SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Weekendowa “Kawa czy herbata?” nie pomaga TVP 1, hitem Małysz

Sobotnio-niedzielne wydania “Kawy czy herbaty?” wiosną oglądało w TVP 1 średnio 730 tys. widzów. To wynik słabszy niż notowali w tym czasie konkurenci Jedynki. Program obniżył też wyniki stacji w porównaniu do ub.r.

Jedynka w czasie nadawanej w soboty i niedziele o 8.00 “Kawy czy herbaty?” osiągała 12 proc. w grupie widzów powyżej 4. roku życia i tylko 8,68 proc. w komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwięcej widzów - aż 1,81 mln osób - zgromadziło nadane z Zakopanego wydanie z 26 marca br. , w którym gościł kończący karierę skoczka Adam Małysz oraz jego rodzina i przyjaciele. Drugi najpopularniejszy odcinek miał 960 tys. widzów.
 

Lp. Data Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
1 26-03-2011 1 806 781 28,32% 23,58%
2 27-02-2011 958 979 12,97% 9,48%
3 06-03-2011 934 058 11,63% 8,83%
4 27-03-2011 901 167 13,36% 9,93%
5 06-02-2011 883 124 12,42% 8,06%
6 30-01-2011 870 742 12,20% 6,53%
7 20-02-2011 868 449 11,51% 6,52%
8 20-03-2011 841 492 11,94% 6,64%
9 10-04-2011 799 990 10,82% 8,89%
10 13-03-2011 798 842 10,65% 8,21%


W paśmie emisji weekendowej “Kawy” liderem rynku z udziałem 15,08 proc. był Polsat, nadający w tym czasie seriale animowane. Na drugim miejscu znalazł się TVN (12,98 proc. udziału), emitujący głównie “Dzień dobry TVN”, a także magazyny “Maja w ogrodzie” i “Pascal: po prostu gotuj”. Minimalnie lepiej od Jedynki wypadła także Dwójka (12,23 proc). W grupie 16-49 kolejność stacji była taka sama. 

Stacja Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
Polsat 905 165 15,08% 16,99%
TVN 779 014 12,98% 15,32%
TVP 2 734 052 12,23% 11,08%
TVP 1 728 181 12,00% 8,68%


Warto dodać, że same weekendowe wydania “Dzień dobry TVN”, od czasu rozpoczęcia emisji “Kawy”, gromadziły średnio 970 tys. widzów, a udział TVN wynosił wtedy 14,56 proc. w 4+ i 17,25 proc. w 16-49. Program ten ruszał o godz. 8.30 i kończy się o 10.45.

Wprowadzenie “Kawy czy herbaty”? do weekendowej ramówki obniżyło wyniki TVP 1 w paśmie, w którym nadawany jest magazyn. W analogicznym okresie ub.r. w godz. między 8.00 a 10.29 stacja miała bowiem 1,02 mln widzów, a jej udział wynosił 15,72 proc.

Wpływy reklamowe z weekendowych odsłon “Kawy” wyniosły dotąd 15,8 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów). Dane telemetryczne pokazują, że poranny program Jedynki oglądały głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i dość dużych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym. 

Profil TVP1 ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 40,11% 83
Kobiety 59,89% 116
Wiek 4-9 2,94% 50
10-12 0,77% 24
13-15 1,06% 30
16-17 0,47% 18
18-19 0,48% 16
20-24 2,14% 27
25-29 3,10% 35
30-34 4,60% 56
35-39 4,82% 65
40-44 4,44% 69
45-49 9,55% 139
50-54 11,75% 146
55-59 13,31% 172
60-64 10,78% 176
65+ 29,80% 212
Wlk. miasta Wieś 42,56% 109
< 50 tys. 26,75% 111
50-100 tys. 5,74% 67
100-200 tys. 7,06% 87
200-500 tys. 9,69% 105
> 500 tys. 8,20% 75
Zawód Top management 6,83% 79
Pracownicy średniego szczebla 9,78% 65
Pracownicy fizyczni i rolnicy 18,12% 91
Emeryci 52,52% 204
Inni 12,74% 42
Wykształcenie Podstawowe 57,20% 127
Średnie 27,70% 94
Wyższe 10,32% 82
Inne 4,77% 38

Sobotnie i niedzielne wydania “Kawy czy herbaty?” powrócić mają na antenę TVP 1 we wrześniu br. Przez całe wakacje magazyn nadawany jest za to w dni powszednie.

Dołącz do dyskusji: Weekendowa “Kawa czy herbata?” nie pomaga TVP 1, hitem Małysz

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mania
Niech zakonnica Schymalla sama sobie ogląda te banialuki, w porównaniu do TVN nudne to i mało atrakcyjne, wygląda to jak program z ubiegłego wieku, nietrafieni prowadzący jak Adamiak który się do takiego programu zupełnie nie nadaje, w dodatku non stop przerywany reklamami (a to niby telewizja publiczna!) i oni chcą mieć oglądalność?
0 0
odpowiedź
User
komentator
Gratulacje za rzetelny artykuł, no no no...
A ciekawe gdzie wyniki z kwietnia, maja i czerwca, gdzie niejednokrotnie weekendowa "Kawa..." notowała wyższy udział od TVN, a nawet Polsatu?

Chyba artykuł powstał na zamówienie, tylko czyje...?
0 0
odpowiedź
User
@komentator
nie nauczyli czytać tabelek....Materiał rzetelnie oddaje wiosenny spadek oglądalności TVP1 w porównaniu z rokiem ubiegłym, kiedy nie było "KcH". Po prostu była to błędna decyzja, za którą oczywiście nikt, a zwłaszcza p. dyrektor, nie poniesie odpowiedzialności
0 0
odpowiedź