SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tylko 13 proc. Polaków lubi promocje

Tylko 13 proc. Polaków deklaruje pozytywny stosunek do promocji, natomiast aż 73 proc. ma do nich nastawienie neutralne - wynika z badania instytutu ARC Rynek i Opinia. Najlepiej ocenianymi formami takich akcji są obniżki cen i gratisowe opakowania.

Aż 73 proc Polaków zadeklarowało w badaniu przeprowadzonym przez instytut ARC Rynek i Opinia neutralny stosunek do promocji, a 14 proc. jest wobec nich sceptyczne. Tym samym prawie trzy czwarte kupujących takie akcje uznaje za element gry rynkowej, a co siódmy konsument uważa, że nie przynoszą mu one żadnych korzyści. Pozytywne nastawienie do promocji wyraziło tylko 13 proc. ankietowanych. - Akcje promocyjne stały się tak nieodłącznym elementem produktu jak jego opakowanie czy cena, więc dla kupujących są oczywiste - uzasadnia Michał Kuś, kierownik zespołu badawczego ARC Rynek i Opinia. - Swoje decyzje, także zakupowe, lubimy teraz tłumaczyć racjonalnością - dodaje.

Jednocześnie 63 proc. Polaków ocenia, że dzięki dużemu wyborowi promocji może znaleźć atrakcyjną ofertę produktową. Najpopularniejszymi formami takich akcji - rozpoznawanymi przez ponad 80 proc. konsumentów - są okresowe obniżki cen i dodawanie drugiego opakowania gratis. Kupony rabatowe i zniżki za zakupy powyżej określonej ceny zna ponad połowa ankietowanych.

Najwięcej (36 proc., ale o 7 proc. mniej niż dwa lata temu) jest wśród kupujących osób, które wybierają promowaną markę, jeżeli są do niej przekonane. Z kolei 34 proc. (6 proc. więcej niż przed dwoma laty) konsumentów wybiera często produkt z promocji, nawet jeśli wcześniej go nie używało. Co piąty Polak pozostaje natomiast wierny określonej marce bez względu na akcje promocyjne.

Badanie nastawienia do promocji i programów lojalnościowych zostało przeprowadzone przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia w lipcu na łącznej grupie 1 100 osób.

Dołącz do dyskusji: Tylko 13 proc. Polaków lubi promocje

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl