Wielki sukces Zimy z Radiową Jedynką
W sobotę zakończyła zimowa akcja PR1. Bawiło się ponad 110 tysięcy ludzi. Rozmawiamy z szefem audycji
Przeprowadzona po raz pierwszy w historii, zimowa akcja Radiowej Jedynki, zakończyła się wielkim sukcesem. Wstępne szacunki mówią, że na imprezach "Wielkiego Gotowania" bawiło się ponad 110 tysięcy ludzi. Oznacza to, że była to największa zimowa impreza w Polsce.
Codziennie od 18 stycznia do 22 lutego w godzinach 9.00-12.00 antena Programu 1 Polskiego Radia obfitowała konkursy, zabawy i muzykę. Natomiast w soboty w ramach "Zimy z Radiową Jedynką" odbywało się Wielkie Gotowanie. Organizatorzy imprez plenerowych - Program 1 oraz "Moje Gotowanie (wydawnictwo Gruner+Jahr Polska) - odwiedzili 6 górskich kurortów: Karpacz, Zakopane, Krynicę, Ustroń, Duszniki Zdrój i Nowy Sącz.
Prawdziwym hitem okazały się "Wybory Bałwana Roku" a wielkie emocje wzbudziła również cotygodniowa gra o 10 tysięcy złotych.
W soboty słuchacze mogli na żywo zobaczyć dziennikarzy prowadzących "Zimę z Radiową Jedynką": Zygmunta Chajzera, Romana Czejarka i Marę Kielczyk. Główną atrakcją był oczywiście największy garnek Europy, pełen przepysznej zupy (za każdym razem innej) i gwiazdy ośnieżonej estrady: Brathanki i Halinka Mlynkowa, Kabaret OT.TO oraz Pan Japa.
W tym samym czasie ruszyły dwa nowe nadajniki Radiowej Jedynki - Zakopane (107,1MHz) i Nowy Sącz (99.1MHz).
Rozmawiamy z szefem audycji Romanem Czejarkiem.
Marcin Szumichora: Ile osób pracowało przy całej akcji?
Roman Czejarek:W radiu przy audycji: ok 16 (dziennikarze). W trasie przy akcji gotowania:
Prowadzący (Ja i Zygmunyt Chajzer) plus reporterka Marta Kielczyk. Kucharze: 6-8 (zależało od imprezy). Obsługa sceny (światło, nagłośnienie): 10-15. Obsługa techniczna garnka: 8-12. Kierowcy: 6 (3 TIRY plus 3 busy). Hostessy i obługa promocyjna 12-25.Transmisja (wóz satelitarny): 3. Obsługa sponsorów (budowali jedzeniowe miasteczko): 20-30 Obsługa balonu: 4. Czyli w sumie razem przy imprezach: ok 80-100.
Jaki był koszt całej akcji?
Koszt w całości pokryty przez sponsorów, umowy uniemożliwiają mi podanie konkretnej sumy (tego wymagają sponsorzy akcji), ale w przybliżeniu 1/2 tego co Lato z Radiem.
Jak szefowie Polskie Radia oceniali tą akcje?
Na ocene szefów musimy poczekać, bo wszystko skończyło się w ten weekend. Ale wstępnie bardzo OK ("wizytował" nas Prezes Zarządu PR SA Pan Andrzej Siezieniewski, bezpośrednio za akcje odpowiada wiceprezes Beata Jaworska).
Sposnorzy też bardzo OK czego efektem jest... podpisanie już umowy ze strategicznym sponsorem na Lato z Radiem i akcje letnią!, wiemy, że będzie dużo większa niż w 2002 i pomysł jest inny, naszym zdaniem jeszcze lepszy.
Czy za rok będzie kolejna "Zima z Radiową Jedynką"?
Wszystko wskazuje na to ze tak. Po takim sukcesie trudno o inna decyzje.
Prywatnie ciekaw jestem co zrobi konkurencja głównie RMF FM. Do tej pory ich Zimowa Olimpiada była największą impreza zimową, teraz zeszli na dalszy plan... Ale to chyba dobrze, że przybyła im nasza konkurencja.
Dołącz do dyskusji: Wielki sukces Zimy z Radiową Jedynką