Udany 2002 rok Grupy ITI
Przychody ITI wzrosły o 27%. W tym TVN o 16% a TVN24 dziesięciokrotnie
ITI ogłosiła swoje wyniki finansowe za cały 2002 rok. Oto najważniejsze informacje:
|
|
|
Przychody |
EBITDA |
Okres 12 miesięcy do 31 grudnia 2002 |
| |||
TVN |
|
136 518 |
38 975 | |
TVN 24 |
|
5 738 |
(5 337) | |
Endemol Neovision |
|
6 307 |
824 | |
ITI Film Studio |
|
6 179 |
(177) | |
Multikino |
|
16 630 |
2 294 | |
ITI Cinema |
|
4 871 |
(247) | |
Tenbit |
|
1 203 |
(845) | |
Onet (2) |
|
16 430 |
388 | |
DRQ (3) |
|
6 910 |
2 151 | |
Okres 12 miesięcy do 31 grudnia 2001 |
| |||
TVN |
|
117 222 |
25 793 | |
TVN 24 |
517 |
(8 105) | ||
Endemol Neovision |
12 019 |
3 045 | ||
ITI Film Studio |
8 689 |
324 | ||
Multikino |
16 571 |
2 827 | ||
ITI Cinema |
5 474 |
(23) | ||
Tenbit |
1 168 |
(986) | ||
Onet (2) |
19 217 |
(1 579) | ||
DRQ (3) |
5 752 |
1 402 |
Jan Wejchert, Prezes Grupy ITI, skomentował:
"Pomimo trudnych warunków rynkowych Grupa ITI w wyraźny sposób zwiększyła swoje skonsolidowane przychody oraz wartość EBITDA. Nasze podmioty o ustabilizowanej pozycji, a w szczególności TVN, osiągnęły wyjątkowo dobre wyniki. W związku z dokonaniem jednorazowego odpisu wartości oraz pozostałymi kosztami, które bezpośrednio obciążyły w pełnej kwocie rachunek zysków i strat w 2002 roku, jak również dalszymi kosztami budżetowymi związanymi z podmiotami znajdującymi się w fazie rozwoju, Grupa ITI zanotowała w 2002 roku znaczącą stratę netto. Obecnie mamy czystą pozycję wyjściową i z optymizmem patrzymy w przyszłość w związku z tym, że spodziewamy się w 2003 roku przynajmniej analogicznych wyników z działalności operacyjnej jak w roku poprzednim i nie przewidujemy jakichkolwiek nadzwyczajnych obciążeń."
Piotr Walter, Prezes TVN:
"W ciągu 2002 roku polski rynek była bardzo trudny, ale osiągnęliśmy nasze bardzo ambitne cele dzięki innowacyjnym programom oraz ścisłej kontroli kosztów. Ten trend kontynuowany jest w 2003 roku, ale musimy być bardzo uważni ponieważ wpływ potencjalnej wojny w Iraku na wynik TVN jest trudny do oszacowania, a sytuacja rynkowa na polskim rynku mediów pozostaje nadal trudna, pomimo tego, że rynek oczekuje pozytywnego rozwoju sytuacji w związku z akcesją Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku."
Dołącz do dyskusji: Udany 2002 rok Grupy ITI