TVP1 liderem w marcu. TVN wygrał z Polsatem w grupie komercyjnej
W marcu 2015 roku liderem oglądalności w rynku telewizyjnym była TVP1. Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej pierwsze miejsce należało do TVN. Największą widownię zgromadziły seriale TVP.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w marcu 2015 roku należało do TVP1. Udział tego kanału względem marca 2014 roku zmniejszył się o 3,43 proc. i wyniósł 12,97 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciej na drugą pozycję awansował Polsat, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 1,45 proc. do 12,26 proc. Natomiast na ostatnią lokatę podium spadł TVN. Jego wynik w porównaniu do marca ub.r. zmalał o 6,23 proc. do 11,89 proc.
Czwarte miejsce tradycyjnie należało do TVP2 (9,21 proc.; w dół o 5,15 proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 48,26 proc. w marcu 2014 roku do 46,33 proc. w marcu 2015 roku.
Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN7, którego udział wyniósł 3,40 proc., po spadku o 0,29 proc.
Oczko niżej znalazł się konkurencyjny kanał TV Puls (3,16 proc.; wzrost o 2,27 proc.). Zaś z ósmego na siódme miejsce awansowała stacja TVP Info. Jej wynik zwiększył się o 4,55 proc. do 2,99 proc.
Wszyscy 4+ |
01.03-31.03.2014 r. |
01.03-31.03.2015 r. |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
TVP1 |
895 650 |
13,43% |
890 425 |
12,97% |
2 |
Polsat |
829 575 |
12,44% |
841 701 |
12,26% |
3 |
TVN |
845 108 |
12,68% |
816 580 |
11,89% |
4 |
TVP2 |
647 445 |
9,71% |
632 015 |
9,21% |
5 |
TVN7 |
227 063 |
3,41% |
233 656 |
3,40% |
6 |
TV PULS |
206 070 |
3,09% |
216 641 |
3,16% |
7 |
TVP INFO |
191 009 |
2,86% |
205 296 |
2,99% |
8 |
TV4 |
168 594 |
2,53% |
204 461 |
2,98% |
9 |
TVN24 |
205 572 |
3,08% |
194 088 |
2,83% |
10 |
Puls 2 |
79 101 |
1,19% |
109 211 |
1,59% |
11 |
Polsat2 |
100 838 |
1,51% |
96 108 |
1,40% |
12 |
TVP Seriale |
89 294 |
1,34% |
88 705 |
1,29% |
13 |
TTV - Twoja Telewizja |
81 578 |
1,22% |
84 496 |
1,23% |
14 |
TV6 |
60 398 |
0,91% |
75 462 |
1,10% |
15 |
TVP Regionalna |
64 975 |
0,97% |
68 176 |
0,99% |
16 |
Polsat News |
85 551 |
1,28% |
65 620 |
0,96% |
17 |
TVP Rozrywka |
53 485 |
0,80% |
63 620 |
0,93% |
18 |
TVP ABC |
51 858 |
0,78% |
56 377 |
0,82% |
19 |
Stopklatka |
17 325 |
0,26% |
54 218 |
0,79% |
20 |
Nickelodeon |
40 262 |
0,60% |
51 296 |
0,75% |
W grupie komercyjnej 16-49 pozycję lidera zajął TVN, którego udział wyniósł tutaj 14,09 proc., po spadku o 2,08 proc. Nieco większy spadek odnotował, zajmujący drugą pozycję, Polsat. Jego wynik zmniejszył się o 2,36 proc. do 13,68 proc.
Kolejne stacje miały już zdecydowanie słabsze wyniki. Ostatnią lokatę podium zajęła TVP1 (8,89 proc udziału; spadek o 8,54 proc.). Natomiast czwarta lokata przypadła siostrzanej TVP2 (8,30 proc., w dół o 1,31 proc.).
W grupie 16-49 tuż za tzw. wielką czwórką znalazła się TV Puls, notująca tutaj wzrost o 14,66 proc. do 3,91 proc.
Wszyscy 16-49 |
01.03-31.03.2014 r. |
01.03-31.03.2015 r. |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
TVN |
374 375 |
14,39% |
380 273 |
14,09% |
2 |
Polsat |
364 372 |
14,01% |
369 196 |
13,68% |
3 |
TVP1 |
252 809 |
9,72% |
239 977 |
8,89% |
4 |
TVP2 |
218 746 |
8,41% |
224 126 |
8,30% |
5 |
TV PULS |
88 785 |
3,41% |
105 437 |
3,91% |
6 |
TV4 |
67 278 |
2,59% |
91 304 |
3,38% |
7 |
TVN7 |
85 546 |
3,29% |
88 836 |
3,29% |
8 |
TVN24 |
66 920 |
2,57% |
61 703 |
2,29% |
9 |
Puls 2 |
34 224 |
1,32% |
48 919 |
1,81% |
10 |
TTV - Twoja Telewizja |
34 504 |
1,33% |
38 615 |
1,43% |
11 |
Polsat2 |
37 896 |
1,46% |
36 633 |
1,36% |
12 |
TV6 |
26 062 |
1,00% |
35 996 |
1,33% |
13 |
TVP Seriale |
39 560 |
1,52% |
35 399 |
1,31% |
14 |
TVP INFO |
28 553 |
1,10% |
33 295 |
1,23% |
15 |
Polo TV |
31 156 |
1,20% |
31 258 |
1,16% |
16 |
Eska TV |
24 735 |
0,95% |
28 177 |
1,04% |
17 |
TVN Style |
23 011 |
0,88% |
26 279 |
0,97% |
18 |
TVP Rozrywka |
20 544 |
0,79% |
22 867 |
0,85% |
19 |
Stopklatka |
6 516 |
0,25% |
22 217 |
0,82% |
20 |
Polsat News |
27 728 |
1,07% |
20 429 |
0,76% |
HITY MARCA NA KOLEJNEJ STRONIE
Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem w marcu. TVN wygrał z Polsatem w grupie komercyjnej