„Twój Styl” i „Avanti” tracą czytelników, „Cosmopolitan” i „Elle” ich zyskują
W lipcu 2014 roku liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych był „Twój Styl”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Cosmopolitan”, a na przeciwnym biegunie znalazł się magazyn „Shape”.
Sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w lipcu 2014 roku wyniosła 203 300 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do lipca 2013 roku pismo to zanotowało spadek o 5,57 proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Z ósmej na drugą lokatę awansował magazyn „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska) z wynikiem na poziomie 87 099 egz. Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie zwiększyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 20,73 proc.
Trzecia pozycja należała do miesięcznika „Joy” (Marquard Media Polska), który rok wcześniej był czwarty. Jego wynik sprzedażowy jednak zmniejszył się o 11,33 proc. i wyniósł 82 194 egz.
Na siódmym miejscu uplasował się miesięcznik „Wysokie Obcasy Extra” (Agora), który do lutego br. był dwumiesięcznikiem. Sprzedaż ogółem tego tytułu w lipcu br. wyniosła 77 480 egz.
Natomiast najwięcej - 58,56 proc. - stracił miesięcznik „Shape” (Marquard Media Polska), którego wynik wyniósł 21 047 egz. W zestawieniu spadł on z miejsca dziesiątego na trzynaste - ostatnie.
Sprzedaż ogółem ostatniego, podwójnego wydania magazynu „Uroda” (Edipresse Polska) wyniosła 27 812 egz., po spadku o 34,1 proc. Tytuł od listopada br. będzie kwartalnikiem wydawanym pod marką „Flesz Uroda” (więcej na ten temat).
Wirtualnemedia.pl |
lipiec |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Twój Styl |
294 930 |
204 618 |
203 300 |
299 945 |
215 547 |
215 286 |
Cosmopolitan |
160 000 |
87 099 |
87 099 |
150 000 |
72 143 |
72 143 |
Joy |
160 000 |
82 194 |
82 194 |
150 000 |
92 695 |
92 695 |
Pani |
139 933 |
80 458 |
80 308 |
149 990 |
92 457 |
92 029 |
Avanti |
137 000 |
79 624 |
79 253 |
170 000 |
98 364 |
98 308 |
Zwierciadło |
149 760 |
78 478 |
78 478 |
142000 |
79905 |
79905 |
Wysokie Obcasy Extra |
135 731 |
83 382 |
77 480 |
- |
- |
- |
Glamour |
145 000 |
65 361 |
65 361 |
180 366 |
95 381 |
95 381 |
Elle |
104 000 |
60 541 |
58 541 |
115 000 |
57 441 |
55 291 |
Hot Moda |
130 000 |
53 920 |
53 880 |
145 000 |
75 494 |
75 444 |
Harpers Bazaar |
70 000 |
38 384 |
38 384 |
90 000 |
43 477 |
43 477 |
Uroda |
66 000 |
27 812 |
27 812 |
83 020 |
48 200 |
42 200 |
Shape |
38 000 |
21 047 |
21 047 |
59 948 |
50 791 |
50 791 |
W lipcu 2014 roku w porównaniu do czerwca 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 48,32 proc.) pochwalić się mógł „Harper’s Bazaar” (Marquard Media Polska). Również i tutaj najwięcej stracił „Shape” - było to 49,08 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
|||||
ZKDP |
lipiec |
czerwiec |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Twój Styl |
294 930 |
204 618 |
203 300 |
299 981 |
204 179 |
202 837 |
Cosmopolitan |
160 000 |
87 099 |
87 099 |
160 000 |
88 245 |
88 245 |
Joy |
160 000 |
82 194 |
82 194 |
160 000 |
87 749 |
77 749 |
Pani |
139 933 |
80 458 |
80 308 |
139 975 |
77 559 |
77 409 |
Avanti |
137 000 |
79 624 |
79 253 |
199 690 |
109 696 |
109 330 |
Zwierciadło |
149 760 |
78 478 |
78 478 |
133500 |
72947 |
72947 |
Wysokie Obcasy Extra |
135 731 |
83 382 |
77 480 |
130 324 |
85 834 |
79 392 |
Glamour |
145 000 |
65 361 |
65 361 |
130 000 |
60 513 |
60 513 |
Elle |
104 000 |
60 541 |
58 541 |
101 250 |
56 300 |
54 300 |
Hot Moda |
130 000 |
53 920 |
53 880 |
130 000 |
56 478 |
56 478 |
Harpers Bazaar |
70 000 |
38 384 |
38 384 |
58 950 |
25 880 |
25 880 |
Uroda |
66 000 |
27 812 |
27 812 |
74 000 |
30 242 |
30 242 |
Shape |
38 000 |
21 047 |
21 047 |
65 000 |
42 336 |
41 336 |
*- Dane dotyczące wydań łączonych lipiec-sierpień 2014
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” i „Avanti” tracą czytelników, „Cosmopolitan” i „Elle” ich zyskują