SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W badaniu Gemius/PBI nowe cechy socjodemograficzne internautów dot. dzieci, seniorów i zakupów

Przy wyodrębnianiu grup celowych w badaniu Gemius/PBI wprowadzono kilka nowych wskaźników socjodemograficznych. - Nowe grupy celowe poszerzają zakres wiedzy o gospodarstwach domowych o bardzo cenne informacje - podkreśla Paweł Laskowski, prezes Polskich Badań Internetu.

W badaniu Gemius/PBI pojawiła się cecha dotycząca obecności w gospodarstwie domowym internauty dzieci w określonym wieku (wprowadzono następujące przedziały wiekowe: 0-3 lat, 4-7 lat, 8-14 lat, 15-18 lat, a także ogólne kryterium posiadania dzieci w wieku do 18 lat). Dodano też cechę dotyczącą obecności w gospodarstwie domowym starszych osób (w wieku 65-95 lat) oraz robienia codziennych zakupów.

Już wcześniej w ramach badania Gemius/PBI podawano szereg statystyk socjodemograficznych o samych internautach (płeć, wiek, wykształcenie, dochód netto, wielkość miejscowości, status zawodowy, województwo) oraz ich gospodarstwach domowych (wielkość gospodarstwa, dochód netto).

Nowe zmienne będą dostępne dla użytkowników badania począwszy od wyników z marca br., w przypadku danych dziennych - od 3 kwietnia, a dla wyników tygodniowych - od tych z dni 1-7 kwietnia.

- Cały czas rozwijamy badanie, a nowe cechy skonstruowaliśmy w taki sposób, aby użytkownicy mogli  łatwo budować grupy celowe według swoich potrzeb. Dzięki aktualizacji możemy np. z dużym prawdopodobieństwem wyodrębnić grupę celową „Rodzice dzieci w określonym wieku”. Styl życia rodziny, w zależności od liczby, wieku dzieci czy też obecności seniorów, może być bardzo różny. Zmieniają się ich potrzeby, priorytety, sposób spędzania wolnego czasu czy też preferencje zakupowe. Teraz możemy to lepiej zrozumieć - komentuje Anna Oziębło, dyrektor badania Gemius/PBI.

- W analizowanych przez nas danych lutowych zauważyliśmy np. duże różnice w aktywności kobiet na PC w zależności od liczby dzieci w gospodarstwie domowym. Średni czas spędzony na PC w internecie przez kobiety w wieku 25-54 z jednym dzieckiem jest o 4,5 godz. krótszy niż w przypadku kobiet 25-54 bez dzieci. W przypadku więcej niż jednego dziecka różnica ta wynosi 7,5 godz. Z kolei u mężczyzn 25-54 ta rozbieżność jest mniejsza (odpowiednio 1,5 i 2 godziny w średnim czasie spędzonym na PC w sieci) - opisuje Oziębło.

- Nowe grupy celowe poszerzają zakres wiedzy o gospodarstwach domowych o bardzo cenne informacje. Teraz powinno być dużo łatwiej dotrzeć do internautów odpowiedzialnych za zakupy w gospodarstwach domowych z dziećmi w odpowiednim dla reklamodawcy wieku jak i do gospodarstw, w których zamieszkują osoby starsze - dodaje Paweł Laskowski, prezes Polskich Badań Internetu.

Dołącz do dyskusji: W badaniu Gemius/PBI nowe cechy socjodemograficzne internautów dot. dzieci, seniorów i zakupów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl