TVP Info i TVN24 z rekordowymi wynikami wyprzedziły TVP2, hitami programy TVP1 o ŚDM (podsumowanie tygodnia)
W minionym tygodniu TVP Info i TVN24 po raz pierwszy od ponad sześciu lat miały wyższe udziały w rynku telewizyjnym od TVP2. Najwięcej widzów zgromadziło niedzielne wydanie „Wiadomości” TVP1. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującej TVP1 w okresie od 25 do 31 lipca 2016 roku zwiększył się o 3,26 pkt. proc. do 11,89 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Tydzień wcześniej stacja ta zajmowała miejsce trzecie.
Na drugą pozycję spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,92 pkt. proc. do 9,35 proc. Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był drugi. Udział tej stacji wyniósł 8,40 proc., po spadku o 1,58 pkt. proc. Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl TVN zanotował najniższy tygodniowy wynik w tej grupie wiekowej od kilkunastu lat.
Z miejsca szóstego na czwarte awansował kanał TVP Info, którego tygodniowy wynik wyniósł 7,02 proc. (wzrost o 3,11 proc.). Piąte miejsce zajął TVN24 (5,60 proc.; do góry o 0,88 pkt. proc.). Obie stacje zanotowały najwyższe tygodniowe udziały od kwietnia 2010 roku (wówczas kanały te obszernie relacjonowały wydarzenia związane z katastrofą lotniczą w Smoleńsku).
Dopiero na szóste miejsce spadła TVP2, która ponadto miała najniższy tygodniowy wynik w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce (tylko 4,92 proc.; w dół o 1,72 pkt. proc.).
Tym samym po raz pierwszy w historii tygodniowych rankingów oglądalności dla grupy 4+ któraś stacja z tzw. „wielkiej czwórki” miała słabszy udział od innych kanałów. Ponadto łączny udział Jedynki, Polsatu, TVN i Dwójki w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 35,52 proc. do 34,56 proc. - najniższego poziomu w historii.
Najwyższy tygodniowy udział w historii nadawania zanotował też Polsat News, którego wynik zwiększył się o 0,61 pkt. proc. do 2,12 proc. udziału. Stacja ta w zestawieniu awansowała z miejsca 15. na 10. - najwyższe w historii.
Wszyscy 4+ | 18.07.2016 - 24.07.2016 | 25.07.2016 - 31.07.2016 | Dynamika | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % | W pkt. proc. |
1 | TVP1 | 468 241 | 8,63% | 699 227 | 11,89% | 3,26% |
2 | Polsat | 557 379 | 10,27% | 549 697 | 9,35% | -0,92% |
3 | TVN | 541 355 | 9,98% | 494 209 | 8,40% | -1,58% |
4 | TVP INFO | 212 252 | 3,91% | 412 658 | 7,02% | 3,11% |
5 | TVN24 | 256 306 | 4,72% | 329 185 | 5,60% | 0,88% |
6 | TVP2 | 360 155 | 6,64% | 289 215 | 4,92% | -1,72% |
7 | TVN7 | 196 839 | 3,63% | 196 981 | 3,35% | -0,28% |
8 | TV PULS | 185 828 | 3,42% | 193 423 | 3,29% | -0,13% |
9 | TV4 | 150 512 | 2,77% | 162 664 | 2,77% | 0,00% |
10 | Polsat News | 81 729 | 1,51% | 124 635 | 2,12% | 0,61% |
11 | Puls 2 | 100 635 | 1,85% | 107 780 | 1,83% | -0,02% |
12 | Polsat2 | 98 539 | 1,82% | 101 241 | 1,72% | -0,10% |
13 | TVP Seriale | 102 105 | 1,88% | 94 199 | 1,60% | -0,28% |
14 | TTV | 91 786 | 1,69% | 88 037 | 1,50% | -0,19% |
15 | TV6 | 83 677 | 1,54% | 87 876 | 1,49% | -0,05% |
16 | TVP3 | 58 317 | 1,07% | 67 312 | 1,14% | 0,07% |
17 | Stopklatka | 57 063 | 1,05% | 60 470 | 1,03% | -0,02% |
18 | TVP Rozrywka | 61 017 | 1,12% | 58 416 | 0,99% | -0,13% |
19 | Nickelodeon | 42 239 | 0,78% | 53 148 | 0,90% | 0,12% |
20 | Polo TV | 56 885 | 1,05% | 48 760 | 0,83% | -0,22% |
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „Wiadomości”, które 31 lipca na antenie TVP1 oglądało 3,22 mln widzów.
Drugie miejsce zajął serwis sportowy, który tego samego dnia przyciągnął do Jedynki 2,92 mln widzów. Podium uzupełnia transmisja ze ŚDM z 27 lipca. Audycję w Jedynce śledziło 2,72 mln widzów. Tuż za podium znalazł się „Teleexpress” TVP1 (2,37 mln widzów, emisja 26 lipca), a pierwszą piątkę uzupełniają „Fakty” (również 2,37 mln widzów, 27 lipca).
Lp. | Program | Stacja | Data | Godz. | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |||||
1 | WIADOMOŚCI | TVP1 | 31-07-2016 | 19:33 - 19:59 | 3 222 040 | 25,01% |
2 | SPORT /SERWIS SPORT./ | TVP1 | 31-07-2016 | 20:09 - 20:14 | 2 918 680 | 21,52% |
3 | ŚWIATOWE DNI MŁODZIEŻY KRAKÓW 2016 /TRANSMISJA/ | TVP1 | 27-07-2016 | 17:15 - 17:51 | 2 724 182 | 27,81% |
4 | TELEEXPRESS | TVP1 | 26-07-2016 | 17:00 - 17:14 | 2 374 876 | 30,17% |
5 | FAKTY | TVN | 27-07-2016 | 19:00 - 19:26 | 2 365 454 | 21,71% |
6 | RELACJA NA ŻYWO PAPIEZ FRANCISZEK W OKNIE PAPIESKIM | TVP1 | 29-07-2016 | 20:16 - 20:36 | 2 300 551 | 18,40% |
7 | STUDIO ŚWIATOWYCH DNI MŁODZIEŻY KRAKÓW 2016 /STUDIO/ | TVP1 | 27-07-2016 | 16:50 - 17:15 | 2 262 530 | 24,20% |
8 | GOL /MAGAZYN PILKARSKI/ | TVP1 | 26-07-2016 | 20:25 - 20:29 | 2 199 211 | 18,36% |
9 | ISKRY MIŁOŚĆI /FILM KOM.DRAM.USA/ ZAKOCHANA JEDYNKA | TVP1 | 31-07-2016 | 20:25 - 21:49 | 2 017 250 | 14,03% |
10 | SPRAWA DLA REPORTERA /PROG.PUBLICYS./ | TVP1 | 28-07-2016 | 22:06 - 22:52 | 1 986 589 | 16,80% |
11 | PROJEKT LADY /REALITY SHOW.POL/ | TVN | 25-07-2016 | 20:54 - 21:52 | 1 947 244 | 15,12% |
12 | NA WSPÓLNEJ /SER.OBYCZ.POL./ | TVN | 25-07-2016 | 20:14 - 20:49 | 1 879 389 | 15,98% |
13 | OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./ | TVP1 | 28-07-2016 | 21:15 - 21:56 | 1 799 405 | 13,06% |
14 | MIASTO ODKUPIENIA /FILM SENS.USA/ | Polsat | 25-07-2016 | 20:14 - 22:18 | 1 782 320 | 14,35% |
15 | NA WSPÓLNEJ /SER.OBYCZ.POL./ | TVN | 27-07-2016 | 20:15 - 20:51 | 1 769 885 | 13,84% |
16 | FAMILIADA /TELETURNIEJ/ | TVP2 | 31-07-2016 | 14:00 - 14:23 | 1 764 570 | 17,58% |
17 | DORADCA SMAKU /MAG.KUL.POL./ | TVN | 25-07-2016 | 20:08 - 20:13 | 1 740 978 | 15,43% |
18 | MSZA ŚWIĘTA Z OKAZJI ROZPOCZĘCIA ŚWIATOWYCH DNI MŁODZIEŻY /TRANSMISJA/ | TVP1 | 26-07-2016 | 17:24 - 19:40 | 1 733 278 | 18,54% |
19 | UWAGA ! /MAG.SENS.POL./ | TVN | 28-07-2016 | 19:58 - 20:13 | 1 644 359 | 13,44% |
20 | ŚNIADANIE DO ŁÓŻKA /FILM KOM.POL./ | Polsat | 31-07-2016 | 20:11 - 21:46 | 1 561 516 | 10,92% |
Dołącz do dyskusji: TVP Info i TVN24 z rekordowymi wynikami wyprzedziły TVP2, hitami programy TVP1 o ŚDM (podsumowanie tygodnia)
I do tego wszystko dzieje się przy bardzo niskich stanach oglądalności.
Wyjątkowo szkoda. Ciekaw byłem niezwykle rozkładu widzów ŚDM.