Wpływy reklamowe 'Gazety Wyborczej' spadły o 133 mln zł
Wpływy reklamowe dzienników w I półroczu 2009 roku spadły o 17 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok temu. Najwięcej stracił 'Dziennik' (w dół o 41 proc.), najmniejszy spadek odnotował "Fakt" a liderem pozostała "Gazeta Wyborcza" (spadek o 25 proc.).
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zmniejszyła w I półroczu 2009 roku cennikowe wpływy z reklam do poziomu 395,7 mln zł, czyli o 133 mln zł wobec analogicznego okresu 2008 - wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu utrzymał się dziennik
"Polska" (Polskapresse), który zanotował przychody
reklamowe na poziomie 144,2 mln zł (spadek o 16,6 mln zł). Trzecie
miejsce przypadło dla "Faktu" (Axel Springer
Polska) - 91,2 mln zł (spadek o 1,1 mln zł).
Rok / Miesiąc | I-VI.2009 |
Główne medium + wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 1 147 012 551 zł |
GAZETA WYBORCZA | 395 675 366 zł |
POLSKA | 144 396 574 zł |
FAKT | 91 210 688 zł |
RZECZPOSPOLITA | 79 804 392 zł |
DZIENNIK | 65 851 486 zł |
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły 1 147 012 551 zł w I półroczu 2009 r. wobec 1 392 049 580 zł w analogicznym okresie 2008 roku (dane cennikowe, dane bez autopromocji).
Rok / Miesiąc | I-VI.2008 |
Główne medium + wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 1 392 049 580 zł |
GAZETA WYBORCZA | 529 227 384 zł |
POLSKA | 161 011 978 zł |
DZIENNIK | 111 068 938 zł |
RZECZPOSPOLITA | 98 385 143 zł |
FAKT | 92 396 241 zł |
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor
Dołącz do dyskusji: Wpływy reklamowe 'Gazety Wyborczej' spadły o 133 mln zł