, wizerunku i społecznej odpowiedzialności.

Wśród stacji radiowych Złote Godło przypadło w Polsce RMF FM, a Kryształowe - Radiu Eska. Wśród sieci komórkowych wyróżniono Orange i Play, a wśród firm internetowych - TP i UPC. Z kolei w kategorii telefonów komórkowych statuetki zdobyły Nokia i LG, a komputerów - HP i Apple.

W 13 kategoriach laureatem Złotego i Kryształowego Godła okazała się ta sama marka. Zdobywcami obydwu tytułów zostały Centrum, Nestlé, ING TFI, Winiary, Herbapol Lublin, Sony, Nivea, Apart, Avon, Dbam o Zdrowie, Rossmann, H&M oraz Falvit.

EUROPEAN TRUSTED BRANDS ETB 2012
ZŁOTE GODŁO KRYSZTAŁOWE GODŁO Kategorie globalne
SAMOCHÓD
Opel Mercedes
URZĄDZENIE AGD
Bosch Electrolux
KOMPUTER OSOBISTY
Hewlett Packard Apple
TELEFON KOMÓRKOWY
Nokia LG
OPERATOR TELEFONII KOMÓRKOWEJ
Orange Play
APARAT FOTOGRAFICZNY
Sony Sony
BIURO PODRÓŻY
Itaka TUI
BANK
PKO BP Alior Bank
KARTA PŁATNICZA
Visa Maestro
TOWARZYSTWO UBEZPIECZENIOWE
PZU AXA
FIRMA INTERNETOWA
TP UPC
STACJA BENZYNOWA
Orlen Lotos
WITAMINY
Centrum Centrum
PREPARAT PRZECIWBÓLOWY
Apap Ibum
PREPARAT NA PRZEZIĘBIENIE
Gripex Flegamina
KOSMETYKI DO PIELEGNACJI WŁOSÓW
Nivea Nivea
KOSMETYKi ZAPACHOWE I KOLOROWE
Avon Avon
KOSMETYKI DO PIELĘGNACJI SKÓRY
Nivea Garnier
PROSZEK DO PRANIA
Vizir Persil
PŁATKI ŚNIADANIOWE
Nestle Nestle
ZEGARKI I BIŻUTERIA Kategorie lokalne
Apart Apart
STACJA RADIOWA
RMF FM Radio Eska
STACJA TELEWIZYJNA
TVN TVN24
DOSTAWCA ENERGII
Enea Vattenfall
FUNDUSZ INWESTYCYJNY
ING TFI ING TFI 
PRODUCENT ŻYWNOŚCI
Winiary Winiary
OLEJ JADALNY/MARGARYNA
Olej Kujawski Delma
CIASTA/DESERY
Dr. Oetker E.Wedel
LODY
Algida Koral
WODA 
Żywiec Zdrój Cisowianka
PŁYN DO MYCIA NACZYŃ
Ludwik PUR
PREPARAT ZIOŁOWY
Herbapol Lublin Herbapol Lublin
SUPLEMENT DIETY
Falvit Falivit
DROGERIA
Rossmann Rossmann
APTEKA
Dbam o zdrowie Dbam o zdrowie
PASTA DO ZĘBÓW
Colgate Sensodyne
SKLEP Z ODZIEŻĄ
H&M H&M
SKLEP SPOŻYWCZY
Biedronka Lidl
ZŁOTE GODŁO KRYSZTAŁOWE GODŁO

 

Kategoria Polska
Samochód Opel (13%)
Urządzenie AGD  Bosch (17%)
Komputer osobisty HP (13%)
Telefon komórkowy Nokia (58%)
Operator telefonii komórkowej Orange (28%)
Aparat fotograficzny Sony (30%)
Biuro podróży Itaka (22%)
Bank  PKO BP (28%)
Karta kredytowa Visa (57%)
Towarzystwo ubezpieczeniowe PZU (46%)
Firma internetowa TP (22%)
Stacja benzynowa Orlen (44%)
Witaminy Centrum (13%)
Preparat przeciwbólowy Apap (31%)
Preparat na przeziębienie Gripex (24%)
Kosmetyki do pielęgnacji włosów Nivea (12%)
Kosmetyki zapachowe i kolorowe Avon (13%)
Kosmetyki do pielęgnacji skóry Nivea (37%)
Proszek do prania Vizir (34%)
Płatki śniadaniowe Nestlé (53%)

 
We wszystkich 15 krajach za najbardziej godną zaufania uznano markę Nivea (w kategorii kosmetyków do pielęgnacji skóry). W 14 państwach wyróżniono markę Nokia (jako telefon komórkowy), w 13 - kartę kredytową Visa, w 12 - aparat fotograficzny Canon, a w 11 - HP (komputer osobisty).

Dwunasta edycja badania European Trusted Brands została przeprowadzona przez Reader’s Digest w 15 krajach europejskich (Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia, Szwecja oraz Szwajcaria). Wzięło w niej udział 27 467 respondentów. Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Respondenci zostali wybrani spośród bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

Dołącz do dyskusji: TVN i TVN24 najbardziej godnymi zaufania markami telewizyjnymi

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
kto to przyznawal
0 0
odpowiedź
User
vib
To bardzo kiepski żart! Zaufanie?! Manipulacja, naciąganie faktów, i tak zwane "ufajnowywanie tematu". oto cała prawda, całą dobę
0 0
odpowiedź
User
erni
Brawo TVN i TVN24! Tak trzymać! anty fani TVN muszą być nieźle wściekli haha :)
0 0
odpowiedź