SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W reklamie finansowej dla konsumenta istotny zrozumiały przekaz

Czytelność przekazu zawartego w reklamach produktów finansowych ma niezależnie od wykształcenia bardzo duże znaczenie dla polskich konsumentów - wynika z badania PBS.

53 proc. badanych ocenia, że zrozumiały sposób przekazywania informacji w reklamach firm z sektora finansowego jest ważniejszy niż w przypadku reklam firm z innych sektorów. Natomiast tylko 6 proc. respondentów przyznaje, że zrozumiały przekaz w reklamach finansowych jest dla nich mniej istotny niż w reklamach produktów z innych sektorów.

42 proc. badanych przyznaje, że czytelność przekazu reklamy finansowej jest dla nich najważniejsza, ponieważ dotyczy bezpośrednio bezpieczeństwa ich pieniędzy. 36 proc. respondentów konieczność przekazywania informacji w sposób zrozumiały uzasadnia przekonaniem o trudności tematyki finansowej. Co trzeci Polak uważa natomiast, że przekazywanie informacji w sposób zrozumiały ma przede wszystkim zapobiegać wprowadzaniu klientów w błąd, np. poprzez zawyżanie zysków z lokat lub zaniżanie kosztów pożyczek i kredytów.

Poziom wykształcenia w niewielkim stopniu różnicuje odpowiedzi. Osoby z wyższym wykształceniem bardziej zwracają uwagę na zrozumiały przekaz, ponieważ może mieć on wpływ na ich finanse, a osoby z niższym wykształceniem oczekują zrozumiałego przekazu, gdyż są przekonane o skomplikowaniu tematyki finansowej.

Badanie "Barometr Providenta" zostało zrealizowane przez PBS w dniach 4-6 marca 2016 r. na ogólnopolskiej próbie n=1000 Polaków w wieku 15+.

Dołącz do dyskusji: W reklamie finansowej dla konsumenta istotny zrozumiały przekaz

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl