TVP Info zwiększyło wynik o połowę i pokonało TVN24. TV Republika przedostatnia
Nowym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w lutym 2015 roku zostało TVP Info, które zanotowało największy wzrost w zestawieniu, wynoszący aż 51 proc. Z kolei najwięcej straciła TVP Regionalna.
Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w lutym br. należało do nadającej naziemnie stacji TVP Info, której udział wyniósł 3,20 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 50,94 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu, a kanał ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.
Na drugą lokatę spadł TVN24. Średni miesięczny wynik tej stacji wyniósł 2,82 proc., po spadku o 1,74 proc.
Trzecie miejsce należało do TVP Regionalnej, która w ubiegłym miesiącu miała 0,98 proc. udziału, po spadku o 18,33 proc. - największym w zestawieniu.
Na kolejnej pozycji znalazł się Polsat News z udziałem wynoszącym również 0,98 proc., o 15,52 proc. niższym, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
TVN24 Biznes i Świat, nadający od stycznia ub.r., zajął piąte miejsce. Wynik tego kanału uplasował się na poziomie 0,32 proc. (rok wcześniej nie był monitorowany).
Dwa oczka niżej w rankingu uplasowała się Telewizja Republika, której udział wyniósł 0,12 proc. (stacja monitorowana jest od lipca ub.r.). To więcej niż w styczniu br., gdy telewizja ta miała 0,10 proc. udziału. Na początku roku stacja poszerzyła zasięg o sieć Multimedia Polska (więcej na ten temat).
Udział ostatniego Polsat News 2 w lutym br. wyniósł zaś 0,10 proc, czyli o 42,86 proc. więcej niż rok wcześniej, gdy w miejscu tej stacji nadawał Polsat Biznes.
Największy udział (4,18 proc.) wśród grup kanałów newsowych w lutym br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna i notująca wzrost o 25,90 proc.
Drugą pozycję zajęły kanały Grupy TVN (TVN24, TVN24 Biznes i Świat - dane dla tej stacji są tylko dla lutego br.), których średni udział wyniósł 3,14 proc. (wzrost o 9,41 proc.). Zaś wynik będącej trzeciej Telewizji Polsat (Polsat News, Polsat News 2) to 1,08 proc. (- 12,20 proc.).
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 4+ |
|||
luty 2014 |
luty 2015 |
|||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
TVP INFO |
154 973 |
2,12% |
229 976 |
3,20% |
TVN24 |
209 420 |
2,87% |
202 441 |
2,82% |
TVP Regionalna |
87 345 |
1,20% |
70 449 |
0,98% |
Polsat News |
84 776 |
1,16% |
70 209 |
0,98% |
TVN24 Biznes i Swiat (TVN CNBC) |
- |
- |
22 855 |
0,32% |
Superstacja |
14 427 |
0,20% |
14 590 |
0,20% |
TV Republika |
- |
- |
8 295 |
0,12% |
Polsat News 2 (Polsat Biznes) |
4 897 |
0,07% |
7 293 |
0,10% |
Wirtualnemedia.pl |
||||
Grupy kanałów |
||||
TVP |
242 318 |
3,32% |
300 425 |
4,18% |
TVN |
209 420 |
2,87% |
225 296 |
3,14% |
Polsat |
89 673 |
1,23% |
77 502 |
1,08% |
Dołącz do dyskusji: TVP Info zwiększyło wynik o połowę i pokonało TVN24. TV Republika przedostatnia