TVP ABC liderem kanałów dziecięcych w 2016 roku. Nickelodeon na czele w grupie 4-12
Liderem oglądalności wśród kanałów dziecięcych w grupie wiekowej 4-12 w ub.r. był Nickelodeon. Drugie miejsce zajęło TVP ABC, które jednak było zdecydowanym liderem w 4+. - To dla nas duża satysfakcja, ale też ogromne wyzwanie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Justyna Karnowska, szefowa TVP ABC.
Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w 2016 roku należało do Polsatu. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem 2015 roku zwiększył się o 3,82 proc. i wyniósł 10,87 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców.
Na drugim miejscu uplasował się TVN, którego udział wzrósł o 3,05 proc. i wyniósł 9,45 proc.
Podium uzupełnia Nickelodeon, zyskujący 7,99 proc. do 7,03 proc. Jest to najwyżej sklasyfikowany w zestawieniu kanał dziecięcy.
Oczko niżej znalazł się dynamicznie rozwijający kanał TVP ABC, który rok wcześniej był szósty. Jego udział wzrósł o 30,19 proc. do 6,21 proc.
- Bardzo nas cieszy spektakularny wzrost oglądalności TVP ABC. To dla nas duża satysfakcja, ale też ogromne wyzwanie. Naszym celem i jednocześnie mottem pozostaje edukacja przez zabawę. - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Justyna Karnowska, szefowa kanału TVP ABC. - Ostatnie miesiące pokazały prawdziwy potencjał naszego kanału. Wprowadzone zmiany, w wielu obszarach bardzo głębokie, przyniosły szybki, ale jednocześnie trwały wzrost wyników. Sprawdzone i rozwijające się produkcje zostały doinwestowane, jednocześnie zrezygnowaliśmy z form jednoznacznie anachronicznych, odstających jakościowo od standardów - dodaje.
Pierwszą piątkę uzupełnia Puls 2, który spadł z lokaty czwartej. Kanał ten zanotował jednak wzrost udziału o 13,40 proc. do 6,01 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.
W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Cartoon Network (4,35 proc. udziału; w dół o 14,37 proc.) i Nick Jr (3,92 proc. udziału; wzrost o 60 proc. - największy wśród wszystkich kanałów dziecięcych).
Z kolei największy spadek odnotował TeleTOON+, który w zestawieniu znalazł się na 25. miejscu - najniższym spośród wszystkich kanałów dziecięcych dostępnych na polskim rynku telewizyjnym. W zeszłym roku wynik tego kanału zmniejszył się o 28,72 proc. do 0,67 proc. udziału.
Stacja | Wszyscy 4-12 | Dynamika | |
2015 | 2016 | ||
SHR % | SHR % | % | |
Polsat | 10,47% | 10,87% | 3,82% |
TVN | 9,17% | 9,45% | 3,05% |
Nickelodeon | 6,51% | 7,03% | 7,99% |
TVP ABC | 4,77% | 6,21% | 30,19% |
Puls 2 | 5,30% | 6,01% | 13,40% |
Cartoon Network | 5,08% | 4,35% | -14,37% |
Nick Jr | 2,45% | 3,92% | 60,00% |
TV4 | 3,72% | 3,61% | -2,96% |
TVP1 | 4,20% | 3,50% | -16,67% |
TVP2 | 3,82% | 3,40% | -10,99% |
Disney Junior | 3,85% | 3,25% | -15,58% |
MiniMini+ | 2,69% | 2,74% | 1,86% |
Puls | 3,19% | 2,51% | -21,32% |
Disney XD | 2,26% | 1,99% | -11,95% |
TVN7 | 1,89% | 1,98% | 4,76% |
Disney Channel | 2,60% | 1,89% | -27,31% |
Nickelodeon HD | 1,65% | 1,69% | 2,42% |
Boomerang | 2,07% | 1,57% | -24,15% |
TV6 | 1,19% | 1,25% | 5,04% |
TTV | 1,04% | 1,24% | 19,23% |
BBC CBeebies | 1,29% | 1,18% | -8,53% |
Polsat JimJam | 0,74% | 1,15% | 55,41% |
Polo TV | 1,20% | 1,12% | -6,67% |
Polsat 2 | 0,99% | 1,08% | 9,09% |
teleTOON+ | 0,94% | 0,67% | -28,72% |
Polsat Film | 0,50% | 0,51% | 2,00% |
TVP Seriale | 0,50% | 0,51% | 2,00% |
Stopklatka | 0,44% | 0,48% | 9,09% |
Eska TV | 0,70% | 0,46% | -34,29% |
TVN Style | 0,49% | 0,46% | -6,12% |
TVP Info | 0,52% | 0,46% | -11,54% |
ATM Rozrywka | 0,44% | 0,45% | 2,27% |
TVN24 | 0,48% | 0,45% | -6,25% |
Fokus TV | 0,33% | 0,44% | 33,33% |
Polsat Play | 0,45% | 0,44% | -2,22% |
TVP Rozrywka | 0,43% | 0,40% | -6,98% |
TVN Turbo | 0,40% | 0,39% | -2,50% |
Discovery Channel | 0,31% | 0,38% | 22,58% |
Polsat News | 0,30% | 0,33% | 10,00% |
Super Polsat | 0,36% | 0,29% | -19,44% |
Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj zdecydowanym liderem w 2016 roku była stacja TVP ABC, która awansowała z miejsca drugiego. Jej średni udział wyniósł 0,92 proc. Zwiększył się on o 31,43 proc. (drugi największy wzrost w zestawieniu).
- Pokazaliśmy, że TVP ABC ma ogromny potencjał produkując własne audycje nowocześnie, mądrze, zachowując wysokie walory edukacyjne. - komentuje nam Karnowska. - Mamy w planach nowe atrakcyjne produkcje, np. powrót teatru telewizji dla dzieci w zupełnie nowej odsłonie. Jesteśmy w trakcie zakupu kolejnych animacji zagranicznych oraz propozycji polskich twórców - zdradza plany na przyszłość TVP ABC szefowa tego kanału.
Na drugą pozycję spadł Nickelodeon, którego udział w analizowanym okresie jednak poszedł do góry o 2,70 proc. do 0,76 proc.
Podium uzupełnia Disney Junior, którego wynik w zeszłym roku zmniejszył się o 9,43 proc. i uplasował się na poziomie 0,48 proc. Przed rokiem stacja ta była czwarta.
Najwięcej w tym ujęciu zyskał Polsat JimJam - było to 42,86 proc. do 0,20 proc. Liderem spadków też był tutaj TeleTOON+ (w dół o 27,27 proc. do 0,08 proc.).
Stacja | Wszyscy 4+ | Dynamika | |
2015 | 2016 | ||
SHR % | SHR % | % | |
TVP ABC | 0,70% | 0,92% | 31,43% |
Nickelodeon | 0,74% | 0,76% | 2,70% |
Disney Junior | 0,53% | 0,48% | -9,43% |
Cartoon Network | 0,56% | 0,45% | -19,64% |
Nick Jr | 0,33% | 0,41% | 24,24% |
MiniMini+ | 0,37% | 0,38% | 2,70% |
Disney Channel | 0,33% | 0,27% | -18,18% |
Disney XD | 0,25% | 0,22% | -12,00% |
Polsat JimJam | 0,14% | 0,20% | 42,86% |
Boomerang | 0,24% | 0,19% | -20,83% |
Nickelodeon HD | 0,21% | 0,19% | -9,52% |
BBC CBeebies | 0,18% | 0,16% | -11,11% |
teleTOON+ | 0,11% | 0,08% | -27,27% |
W grudniu 2016 roku liderem oglądalności wśród kanałów dziecięcych w grupie 4+ był Nickelodeon - jego udział zwiększył się o 29,43 proc. do 7,52 proc. Z kolei wśród dzieci w grupie od 4 do 12 lat najchętniej oglądane było TVP ABC - wzrost o 36 proc. do 1,02 proc. udziału.
Stacja | Wszyscy 4-12 | Dynamika | |
grudzień 2015 | grudzień 2016 | ||
SHR % | SHR % | % | |
Polsat | 11,76% | 11,87% | 0,94% |
TVN | 9,68% | 9,63% | -0,52% |
Nickelodeon | 5,81% | 7,52% | 29,43% |
TVP ABC | 4,30% | 6,53% | 51,86% |
Puls 2 | 5,54% | 6,27% | 13,18% |
TVP1 | 4,38% | 3,91% | -10,73% |
TV4 | 4,23% | 3,74% | -11,58% |
TVP2 | 4,28% | 3,67% | -14,25% |
Cartoon Network | 5,26% | 3,53% | -32,89% |
Disney Junior | 2,86% | 3,14% | 9,79% |
Nick Jr | 2,78% | 3,07% | 10,43% |
MiniMini+ | 1,92% | 2,60% | 35,42% |
Puls | 3,25% | 2,55% | -21,54% |
TVN7 | 2,23% | 2,38% | 6,73% |
Nickelodeon HD | 1,26% | 1,78% | 41,27% |
Disney Channel | 1,77% | 1,48% | -16,38% |
Boomerang | 1,66% | 1,41% | -15,06% |
TTV | 1,31% | 1,32% | 0,76% |
Polsat JimJam | 0,68% | 1,27% | 86,76% |
TV6 | 1,27% | 1,24% | -2,36% |
Polo TV | 1,56% | 1,15% | -26,28% |
Disney XD | 2,01% | 1,02% | -49,25% |
Polsat 2 | 1,08% | 1,01% | -6,48% |
Polsat Film | 0,74% | 0,75% | 1,35% |
BBC CBeebies | 0,97% | 0,66% | -31,96% |
Stopklatka | 0,51% | 0,65% | 27,45% |
teleTOON+ | 0,58% | 0,50% | -13,79% |
ATM Rozrywka | 0,48% | 0,50% | 4,17% |
TVN24 | 0,52% | 0,49% | -5,77% |
Fokus TV | 0,35% | 0,48% | 37,14% |
Polsat Play | 0,47% | 0,45% | -4,26% |
8TV | - | 0,43% | - |
TVP Seriale | 0,48% | 0,41% | -14,58% |
TVN Style | 0,47% | 0,41% | -12,77% |
TVP Info | 0,49% | 0,40% | -18,37% |
Polsat News | 0,25% | 0,40% | 60,00% |
TVN Turbo | 0,39% | 0,38% | -2,56% |
TVP Rozrywka | 0,61% | 0,29% | -52,46% |
Polsat Cafe | 0,21% | 0,29% | 38,10% |
TVP HD | 0,30% | 0,28% | -6,67% |
Wirtualnemedia.pl | |||
Stacja | Wszyscy 4+ | Dynamika | |
grudzień 2015 | grudzień 2016 | ||
SHR % | SHR % | % | |
TVP ABC | 0,75% | 1,02% | 36,00% |
Nickelodeon | 0,67% | 0,76% | 13,43% |
Disney Junior | 0,46% | 0,43% | -6,52% |
Nick Jr | 0,35% | 0,36% | 2,86% |
Cartoon Network | 0,57% | 0,35% | -38,60% |
MiniMini+ | 0,34% | 0,35% | 2,94% |
Disney Channel | 0,24% | 0,22% | -8,33% |
Nickelodeon HD | 0,15% | 0,20% | 33,33% |
Polsat JimJam | 0,18% | 0,20% | 11,11% |
Boomerang | 0,20% | 0,17% | -15,00% |
Disney XD | 0,22% | 0,12% | -45,45% |
BBC CBeebies | 0,13% | 0,09% | -30,77% |
teleTOON+ | 0,07% | 0,06% | -14,29% |
Dołącz do dyskusji: TVP ABC liderem kanałów dziecięcych w 2016 roku. Nickelodeon na czele w grupie 4-12