SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Uważam Rze” ze sprzedażą powyżej 123 tys. egz.

Średnia sprzedaż pierwszych wydań tygodnika “Uważam Rze” przekroczyła 123 tys. egz. - Jesteśmy bardzo zadowoleni, nie spodziewaliśmy się takiego wyniku - mówi Wirtualnemedia.pl Paweł Lisicki, redaktor naczelny tytułu.

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, pierwszy numer “Uważam Rze” (Presspublica), który ukazał się 7 lutego br. w cenie promocyjnej 1,90 zł, sprzedał się w liczbie 82 600 egz, kolejny miał sprzedaż na poziomie 111 500 egz., a trzeci zanotował wynik wynoszący 130 800 egz. To dane ostateczne, które wydawca przekazał do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. 

W kolejnych tygodniach sprzedaż pisma dalej rosła z wydania na wydanie. Według prognoz spółki, czwarty numer miał już sprzedaż wynoszącą 132 tys. egz., piąty rozszedł się w nakładzie 137 tys. egz., a szósty, który ukazał się na błyszczącym papierze, w mniejszym formacie i w cenie podwyższonej do 2,90 zł, zanotował rekordowy wynik na poziomie 147 tys. egz.

Sprzedaż “Uważam Rze” - dane własne wydawcy
NumerData ukazania sięNakładSprzedaż
Wirtualnemedia.pl: dane ostateczne
17 lutego 2011200 tys.82 600
214 lutego 2011217 tys.111 500
321 lutego 2011240 tys.130 800
Wirtualnemedia.pl: prognozy
428 lutego 2011253 tys.132 tys.
57 marca 2011283 tys.137 tys.
614 marca 2011336 tys.147 tys.


- To prognozy konserwatywne, wyniki te na pewno nie będą niższe, a mogą być wyższe
 - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Paweł Lisicki, redaktor naczelny "Uważam Rze". - Jeśli sprzedaż utrzyma się na takim poziomie, w jakim rozszedł się ostatni numer, to będziemy albo liderem albo wiceliderem segmentu tygodników opinii - dodaje.

“Uważam Rze” oceniane na 3+ - ANALIZA tylko w portalu Wirtualnemedia.pl

Z danych ZKDP wynika bowiem, że w styczniu br. sprzedaż ogółem liderującego segmentowi “Gościa Niedzielnego” wyniosła 147 159 egz., a zajmującej drugie miejsce “Polityki” - 145 500 egz.  Będący na trzeciej pozycji “Wprost” miał już znacznie słabszy wynik (115 779 egz., zobacz pełne dane).

Presspublica przed startem tygodnika zakładała, iż “Uważam Rze” będzie się sprzedawać w nakładzie 50 tys. egz. Spółka rozpoczyna rozmowy z domami mediowymi, które mają zachęcić je do zamieszczania reklam w tytule - dotychczas w magazynie prawie ich nie było, poza autopromocją "Rzeczpospolitej". - Znając wyniki patrzę na to wyjątkowo optymistycznie - mówi Lisicki.

Wraz ze wzrostem sprzedaży rósł też nakład pisma - z 200 tys. egz. pierwszego numeru do 348 tys. - w takiej liczbie egz. ukazał się siódmy numer, który obecnie jest w sprzedaży. Ostatecznie nakład on się ustabilizować na poziomie około dwa razy wyższym od sprzedaży. Tytuł na razie dalej ukazywać się będzie w cenie 2,90 zł.

“Uważam Rze” to pismo określane przez wydawcą jako "konserwatywno - liberalny głos w debacie publicznej". Zastępcą redaktora naczelnego tygodnika jest Michał Karnowski, a publikują w nim m.in. Rafał Ziemkiewicz, Piotr Zaremba, Robert Mazurek, Piotr Semka, Bronisław Wildstein i Igor Janke.

Dołącz do dyskusji: “Uważam Rze” ze sprzedażą powyżej 123 tys. egz.

85 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dudzon
Brawo, tak trzymać!.
odpowiedź
User
tym
Ciekawe co bedzie jak przestana byc dwa razy tansi od innych tygodnikow i skonczy sie kasa na promocje. Sukcesik sie natychmiast skonczy.
odpowiedź
User
pesymista
Brawo! Brawo! Brawo!
i tylko ciekawi komu czytelnika zabrali a może tak jak kiedyś Neewswek znaleźli miejsce dla siebie?
odpowiedź