„Twój Styl” na czele pism luksusowych po trzech kwartałach 2014, traci „Harper’s Bazaar”
W pierwszych trzech kwartałach 2014 roku liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych był magazyn „Twój Styl”. Jedyny wzrost odnotował „Cosmopolitan”, a najwięcej stracił „Harper’s Bazaar”.
Najchętniej kupowanym luksusowym pismem w Polsce pozostaje „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika w pierwszych trzech kwartałach 2014 roku wyniosła 201 017 egz., po spadku względem analogicznego okresu 2013 roku o 5,60 proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Z szóstej na drugą lokatę awansował magazyn „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska) z wynikiem na poziomie 94 809 egz. Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie zwiększyła się o 11,78 proc. - był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Trzecia pozycja należała do miesięcznika shoppingowego „Avanti” (Agora), który rok wcześniej był drugi. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 21,66 proc. i wyniósł 94 667 egz.
Miesięcznik „Wysokie Obcasy Extra” (Agora), który do lutego br. był dwumiesięcznikiem, znalazł się w zestawieniu na miejscu szóstym. Średnia sprzedaż ogółem jego wydań w okresie od marca do września br. wyniosła 79 237 egz.
Najwięcej stracił miesięcznik „Harper’s Bazaar” (Marquard Media Polska), który w zestawieniu spadł z miejsca 11. na 14. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 31 565 egz., po spadku o 24,39 proc. Magazyn ten zadebiutował na rynku w lutym ub.r.
Wirtualnemedia.pl |
I-III kwartał |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Twój Styl |
297 492 |
202 336 |
201 017 |
313 400 |
213 278 |
212 937 |
Cosmopolitan |
160 000 |
94 809 |
94 809 |
150 500 |
84 933 |
84 814 |
Avanti |
167 471 |
95 035 |
94 667 |
199 367 |
120 929 |
120 839 |
Joy |
160 000 |
95 131 |
92 905 |
160 000 |
93 114 |
93 109 |
Pani |
140 296 |
80 569 |
80 396 |
148 863 |
89 327 |
88 855 |
Wysokie Obcasy Extra |
144 876 |
85 259 |
79 237 |
- |
- |
- |
Zwierciadło |
138 473 |
78 979 |
78 976 |
141 333 |
83 985 |
83 985 |
Glamour |
140 467 |
74 731 |
74 094 |
185 584 |
93 802 |
93 795 |
Hot Moda & Shopping |
130 000 |
61 895 |
61 883 |
135 714 |
72 183 |
72 170 |
Elle |
105 535 |
59 811 |
57 796 |
115 753 |
62 606 |
60 551 |
In Style - Edycja Polska |
107 469 |
55 627 |
48 123 |
119 333 |
52 253 |
52 253 |
Uroda |
78 365 |
34 372 |
33 585 |
87 604 |
42 614 |
36 170 |
Harpers Bazaar |
64 759 |
31 565 |
31 565 |
92 942 |
41 751 |
41 745 |
Shape |
48 667 |
29 550 |
29 430 |
44 661 |
31 380 |
31 380 |
We wrześniu 2014 roku liderem również był „Twój Styl”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2013 roku zmniejszyła się o 5,19 proc. do 205 710 egz. Drugie miejsce należało do „Avanti” (109 395 egz.; spadek o 12,77 proc.). Natomiast trzecią lokatę zajął magazyn „Joy” (Marquard Media Polska; 108 694 egz.; - 11,49 proc.).
Największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 112,18 proc. do 43 900 egz.) pochwalić się mogło tutaj „Shape” (Marquard Media Polska). Z kolei największy spadek odnotował miesięcznik „In Style” (Grupa Burda) - było to 21,34 proc. do 45 951 egz.
Wirtualnemedia.pl |
wrzesień |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Twój Styl |
289 938 |
207 064 |
205 710 |
301 020 |
218 390 |
216 959 |
Avanti |
190 000 |
109 761 |
109 395 |
215 000 |
125 467 |
125 411 |
Joy |
160 000 |
108 694 |
108 694 |
180 000 |
122 803 |
122 803 |
Cosmopolitan |
160 000 |
98 304 |
98 304 |
160 000 |
120 353 |
120 353 |
Zwierciadło |
135 000 |
85 704 |
85 704 |
139 000 |
84 992 |
84 992 |
Pani |
138 709 |
83 901 |
83 751 |
149 988 |
92 836 |
92 408 |
Wysokie Obcasy Extra |
130 000 |
83 771 |
77 544 |
- |
- |
- |
Hot Moda |
130 000 |
71 297 |
71 297 |
130 000 |
75 692 |
75 692 |
Glamour |
100 000 |
70 562 |
70 562 |
155 000 |
87 673 |
87 673 |
Elle |
100 000 |
64 892 |
62 892 |
115 000 |
74 390 |
72 390 |
In Style - Edycja Polska |
94 950 |
45 983 |
45 951 |
107 000 |
58 416 |
58 416 |
Shape |
65 000 |
43 900 |
43 900 |
38 000 |
20 690 |
20 690 |
Harpers Bazaar |
59 640 |
29 987 |
29 987 |
80 000 |
34 553 |
34 513 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” na czele pism luksusowych po trzech kwartałach 2014, traci „Harper’s Bazaar”