TVP1 przez co najmniej 5 minut dziennie ogląda 13,6 mln widzów. TVN - 12,8 mln
Telewizyjna Jedynka była najchętniej oglądaną stacją pod względem łącznego zasięgu widzów w minionym roku. W kategorii grup kanałów z prym też wiodła TVP, ale większość jej anten nadaje w ramach naziemnej telewizji cyfrowej.
W okresie od początku grudnia 2013 roku do końca listopada br. przez co najmniej 5 minut dziennie publiczną Jedynkę oglądało średnio 13,6 mln widzów, a przez co najmniej 15 minut - 11,8 mln widzów. W przypadku oglądania przez minimum 30 minut widownia ta wynosiła 9,7 mln osób, a przez minimum godzinę - 6,5 mln - pokazują dane Nielsen Audience Measurement udostępnione Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.
Drugie miejsce pod względem największych zasięgów 5-minutowych zajął TVN ze średnią liczbą 12,8 mln oglądających, dalej znalazły się stacje Polsat (12,3 mln) i TVP2 (11,9 mln).
W przypadku widzów oglądających program przez co najmniej kwadrans kolejność stacji od drugiej do czwartej była taka sama: TVN z 10,7 mln widzów, Polsat z 10,5 mln i TVP2 z 10,2 mln. Analogicznie było też z zasięgiem półgodzinnym.
Zmiana zaszła dopiero w przypadku oglądania stacji przez co najmniej godzinę dziennie. Tutaj za TVP1 znalazł się Polsat, który w ten sposób śledziło 6,1 mln widzów. Na kolejnych miejscach uplasowały się TVN (6 mln widzów) i TVP2 (5,4 mln).
Pod względem grup kanałów pierwsze miejsce w każdej z kategorii zajmowały stacje TVP, z których większość jest jednak szeroko dostępna, dzięki emisji w naziemnej telewizji cyfrowej. Przez co najmniej 5 minut dziennie którąś z anten TVP oglądało 19,2 mln ludzi, podczas gdy kanały Polsatu śledziło co najmniej 17,3 mln ludzi, a TVN - 17,1 mln.
Natomiast w przypadku zasięgu godzinnego przewaga Telewizji Polskiej nad komercyjnymi konkurentami była jeszcze większa. Jej kanały przez minimum godzinę były oglądane przez 13,2 mln osób, Polsatu - 10,3 mln, a TVP2 - 9,9 mln widzów.
Wszystkie programy telewizyjne w minionym roku codziennie przez co najmniej pięć minut dziennie oglądało 25,4 mln widzów, przez 15 minut dziennie - 25,1 mln widzów, a przez godzinę każdego dnia - 23,4 mln.
Średnia liczba widzów (mln) oglądająca: |
TVP1 |
TVP2 |
Kanały naziemne TVP |
Kanały Grupy TVP |
Polsat |
Kanały Grupy Polsat* |
TVN |
Kanały Grupy TVN** |
Kanały Telewizji Puls |
TV ogółem |
Liczba kanałów*** |
- |
- |
9 |
12 |
- |
21 |
- |
8 |
2 |
- |
Min. 5 min. dziennie |
13,6 |
11,9 |
18,7 |
19,2 |
12,3 |
17,3 |
12,8 |
17,1 |
5,8 |
25,4 |
Min. 10 min dziennie |
12,6 |
10,9 |
17,9 |
18,5 |
11,3 |
16,2 |
11,6 |
16 |
5 |
25,2 |
Min. 15 min. dziennie |
11,8 |
10,2 |
17,2 |
17,8 |
10,5 |
15,3 |
10,7 |
15,1 |
4,5 |
25,1 |
Min. 30 min. dziennie |
9,7 |
8,3 |
15,5 |
16,1 |
8,7 |
13,3 |
8,8 |
13 |
3,5 |
24,6 |
Min. godzinę dziennie |
6,5 |
5,4 |
12,5 |
13,2 |
6,1 |
10,3 |
6 |
9,9 |
2,3 |
23,4 |
Średni odsetek widzów oglądających: |
TVP1 |
TVP2 |
Kanały naziemne TVP |
Kanały Grupy TVP |
Polsat |
Kanały Grupy Polsat* |
TVN |
Kanały Grupy TVN** |
Kanały Telewizji Puls |
TV ogółem |
Liczba kanałów*** |
- |
- |
9 |
12 |
- |
21 |
- |
8 |
2 |
- |
Min. 5 min. dziennie |
38,40% |
33,40% |
52,80% |
54,30% |
34,80% |
48,70% |
36,00% |
48,20% |
16,40% |
71,50% |
Min. 10 min dziennie |
35,60% |
30,70% |
50,50% |
52,00% |
31,80% |
45,60% |
32,70% |
45,00% |
14,20% |
71,10% |
Min. 15 min. dziennie |
33,30% |
28,60% |
48,60% |
50,30% |
29,60% |
43,20% |
30,30% |
42,50% |
12,80% |
70,70% |
Min. 30 min. dziennie |
27,20% |
23,30% |
43,70% |
45,50% |
24,50% |
37,60% |
24,70% |
36,60% |
10,00% |
69,30% |
Min. godzinę dziennie |
18,40% |
15,20% |
35,30% |
37,30% |
17,20% |
28,90% |
17,00% |
27,90% |
6,60% |
65,80% |
*Uwzględniono TV4, TV6 i Polsat Volleyball 1. Zasięgi bez kanału Polsat Volleyball 1 (uruchomionego na czas MŚ w siatkówce) są o ok. 20-40 tys. niższe
** Uwzględniono TTV, nie uwzględniono Mango24 i Religia.tv
*** Łącznie z kanałami, które wystartowały w trakcie analizowanego okresu (TVP ABC, TVN24 Biznes i Świat, Disco Polo Music
Dołącz do dyskusji: TVP1 przez co najmniej 5 minut dziennie ogląda 13,6 mln widzów. TVN - 12,8 mln