SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tylko w radiu nie zmalały cennikowe wpływy z reklam. Mocno w górę Neonet i Aflofarm, w dół Lidl, Biedronka i Polkomtel (Top10)

W pierwszych ośmiu miesiącach br. cennikowe wydatki na reklamę w mediach spadły o 10 proc. Spośród mediów jedynie radio odnotowało w tym okresie wzrost przychodów reklamowych. Więcej wydały m.in. Aflofarm Farmacja Polska, Neonet Wrocław i Natur Produkt Zdrovit. Zmalały z kolei wydatki Lidla, Polkomtela, Biedronki i Ferrero.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do sierpnia br. marketerzy wydali na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) 20,44 mld zł (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media). Było to 10,4 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2019 roku.

Ponad połowa ich budżetów trafiła do telewizji, ulokowano w niej 11,07 mld zł, co oznacza spadek o 5,55 proc. rok do roku.
Drugie pod względem wpływów z reklam radio z przychodami w kwocie 5,37 mld zł było w omawianym okresie jedynym medium, które rok do roku odnotowało wzrost wpływów z reklam. Były one wyższe o 3,66 proc.

Wydatki na reklamy w magazynach zmalały o 25,37 proc. (do 2,09 mld zł), a w gazetach – o 12,13 proc. (do 774,1 mln zł).
Na reklamę zewnętrzną marketerzy przeznaczyli w tym roku 672 mln zł (mniej o 39,35 proc.), w kinach wydali z kolei 386,9 mln zł (mniej o 62,87 proc.), a na reklamę OOH w metrze przeznaczyli 74,9 mln zł (spadek o 2,69 proc.).

Neonet z największym wzrostem

Najwięcej na reklamę w mediach wydaje niezmiennie Aflofarm Farmacja Polska. Wydatki tej firmy wzrosły w skali roku o 27,51 proc., do 1,7 mld zł.
Drugi pod tym względem Lidl Polska przeznaczył w omawianym okresie na promocję w mediach 489,3 mln zł
, co oznacza spadek w skali roku o 10,26 proc. Trzeci na podium Terg zwiększył nakłady reklamowe o 12,29 proc., do 444 mln zł.

Z czołówki pozostałych największych reklamodawców wydatki reklamowe zwiększyły takie firmy, jak: Natur Produkt Zdrovit – o 13,27 proc. (do 436,5 mln zł), Euro-Net Warszawa – o 16,66 proc. (do 383 mln zł) i Neonet Wrocław – o 85,41 proc. (do 234,9 mln zł).

Spadły natomiast wydatki reklamowe: USP Zdrowie – o 4,58 proc. (do 323,4 mln zł), Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci sklepów Biedronka – o 10,28 proc. (do 284,3 mln zł), Polkomtela – o 13,51 proc. (do 246,9 mln zł) i Ferrero Polska – o 36,22 proc. (do 239 mln zł).

Dołącz do dyskusji: Tylko w radiu nie zmalały cennikowe wpływy z reklam. Mocno w górę Neonet i Aflofarm, w dół Lidl, Biedronka i Polkomtel (Top10)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wojciech Modest Mann
Radio na spadek popytu na reklamę zawsze reaguje podniesieniem cennika. W tym roku spadek przychodów radia to circa 20%.
odpowiedź
User
tk
prawo pr as ow e pod odpowiedzialnoscia karna zabrania ad mi ni st ra to rom witryn usuwania i bl ok ow an ia krytyki.
sprobujcie napisac w opiniach nazwisko naczelnego w m, skrypt do tego niedopusci.
nie wo l no ni cz eg o napisac na drektora w m. sz ef digitalowej ma.fi Ma rc in Sz.um.ic.ho.ra, je st nietykalny
wszystkie slowa ktore moga byc uzyte do krytyki w m sa na czarnej liscie sk ry pt u mo de ru ja ce go.

czy zagladaja tu prokuratorzy? jesli tak to zgloscie sie do mnie po dowody jak skrypt antyspamowy wykorzystywany jest do bl ok ow an ia ni ew yg od ny ch wpisow. Widzicie dzielone wyrazy? To sa ni ew yg od ne slowa. mo de ra to r ma.fi WirtualnychMediow non stop mandruje przy czarnej liscie, aby zminimalizowac krytyke i demaskowanie mechanizmow ma.fi jn yc h holdingow medialnch.

do po ki internetowe, komercyjne holdingi medialne nie beda przestrzegac prawa, dopoty bede spamowal poradami, w jaki sposob pozbawiac je zyskow.
bez problemu obejde kazdy, jaki by nie byl skrypt antyspamowy, wiec wysilki powstrzymywania sa daremne.
sp ec od telekomunikacji, komputerow, ekspert digitalu i im pe ra to r internetu de ri ck
odpowiedź
User
Wespa
prawo pr as ow e pod odpowiedzialnoscia karna zabrania ad mi ni st ra to rom witryn usuwania i bl ok ow an ia krytyki.
sprobujcie napisac w opiniach nazwisko naczelnego w m, skrypt do tego niedopusci.
nie wo l no ni cz eg o napisac na drektora w m. sz ef digitalowej ma.fi ma rc in sz.um.ic.ho.ra, je st nietykalny
wszystkie slowa ktore moga byc uzyte do krytyki w m sa na czarnej liscie sk ry pt u mo de ru ja ce go.

czy zagladaja tu prokuratorzy? jesli tak to zgloscie sie do mnie po dowody jak skrypt antyspamowy wykorzystywany jest do bl ok ow an ia ni ew yg od ny ch wpisow. Widzicie dzielone wyrazy? To sa ni ew yg od ne slowa. mo de ra to r ma.fi Wirtualnych Mediow non stop mandruje przy czarnej liscie, aby zminimalizowac krytyke i demaskowanie mechanizmow ma.fi jn yc h holdingow medialnch.

do po ki internetowe, komercyjne holdingi medialne nie beda przestrzegac prawa, dopoty bede spamowal poradami, w jaki sposob pozbawiac je zyskow.
bez problemu obejde kazdy, jaki by nie byl skrypt antyspamowy, wiec wysilki powstrzymywania sa daremne.
sp ec od telekomunikacji, komputerow, ekspert digitalu i im pe ra to r internetu de ri ck
odpowiedź