Właściciel sieci Media Markt i Saturn stawia na internet. Kupuje redcoon
Grupa Media-Saturn (Media Markt i Saturn) przejęła firmę redcoon prowadzącą sklep internetowy z elektroniką użytkową.
- Przejęcie redcoonu umożliwi nam wstęp do grona profesjonalistów rynku internetowego w Niemczech i w dziewięciu innych krajach europejskich - uzasadnia Horst Norberg, prezes zarządu Media-Saturn-Holding GmbH. - Pozyskana firma jest dojrzałym i sprawdzonym sprzedawcą internetowym i w przyszłości uzupełni aktywność marek Media Markt i Saturn w sieci jako samodzielny podmiot - dodaje.
Grupa Media-Saturn formalnie przejmie redcoon, jeśli zgodzi się na to niemiecki urząd antymonopolowy. Kwota transakcji nie została ujawniona.
Redcoon pozostanie wyłącznie dystrybutorem internetowym i będzie funkcjonował jako samodzielne przedsiębiorstwo w ramach Grupy Media-Saturn, konkurując z jej spółkami siostrzanymi. Firmą będzie nadal kierował jej założyciel Reiner Henkel i będzie stanowił konkurencję dla firm siostrzanych Media Markt i Saturn. - Redcoon ze swoją strategią rynkową został bardzo dobrze przyjęty przez klientów. W zakresie strategii zarządzania i strategii cenowej nic się dla klientów nie zmieni - zapowiada Rolf Hagemann, wiceprezes zarządu Media-Saturn-Holding GmbH odpowiedzialny za akwizycje.
Redcoon został założony w roku 2003 w Aschaffenburgu i oferuje w sieci 24.000 produktów w kategoriach: AGD, RTV, komputery, sprzęt fotograficzny, książki, elektronarzędzia oraz sprzęt ogrodowy, artykuły sportowo-rekreacyjne, instrumenty muzyczne oraz akcesoria. Firma działa w 10 krajach europejskich, w tym w Polsce. Grupa redcoon zatrudnia aktualnie 485 pracowników. W roku fiskalnym 2009-10 osiągnął przychód na poziomie 354 mln euro.
Dołącz do dyskusji: Właściciel sieci Media Markt i Saturn stawia na internet. Kupuje redcoon