Tylko „Gazeta Wyborcza” na plusie, „Dziennik Gazeta Prawna” najbardziej w dół (sprzedaż kioskowa dzienników)
W lipcu br. prawie wszystkie dzienniki pod względem średniej sprzedaży w kioskach zanotowały spadki, a procenotowo najwięcej stracił „Dziennik Gazeta Prawna”. Jako jedyna wzrost odnotowała „Gazeta Wyborcza”, a liderem zestawienia pozostał „Fakt”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w lipcu 2015 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 293 877 egz. W porównaniu do lipca 2014 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 4,99 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,86 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 140 533 egz., notując spadek o 4,12 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,31 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Zaś ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wzrosła w ciągu roku o 1,91 proc. i wyniosła 102 865 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,29 proc.
Z kolei największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), który spadł z miejsca szóstego na siódme. Jej wynik zmalał bowiem o 44,83 proc. do 4 993 egz.
ZKDP | lipiec | |||||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||||
Tytuł | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna | 297 254 | 297 254 | 293 877 | 3 165 | 312 940 | 312 940 | 309 315 | 3 379 |
Super Express | 142 225 | 141 505 | 140 533 | 972 | 148 267 | 147 547 | 146 568 | 979 |
Gazeta Wyborcza | 173 584 | 152 873 | 102 865 | 47 781 | 173 953 | 156 610 | 100 933 | 53 688 |
Przegląd Sportowy | 34 747 | 34 746 | 33 784 | 581 | 35 170 | 35 170 | 34 135 | 614 |
Gazeta Polska Codziennie | 18 129 | 18 074 | 17 685 | 160 | 20 139 | 20 125 | 19 480 | 66 |
Rzeczpospolita | 55 347 | 55 048 | 7 447 | 38 076 | 56 485 | 54 876 | 8 806 | 38 856 |
Dziennik Gazeta Prawna | 49 210 | 40 064 | 4 993 | 25 691 | 55 518 | 44 894 | 9 051 | 27 005 |
Puls Biznesu | 11 805 | 10 379 | 1 651 | 6 132 | 12 130 | 10 671 | 1 719 | 6 632 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 5 232 | 4 831 | 1 242 | 1 768 | 4 897 | 4 507 | 1 443 | 1 478 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Gazeta Wyborcza” na plusie, „Dziennik Gazeta Prawna” najbardziej w dół (sprzedaż kioskowa dzienników)
DGP nie kupie w kiosku ani sklepie,
musze do miasta jechac tam
w kazdym kiosku jest bez problemu