SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wpływy Kino Polska TV wzrosły o 17 proc. „Kondycja rynku reklamowego pozostaje niezachwiana”

Grupa kapitałowa Kino Polska TV drugim kwartale br. osiągnęła 8,7 mln zł zysku netto wobec 13 mln zł przed rokiem. - Pomimo zewnętrznych zawirowań kondycja rynku reklamowego pozostaje niezachwiana. Notujemy pełne obłożenie slotów reklamowych w naszych kanałach - mówi prezes firmy Bogusław Kisielewski.

Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i Stopklatki (fot. Marian Chrzan) Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i Stopklatki (fot. Marian Chrzan)

W I połowie 2022 roku grupa kapitałowa Kino Polska odnotowała przychody na poziomie 139,3 mln zł (wzrost 17,1 proc. rdr), wynik EBITDA to 57,3 mln zł (wzrost 4,9 proc . rdr.), zysk operacyjny na poziomie 26,5 mln zł, a zysk netto wyniósł 21,4 mln zł, co oznacza 10,9 proc. wzrost rdr.

Firma szacowała wcześniej, że po pierwszych sześciu miesiącach 2022 r., wypracowała 138,6 mln zł przychodów, 24,6 mln zł zysku na działalności operacyjnej oraz 20,6 mln zł zysku netto.

Spółka podała w środę, że przychody z emisji zwiększyły się o 15,8 proc. rdr i stanowiły 50,8 proc. całkowitej sprzedaży grupy. Wpływy z reklam wzrosły o 15,2 proc. rdr, a ich udział w przychodach ogółem wyniósł 37,6 proc.

Przychody na rynkach międzynarodowych wyniosły 46,7 mln zł (wzrost o 17,3 proc. rdr) i stanowiły 33,7 proc. całkowitych przychodów grupy.

Rentowność netto grupy wyniosła 15,4 proc., wobec 16,3 proc. rok wcześniej. Marża EBITDA wyniosła 41,1 proc. wobec 45,9 proc. rok wcześniej.

Grupa powiększyła nadwyżkę finansową o 10,2 mln zł, zwiększając ją do 24,4 mln zł.

Czas reklamowy w stacjach Kino Polska TV wyprzedany

- Ze spokojem patrzymy na drugą połowę roku, która dla rynku telewizyjnego jest zwyczajowo lepsza niż pierwsze 6 miesięcy. Pomimo zewnętrznych zawirowań kondycja rynku reklamowego pozostaje niezachwiana. Notujemy pełne obłożenie slotów reklamowych w naszych kanałach - poinformował w komunikacie Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.

- Ponadto nasze przychody z emisji zabezpieczone są długoterminowymi umowami. Dodatkowo bezpieczeństwo i stabilność finansową zapewnia nam także sprzedaż praw licencyjnych. Łącznie w pierwszej połowie tego roku, emisja i sprzedaż licencji, stanowiły 61 proc. przychodów grupy - dodał.

W I połowie 2022 roku łączna oglądalność kanałów grupy wyniosła 2,74 proc. (SHR%, All 16-59, live) i była niższa o 9,3 proc. rdr

- Wynik ten jest częściowo efektem zmiany standardu nadawania telewizji naziemnej. W II kw. widoczne było również zwiększone zainteresowanie widzów kanałami informacyjnymi, co wiąże się z wojną w Ukrainie, jednak skala tego zjawiska była mniejsza niż kwartał wcześniej. Na wynik oglądalności wpływa także ponowna dostępność innych niż telewizja form rozrywki po okresie pandemii - podała spółka w komunikacie prasowym.

31 sierpnia Kino Polska TV pierwszy raz od trzech lat wypłaci dywidendę - przekaże inwestorom 9,91 mln zł, po 50 groszy na akcję.

66 proc. akcji firmy ma koncern SPI International. W marcu 70 proc. jego udziałów przejął Canal+.

Dołącz do dyskusji: Wpływy Kino Polska TV wzrosły o 17 proc. „Kondycja rynku reklamowego pozostaje niezachwiana”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl