TVN Style liderem wśród kanałów lifestylowych, Kuchnia+ z dużym wzrostem
W maju br. na pozycji lidera oglądalności wśród stacji lifestylowych umocnił się TVN Style. Największym wzrostem pochwalić się mogła Kuchnia+, z kolei najwięcej stracił kanał Love.
Udział TVN Style w maju 2013 roku wyniósł 0,73 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 16,9 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Drugą lokatę zajął kanał TVN Turbo, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 2,9 proc. i wyniósł 0,53 proc. Z kolei ostatnie miejsce podium należało do TLC. Udział tej stacji wyniósł 0,42 proc., po spadku o 18,3 proc.
Największym wzrostem pochwalić się mogła zajmująca szóste miejsce Kuchnia+, której udział w badanym miesiącu zwiększył się o 51,9 proc. i wyniósł 0,16 proc. Stacja ta została w kwietniu br. udostępniona także dotychczasowym klientom platformy n, co miało związek z fuzją nc+.
Natomiast największy spadek w rankingu zanotowała zajmująca ostatnią lokatę stacja Wedding TV, której średni udział zmniejszył się o 27,3 proc. do poziomu 0,02 proc. 20 maja br. kanał zmienił nazwę na Love i wzbogacił swoją ofertą programową (więcej na ten temat).
wszyscy 4+ |
||||
maj |
2012 |
2013 |
||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
TVN Style |
34 124 |
0,627 |
41 961 |
0,733 |
TVN Turbo |
27 766 |
0,510 |
30 043 |
0,525 |
TLC |
27 651 |
0,508 |
23 760 |
0,415 |
Polsat Play |
16 104 |
0,296 |
23 483 |
0,410 |
Polsat Cafe |
15 636 |
0,287 |
18 175 |
0,317 |
kuchnia+ |
5 641 |
0,104 |
9 056 |
0,158 |
Domo+ |
4 812 |
0,088 |
4 083 |
0,071 |
BBC Lifestyle |
2 855 |
0,052 |
3 506 |
0,061 |
Polsat Food |
- |
- |
3 034 |
0,053 |
Viacom Blink |
1 383 |
0,025 |
1 300 |
0,023 |
Love (Wedding TV) |
1 208 |
0,022 |
909 |
0,016 |
Wśród widzów pomiędzy 16. a 49. rokiem także pozycja lidera należała do TVN Style, której udział wzrósł tutaj o 17,7 proc. i ustabilizował się na poziomie 1,01 proc. Drugie miejsce zajął kanał TVN Turbo (0,82 proc.; w górę o 0,1 proc.), zaś ostatnia lokata podium należała do TLC (0,63 proc.; - 8,6 proc.).
W grupie 16-49 największym wzrostem (o 38,9 proc.) pochwalić się mógł już jednak kanał Love. Z kolei najwięcej stracił tutaj Viacom Blink! - było to aż 53,6 proc.
wszyscy 16-49 |
||||
maj |
2012 |
2013 |
||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
TVN Style |
19 463 |
0,854 |
23 406 |
1,005 |
TVN Turbo |
18 650 |
0,819 |
19 097 |
0,820 |
TLC |
15 715 |
0,690 |
14 713 |
0,631 |
Polsat Play |
8 225 |
0,361 |
11 666 |
0,501 |
Polsat Cafe |
8 174 |
0,359 |
8 873 |
0,381 |
kuchnia+ |
3 649 |
0,160 |
3 656 |
0,157 |
BBC Lifestyle |
2 270 |
0,100 |
2 115 |
0,091 |
Domo+ |
2 771 |
0,122 |
2 053 |
0,088 |
Polsat Food |
- |
- |
1 930 |
0,083 |
Love (Wedding TV) |
412 |
0,018 |
573 |
0,025 |
Viacom Blink |
627 |
0,028 |
305 |
0,013 |
Najchętniej oglądanym programem w stacjach lifestylowych w maju 2013 roku był mecz piłki nożnej Pucharu Polski, który do TVN Turbo przyciągnął 403 tys. widzów. Do rankingu top 10 stacji najwięcej, bo aż pięć pozycji wprowadziła stacja TVN Style. Po dwa miejsca zajęły programy nadane przez TVN Turbo oraz TLC. W zestawieniu znalazł się jedna pozycja z Polsat Play.
Raport TOP programów |
Stacja |
Wszyscy 4+ |
|
Program |
AMR |
SHR % |
|
PUCHAR POLSKI /MECZ PILKI NOZNEJ/ |
TVN Turbo |
402 764 |
3,28 |
LIGA EUROPEJSKA UEFA /MECZ PILKI NOZNEJ/ |
TVN Turbo |
265 690 |
2,20 |
SEKRETY CHIRURGII /REALITY SHOW POL./ |
TVN Style |
258 034 |
2,58 |
MAGIEL TOWARZYSKI /MAG.KULT./ |
TVN Style |
254 047 |
1,94 |
UGOTOWANI /REALITY SHOW POL./ |
TVN Style |
251 720 |
2,27 |
SKARBY III RZESZY /SER.DOK.POL./ |
Polsat Play |
243 660 |
1,81 |
WIEM CO JEM WIEM CO KUPUJE /PROG.PORAD.POL./ |
TVN Style |
236 083 |
2,01 |
MOJ SYN WAZY POL TONY /FILM DOK.ANG./ |
TVN Style |
229 047 |
1,57 |
NIE DO UWIERZENIA! /SER. DOK. USA/ |
TLC |
195 716 |
1,77 |
WSTYDLIWE CHOROBY /SER.DOK.W.BRYT./ |
TLC |
194 807 |
2,05 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.
Dołącz do dyskusji: TVN Style liderem wśród kanałów lifestylowych, Kuchnia+ z dużym wzrostem