Tylko „Viva!” ze wzrostem wśród magazynów people. „Grazia” i „Gala” ze słabą sprzedażą
W styczniu 2015 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników people było „Party”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Grazia”. Zyskała tylko „Viva!”.
Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Party” (Edipresse Polska) w styczniu 2015 roku wyniosła 251 961 egz. W porównaniu do stycznia 2014 roku była ona niższa o 14,74 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on spadek sprzedaży ogółem wynoszący 13,78 proc. i średni wynik na poziomie 211 412 egz.
Na podium znalazł się jeszcze magazyn „Viva!” (Edipresse Polska), który rok wcześniej był czwarty. Średnia sprzedaż ogółem tego pisma zwiększyła się w ciągu roku o 13,20 proc. do 158 372 egz. - jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu. „Viva!” obecnie kosztuje 3,29 zł, a rok wcześniej - 2,99 zł. Dodatkowo w styczniu br. jedno wydanie miało cenę 0,99 zł.
„Viva!” wyprzedziła „Flesza” (także Edipresse Polska), który spadł z trzeciego na czwarte miejsce, a jego wynik zmalał o 22,16 proc. do 111 661 egz.
Największy spadek w rankingu, wynoszący 37,49 proc., odnotowała „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w styczniu br. uplasował się na poziomie 64 056 egz. Magazyn ten utrzymał się na miejscu piątym. W styczniu ub.r. „Grazia” miała jedno wydanie w cenie promocyjnej 1,99 zł, a w styczniu br. nie stosowano promocji cenowych (normalna cena tytułu to 2,99 zł).
ZKDP |
styczeń |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd |
349 632 |
252 028 |
251 961 |
396 660 |
295 676 |
295 509 |
Show |
322 454 |
211 412 |
211 412 |
329 941 |
245 196 |
245 196 |
Viva |
251 579 |
158 372 |
158 372 |
240 712 |
139 901 |
139 901 |
Flesz Gwiazdy & Styl |
185 340 |
112 145 |
111 661 |
246 174 |
143 925 |
143 441 |
Grazia |
129 955 |
64 256 |
64 056 |
184 958 |
102 625 |
102 475 |
Gala |
104 000 |
48 543 |
48 493 |
138 934 |
63 426 |
63 376 |
W styczniu 2015 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku prawie wszystkie pisma zanotowały wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskała „Viva!” - było to 41,59 proc. Z kolei jedyny spadek, wynoszący 19,95 proc., odnotowała „Gala” (Grupa Burda).
ZKDP |
miesiąc |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
styczeń 2015 |
grudzień 2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd |
349 632 |
252 028 |
251 961 |
351 085 |
225 085 |
225 018 |
Show |
322 454 |
211 412 |
211 412 |
300 615 |
190 482 |
190 482 |
Viva |
251 579 |
158 372 |
158 372 |
199 652 |
111 901 |
111 851 |
Flesz Gwiazdy & Styl |
185 340 |
112 145 |
111 661 |
192 092 |
111 039 |
110 555 |
Grazia |
129 955 |
64 256 |
64 056 |
131 960 |
61 182 |
61 007 |
Gala |
104 000 |
48 543 |
48 493 |
119 439 |
60 629 |
60 579 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Viva!” ze wzrostem wśród magazynów people. „Grazia” i „Gala” ze słabą sprzedażą