SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP zaczęła sprzedaż reklam przy mundialu. Finał za 200 tys. zł

Biuro reklamy Telewizji Polskiej rozpoczęło sprzedaż reklam przy transmisjach z piłkarskich mistrzostw świata, które w czerwcu i lipcu odbędą się w Brazylii. Spoty przy najważniejszych meczach kosztują od 66 do 202 tys. zł.

W TVP1 i TVP2 reklamy przy meczach fazy grupowej mistrzostw kosztują od 5 tys. zł do 83,9 tys. zł (wszystkie podane w tekście kwoty to ceny spotów 30-sekundowych). Tę najwyższą cenę trzeba zapłacić za reklamę przed drugą połową inaugurującego turniej spotkania Brazylia - Chorwacja. Spoty przy meczach 1/8 finału kosztują od 25 do 81,9 tys. zł, a przy ćwierćfinałach - od 26,2 do 86,7 tys. zł.

Ceny reklam przy półfinałach wynoszą od 66,3 do 162,1 tys. zł, przy meczu o trzecie miejsce - od 64,9 do 136,9 tys. zł, a przy finale - od 76,1 do 202,6 tys. zł. Korzystniejszą kolejność swojego spotu w tych blokach (poza miejscami wykupionymi przez sponsorów mundialu) każda firma będzie mogła wykupić w licytacji, o której terminie biuro reklamy TVP poinformuje niebawem.

Telewizja Polska będzie pokazywać wszystkie mecze mundialu w Brazylii od 12 czerwca do 13 lipca na antenach TVP1, TVP2 i TVP Sport. Spotkania będą zaczynać się o godz. 17.00, 18.00, 21.00, 22.00 i północy polskiego czasu, mecze 1/8 finału i ćwierćfinały - tylko o godz. 18.00 i 22.00, półfinały i mecz o trzecie miejsce - o 22.00, a finał - o 21.00. Do turnieju nie zakwalifikowała się nasza reprezentacja.

Oprócz spotkań Telewizja Polska będzie pokazywać programy ze skrótami i analizami wszystkich meczów (w TVP2 najczęściej w godz. 16-17, a w TVP1 głównie ok. 23.30). Ponadto transmisje będę jednocześnie emitowane w TVP Sport, w którym na spot przy nich trzeba wydać od 300 do 600 zł.

Jeszcze droższe niż przy tegorocznym mundialu były w Telewizji Polskiej reklamy przy transmisjach z Euro 2012 - przy meczach Polaków cennikowo kosztowały od 100 do 277 tys. zł, a przy finale od 107 do 226 tys. zł, zorganizowano też licytację dotyczącą kolejności emisji spotów w tych blokach. Cennikowe przychody TVP z reklam przy turnieju wyniosły 122,5 mln zł, a największymi marketerami były Coca-Cola Poland Services, McDonald’s, Hyundai-Kia Group, Sharp i Grupa Żywiec (zobacz szczegóły).

Dołącz do dyskusji: TVP zaczęła sprzedaż reklam przy mundialu. Finał za 200 tys. zł

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
biuro propagamdowe
O! Czyli będzie powód, by usprawiedliwić stertę za 2014 r. Już słyszę komunikat J. Rakowieckiego: "Obsługa Mundialu 2014 bardzo dużo na kosztowała. A poniesione nakłady nie zwróciły się przez kryzys na rynku reklamy. Bez ustawy finansującej media publiczne nie damy rady dłużej funkcjonować."
0 0
odpowiedź
User
Klaps
"Stertę" (zamiast "stratę") to ty bzdur piszesz. Myli ci się koszt obowiązkowej obsługi tv Euro w Polsce z normalnymi relacjami z "obcego" wydarzenia. Na tych pierwszych tracą wszystkie publiczne tv, ale wszystkie - poza TVP - dostają rekompensatę od swoich rządów. Na "obcych" można zarobić, jak TVP zarobiła na Soczi. Co nie zmienia sprawy, że państwo, które nie potrafi "uposażyć" swoich mediów publicznych jest państwem kompromitującym się w cywilizowanym świecie. A obywatele, którzy uważają, że należnej daniny nie muszą płacić, są obywatelami o mentalności złodziejskiej i postsowieckiej a nie nowoczesnego świata - nawet jeśli dorabiają sobie legendę, jak to TVP fatalna (marzy im się RAI Uno?). Zawsze zresztą każdy złodziej dla poprawy samopoczucia tłumaczy sobie kradzież niegodziwością okradanego...
0 0
odpowiedź
User
ee
hymnow nie beda pokazywac bo reklamy beda musialy byc bo maja misje
0 0
odpowiedź