TVN24 liderem stacji informacyjnych w internecie. TVN24 BiS zwiększa przewagę nad TVP Info, w górę Polsat News
Wśród telewizyjnych stacji informacyjnych zdecydowanie najpopularniejszy serwis internetowy ma TVN24. Witryny TVP Info i Telewizji Republika w br. zanotowały niewielkie spadki odwiedzalności, a uruchomiona jesienią ub.r. strona Polsat News osiągnęła spory wzrost.
Opracowane przez Wirtualnemedia.pl dane z badania Gemius/PBI pokazują, że w maju br. serwis TVN24.pl odwiedziło 6,41 mln realnych użytkowników, czyli 25,43 proc. wszystkich polskich internautów, wykonując w nim 119,06 mln odsłon.
Serwis jest zdecydowanym liderem wśród stron telewizyjnych stacji telewizyjnych. W zeszłym miesiącu miał ponad trzy razy więcej użytkowników niż TVN24bis.pl i prawie sześć razy niż TVP.info. Pozostałe pięć witryn w rankingu zanotowało łącznie 61,8 mln odsłon, czyli jedynie nieco ponad połowę wyniku lidera.
Przy czym TVN24.pl ma zdecydowanie większy zakres tematyczny niż pozostałe strony, posiada m.in. rozbudowany dział sportowy, a od jesieni ub.r. publikuje serie weekendowych artykułów o tematyce publicystycznej i lifestylowej. Z tego względu w rankingu uwzględniliśmy stronę TVP.pl, zawierająca sekcję sportową i sporo treści lifestylowych.
Serwis TVN24 BiS, dotyczący głównie tematyki gospodarczej, zanotował w maju o 692,4 tys. użytkowników i 2,12 mln odsłon więcej niż TVP.info, zawierające głównie treści polityczno-społeczne. Z kolei Telewizjarepublika.pl miała o ponad połowę użytkowników i pięć razy odsłon więcej niż Polsatnews.pl, uruchomiony w październiku ub.r.
Serwis Supertacji zanotowały zbyt niską odwiedzalność, by mogła ona zostać oszacowana w badaniu Gemius/PBI.
Serwisy internetowe telewizyjnych stacji informacyjnych w maju 2016 | |||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||
serwis | realni użytkownicy | odsłony | zasięg |
tvn24.pl | 6 414 809 | 119 062 617 | 25,43% |
tvp.pl | 4 321 775 | 39 804 705 | 17,13% |
tvn24bis.pl | 1 846 368 | 7 728 235 | 7,32% |
tvp.info | 1 153 968 | 5 605 733 | 4,57% |
telewizjarepublika.pl | 647 840 | 7 213 566 | 2,57% |
polsatnews.pl | 435 897 | 1 432 109 | 1,73% |
Na stronach TVN24.pl i TVN24BiS.pl internautów odwiedzających je na komputerach jest już tylko niewiele więcej od tych korzystających z przeglądarek mobilnych. W przypadku pierwszego serwisu przewaga wyniosła 628,2 tys. realnych użytkowników (czyli 17,8 proc.), a dla drugiego - 156,4 tys. (17 proc.). Procentowa różnica w liczbie odsłon jest nieco wyższa na korzyść desktopu - wyniosła odpowiednio 26,8 i 21,6 proc.
Na pozostałych stronach ruch desktopowy zdecydowanie przeważa nad mobilnym, w największym stopniu na TVP.pl i Polsatnews.pl. Pierwsza witryna zanotowała w zeszłym miesiącu na komputerach o 77,5 proc. użytkowników i 147,2 proc. odsłon więcej niż na urządzeniach mobilnych, a druga - o 84,3 proc. i 49,6 proc. więcej.
Badanie Gemius/PBI nie obejmuje na razie aplikacji mobilnych.
Serwisy internetowe telewizyjnych stacji informacyjnych na różnych typach urządzeń w maju 2016 | ||||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | zasięg | realni użytkownicy | odsłony | zasięg |
| komputery | urządzenia mobilne | ||||
tvn24.pl | 4 164 294 | 66 562 053 | 16,51% | 3 536 121 | 52 500 564 | 14,02% |
tvp.pl | 3 123 005 | 28 341 259 | 12,38% | 1 759 027 | 11 463 446 | 6,97% |
tvn24bis.pl | 1 074 135 | 4 241 370 | 4,26% | 917 733 | 3 486 865 | 3,64% |
tvp.info | 706 041 | 3 141 505 | 2,80% | 492 635 | 2 464 228 | 1,95% |
telewizjarepublika.pl | 399 362 | 5 189 953 | 1,58% | 286 150 | 2 023 613 | 1,13% |
polsatnews.pl | 286 112 | 858 369 | 1,13% | 155 198 | 573 740 | 0,62% |
W ostatnich miesiącach spore spadki oglądalności w skali roku zanotowało TVP Info, a wzrosty - kanały informacyjne Grupy TVN. W przypadku serwisów internetowych nie można porównywać wyników rok do roku, ponieważ do końca ub.r. realizowane było badanie Megapanel PBI/Gemius, oparte na nieco innej metodyce niż obecny pomiar, rozpoczęty w maju po tym, jak PBI wróciło do współpracy z Gemiusem. W międzyczasie, od stycznia do kwietnia br., Gemius realizował swoje badanie pod marką GemiusAudience.
Wyniki pomiaru Gemiusa z pierwszych pięciu miesięcy br. pokazują, że na komputerach zasięg TVN24.pl był dość stabilny, wynosił od 16,4 do 17,8 proc., a do 15,5 proc. spadł w lutym, kiedy niskie wyniki zanotowały też pozostałe witryny z zestawienia. Za to najwyższe zasięgi, podobnie jak TVN24.pl, większość innych stron osiągnęła w marcu i kwietniu.
Inaczej zmiany zasięgu ułożyły się w przypadku serwisów TVP Info i Polsatu News. Pierwszy najlepszy wynik miał w styczniu - 3,26 proc., natomiast w kolejnych miesiącach notował już poniżej 3 proc., a w maju już tylko 2,8 proc. W konsekwencji wzrosła jego strata do TVN24BiS.pl - z 0,58 pkt proc. w styczniu do ponad 2 pkt proc. w marcu i kwietniu. Także Telewizjarepublika.pl zanotowała w maju swój najniższy zasięg w br. - 1,58 proc.
Za to Polsatnews.pl osiągnął systematyczne wzrosty zasięgu - z 0,69 proc. w styczniu do 1,13 proc. w maju.
Zasięg serwisów internetowych telewizyjnych stacji informacyjnych na komputerach w 2016 r. | |||||
(badanie GemiusAudience i Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | styczeń | luty | marzec | kwiecień | maj |
tvn24.pl | 16,42% | 15,48% | 17,78% | 17,64% | 16,51% |
tvp.pl | 11,79% | 10,24% | 14,74% | 13,22% | 12,38% |
tvn24bis.pl | 3,84% | 4,27% | 5,03% | 5,10% | 4,26% |
tvp.info | 3,26% | 2,90% | 2,95% | 2,87% | 2,80% |
telewizjarepublika.pl | 1,97% | 1,66% | 2,20% | 1,60% | 1,58% |
polsatnews.pl | 0,69% | 0,69% | 0,85% | 0,86% | 1,13% |
Według badania Megapanel PBI/Gemius, w drugiej połowie ub.r. serwisy stacji TVN24 i TVP notowały na komputerach i urządzeniach mobilnych w miarę stabilne zasięgi. TVN24.pl, TVN24BiS.pl i TVP.Info najwyższe wyniki osiągnęły w lipcu, przewaga TVN24BiS.pl nad TVP.Info wynosiła w różnych miesiącach 0,1-0,27 pkt proc., a w listopadzie to TVP.Info wyprzedziło TVN24BiS.pl o 0,1 pkt proc.
Wzrost zasięgu zanotował natomiast serwis Telewizji Republika - z 0,93 proc. w lipcu do 2,22 proc. w grudniu.
Zasięg serwisów internetowych telewizyjnych stacji informacyjnych w drugiej połowie 2015 r. | ||||||
(badanie Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
serwis | lipiec | sierpień | wrzesień | październik | listopad | grudzień |
tvn24.pl | 19,48% | 19,63% | 18,45% | 17,90% | 18,91% | 17,16% |
tvp.pl | 13,89% | 11,23% | 13,41% | 15,03% | 15,96% | 13,26% |
tvn24bis.pl | 4,34% | 4,12% | 4,32% | 4,10% | 4,07% | 3,98% |
tvp.info | 4,25% | 3,89% | 4,05% | 4,00% | 4,17% | 3,81% |
telewizjarepublika.pl | 0,93% | 1,40% | 1,46% | 1,57% | 1,83% | 2,22% |
polsatnews.pl | - | - | - | - | 0,71% | 0,63% |
Dołącz do dyskusji: TVN24 liderem stacji informacyjnych w internecie. TVN24 BiS zwiększa przewagę nad TVP Info, w górę Polsat News
Może zatrudniają takich w tym portalu co nie nadają się do pokazywania w tv :-) ?