TVN liderem oglądalności w prime-time. TVP2 na drugim miejscu
Pozycję lidera oglądalności rynku telewizyjnego w prime-time w zeszłym kwartale zajął TVN. Dalsze miejsca należały odpowiednio do: TVP2, TVP1 i Polsatu - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
W I kwartale 2017 roku pozycję lidera rynku telewizyjnego wśród wszystkich widzów oglądających telewizję w prime-time (czyli od godz. 19.00 do 23.00) zajął TVN. Średni dobowy udział tego kanału wyniósł 12,06 proc. W porównaniu do pierwszego kwartału 2016 roku zmniejszył się on najmniej spośród wszystkich anten z tzw. „wielkiej czwórki” - o 4,66 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.
Wiceliderem była TVP2, której udział w analizowanym okresie wyniósł 11,85 proc. (przed rokiem było to 12,55 proc.).
Podium uzupełnia TVP1. Jej średni dobowy wynik zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - o 10,31 proc. do 11,13 proc.
Na czwartej lokacie znalazł się Polsat, którego udział wyniósł 11,12 proc., po spadku o 5,76 proc.
Łączny udział czterech głównych stacji w pierwszym kwartale br. wyniósł 46,16 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 49,41 proc. Dla porównania dobowy sumaryczny udział tzw. „wielkiej czwórki” wyniósł w zeszłym kwartale 40,25 proc. (po spadku z 42,30 proc.). Oznacza to, że w paśmie wieczornym główne kanały mają silniejszą pozycję w rynku, niż w ujęciu całodobowym. Jednak w obu ujęciach sumaryczny udział tych stacji topnieje.
W grupie komercyjnej 16-49 liderem też był TVN. Średni udział tej stacji minimalnie zmniejszył się do 14,83 proc. (o 0,20 proc.). Z kolei wynik drugiego Polsatu zmalał o 8,23 proc. do 13,15 proc.
Trzecia była tutaj Dwójka (w dół o 3,74 proc. do 10,05 proc. udziału), a czwarta - Jedynka (największa strata w zestawieniu - o 14,76 proc. do 7,51 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej i mieszkających w dużych miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców swoją i tak już silną pozycję umocnił TVN (do góry o 4,04 proc. do 18,55 proc.). Wzrósł również wynik kanału wśród widzów w grupie komercyjnej z dużych miast cechujących się wysokimi dochodami w swoich gospodarstwach domowych, które przekraczają 4,5 tys. zł netto (+ 4,25 proc. do 18,15 proc.).
Jednak największy wzrost w tych dwóch grupach zanotowała publiczna Dwójka - o odpowiednio: 12,09 proc. do 8,90 proc. udziału oraz 7,39 proc. do 8,72 proc. udziału. Stacja ta w obu ujęciach awansowała z miejsca czwartego na trzecie, wyprzedzając Jedynkę, która zanotowała z kolei największe spadki (odpowiednio było to 12,89 proc. do 6,96 proc. udziału oraz 12,30 proc. do 8,41 proc. udziału).
Również w marcu 2017 roku pozycja lidera oglądalności w prime-time, z udziałem na poziomie 12,70 proc., należała do TVN.
Dołącz do dyskusji: TVN liderem oglądalności w prime-time. TVP2 na drugim miejscu
Z przedstawioną tu statystyką to zwykłe kombinatorstwo aby tylko wylansować TVN. Jakby nie pasowało to można przyjąć inne godziny, inne dzni, albo inną grupę wiekową z wyłączeniem np. krepych i otyłych aż w końcu TVN byłby gdzieś na czele