Własne opakowania na zakupy w Auchan. Nowa opcja jeszcze w tym roku
Sieć handlowa Auchan Polska prowadzi testy opcji sprzedaży wybranych produktów w opakowaniach przynoszonych przez klientów. - Zainteresowanie jest spore i stale rośnie, gdyż konsument staje się coraz bardziej świadomy, wiele osób stara się żyć według filozofii "zero waste" - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Dorota Patejko, dyrektor ds. komunikacji i CSR w Auchan Polska. Sieć chce wdrożyć opcję maksymalnie do połowy września tego roku.
Na łamach Wirtualemedia.pl niedawno informowaliśmy o tym, że Carrefour Polska wprowadził w swoich sklepach możliwość kupowania do własnych opakowań produktów na wagę - wędlin, serów, owoców czy warzyw.
Podobne rozwiązanie testuje inny francuski detalista działający na naszym rynku - Auchan.
- Testy rozpoczęły się dwa lata temu, w hipermarkecie na Woli a następnie w Piasecznie. Testowaliśmy możliwość nabycia produktów do własnych opakowań w dziale "Bazarek", w którym są produkty na wagę/ na sztuki/ na litry. Testy dotyczyły tylko tego działu. Klienci bardzo pozytywnie odebrali taką formę robienia zakupów, więc postanowiliśmy poszerzyć tę możliwość na działy Wędliny i Sery na wagę oraz owoce i warzywa - informuje portal Wirtualnemedia.pl Dorota Patejko, dyrektor ds. komunikacji i CSR w Auchan Polska.
Ta możliwość spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony klientów. - Zainteresowanie jest spore i stale rośnie, gdyż konsument staje się coraz bardziej świadomy, wiele osób stara się żyć według filozofii "zero waste", więc ta możliwość jest adresowana przede wszystkim do nich, ale każdy tutaj korzysta: środowisko (ograniczamy plastikowe opakowania), klient (ogranicza odpady), firma (oszczędza na opakowaniach), więc jest to relacja win-win-win - uważa Dorota Patejko.
Z własnymi opakowaniami do Auchan jeszcze w tym roku
Jak przekazała Patejko naszemu portalowi, Auchan ma plan wdrożenia opcji robienia zakupów do własnych opakowań we wszystkich sklepach sieci do końca sierpnia lub do połowy września.
Auchan ma w Polsce 74 hipermarkety w dwóch formatach: 10-18 tys. metrów kwadratowych powierzchni sprzedaży (klasyczne) oraz 5-10 tys. metrów kwadratowych powierzchni sprzedaży (kompaktowe).
Warzywa do własnych woreczków w Biedronce i Lidlu
Podobne rozwiązania oferują także dyskonty, które w ostatnich latach wysunęły się na czele najpopularniejszych sklepów wśród Polaków. Owoce i warzywa zapakujemy do własnych woreczków i torebek w Biedronce i Lidlu.
Jeszcze dalej poszedł Carrefour we Francji. Od maja w Paryżu realizuje projekt testowy polegający na sprzedaży około 20 produktów ekologicznych, takich jak miód, olej i przyprawy, w pojemnikach zwrotnych. Celem jest ograniczenie produkcji szkodliwych dla środowiska materiałów, zwłaszcza plastiku.
Dołącz do dyskusji: Własne opakowania na zakupy w Auchan. Nowa opcja jeszcze w tym roku