“Ugotowani 2” w TVN: więcej widzów i więcej z reklam
Drugi sezon programu “Ugotowani” oglądało o ok. 700 tys. widzów więcej niż premierową serię nadawaną rok temu, wzrosły też jego wpływy reklamowe. Format dał telewizji TVN drugie miejsce w rynku telewizyjnym.
“Ugotowanych 2” oglądać można było w niedziele o 18.00. Średnia oglądalność programu wyniosła 2,28 mln osób, co dało stacji 16,82 proc. udziału wśród wszystkich widzów i 22,25 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
Nadawana jesienią ub.r. pierwsza edycja formatu miała niższe wyniki, bo śledziło ją 1,62 mln widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 12,61 proc. i 16,8 proc. Emitowana była jednak nie o 18.00, ale godzinę wcześniej.
W paśmie nadawania reality-show TVN zajął drugą lokatę za publiczną Jedynką, która w tym czasie pokazywała końcówkę “Ojca Mateusza” i teleturniej “Jaka to melodia?”, co dało jej 23,92 proc. udziału w grupie 4+. Za TVN znalazły się Polsat (gł. “Pamiętniki z wakacji”, “Wydarzenia” filmy fabularne; 13,88 proc., ) i TVP 2 (“Panorama”, “Sport”, “Pogoda”; 12,05 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej TVN był liderem rynku.
>>> Magda Gessler nie daje szans konkurencji
Przychody reklamowe z 15 odcinków drugiej serii “Ugotowanych” wyniosły 18,5 mln zł. Dla porównania pierwsza odsłona formatu, licząca o pięć epizodów mniej, przyniosła 7,5 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów). Reality-show oglądały głównie kobiety, widzowie powyżej 25. roku życia oraz mieszkańcy miast.
TVN wstępnie planuje kontynuowanie emisji programu jesienią 2012 roku. Realizacja kolejnej serii będzie zależeć jednak od pozyskania sponsora. Obie dotychczasowe edycje “Ugotowanych” sponsorował właściciel sieci delikatesów Alma. Program, w którym uczestnicy rywalizują, przygotowując dla siebie posiłki, oparty jest na brytyjskim formacie „Come dine with me”.
Top 5 odcinków
top 5 | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
11-12-2011 | 2 942 170 | 19,88% | 27,83% |
27-11-2011 | 2 741 776 | 19,04% | 26,65% |
13-11-2011 | 2 627 503 | 17,62% | 22,43% |
18-12-2011 | 2 614 584 | 17,23% | 22,43% |
04-12-2011 | 2 473 941 | 16,47% | 22,77% |
Oglądalność formatu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP 1 | 3 236 841 | 23,92% | 18,00% |
TVN – Ugotowani | 2 280 403 | 16,82% | 22,25% |
Polsat | 1 878 501 | 13,88% | 15,23% |
TVP 2 | 1 631 558 | 12,05% | 7,94% |
Profil widowni programu
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 37,24% | 77 |
Kobiety | 62,76% | 121 | |
Wiek | 4-9 | 3,45% | 58 |
10-15 | 4,22% | 62 | |
16 - 19 | 2,98% | 53 | |
20 - 24 | 4,80% | 61 | |
25 - 29 | 10,40% | 117 | |
30 - 34 | 11,32% | 137 | |
35 - 39 | 8,73% | 118 | |
40 - 44 | 7,94% | 124 | |
45 - 49 | 7,79% | 113 | |
50 - 54 | 8,16% | 101 | |
55 - 59 | 9,18% | 118 | |
60 | 21,03% | 104 | |
Wlk. miasta | Wieś | 29,09% | 74 |
< 50 tys. | 24,29% | 101 | |
50-100 tys. | 11,15% | 130 | |
100-200 tys. | 8,50% | 105 | |
> 200 tys. | 26,97% | 134 | |
Zawód | Top management | 10,43% | 120 |
Pracownicy średniego szczebla | 21,09% | 140 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 21,29% | 107 | |
Emeryci | 27,07% | 105 | |
Inni | 20,12% | 66 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 44,93% | 100 |
Średnie | 33,65% | 114 | |
Wyższe | 13,76% | 109 | |
Inne | 7,67% | 60 |
Dołącz do dyskusji: “Ugotowani 2” w TVN: więcej widzów i więcej z reklam