Wpływy wydawców Demotywatorów i Kwejka zmalały o ponad 15 proc.
W ub.r. wpływy sprzedażowe Monster Media Group, wydawcy m.in. serwisów Demotywatory.pl, Joemonster.org i Mistrzowie.org, zmalały o 15,5 proc. do 2,33 mln zł, a zysk netto wyniósł 201,3 tys. zł (wobec 232,6 tys. zł rok wcześniej). Natomiast spółka Cube Investments, właściciel m.in. Kwejk.pl i Jbzdy.pl, zanotowała spadek przychodów o 17,1 proc. do 3,76 mln zł oraz 246 tys. zł zysku netto (w 2016 roku miała 2,2 tys. zł zysku) - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W ub.r. wpływy Monster Media Group ze sprzedaży krajowej zmalały z 2,79 do 2,33 mln zł, a ze sprzedaży zagranicznej wzrosły z 510,4 do 569,9 tys. zł. Do firmy należą serwisy z memami i innymi śmiesznymi treściami od użytkowników takie jak Demotywatory.pl, Joemonster.org, Stylowi.pl, Mistrzowie.org, Anonimowe.pl, Komixxy.pl, Faktopedia.pl i Piekielni.pl.
Spadek wpływów firmy jest związany z malejącą odwiedzalnością większości tych witryn, na czele z Demotywatory.pl. Według badania Gemius/PBI z maja br. Demorywatory i Joemonster, podobnie jak wiele innych serwisów z zabawnymi multimediami, zanotowały duże spadki ruchu w skali roku. Zatem w br. można spodziewać się dalszych spadków przychodów ich wydawców.
Jednocześnie koszty operacyjne Monster Media Group spadły w ub.r. z 2,55 do 2,07 mln zł, czyli o 18,7 proc. Najbardziej udało się ograniczyć wydatki na usługi obce - z 2,31 do 1,82 mln zł. Natomiast nakłady na wynagrodzenia wzrosły ze 194,8 do 206,6 tys. zł.
W efekcie zysk operacyjny spółki zwiększył się z 241,7 do 257,6 tys. zł, natomiast po uwzględnieniu kosztów finansowych i podatku dochodowego zysk netto zmalał - z 232,6 do 201,3 tys. zł.
80 proc. udziałów Monster Media Group ma Mariusz Składanowski, a 20 proc. - Sebastian Leśniak. Właściciele zdecydowali o wypłaceniu sobie 90 proc. zeszłorocznego zysku w formie dywidendy, a pozostałe 10 proc. (czyli 20,1 tys. zł) przeznaczono na kapitał zakładowy.
Wydawca Kwejka ma zysk netto dzięki sprzedaży aktywów trwałych
Z kolei przychody Cube Investments zmalały z 4,53 mln zł w 2016 roku do 3,75 mln zł w ub.r. (to 17,1 proc. w dół). W ub.r. 3,44 mln zł wpływów firmy pochodziło ze sprzedaży reklam internetowych w Polsce, a 236 tys. zł - z ich sprzedaży za granicą. Z innych usług spółka osiągnęła 77,7 tys. przychodów.
Na działalność operacyjną firma wydała 3,83 mln zł, wobec 4,72 mln zł rok wcześniej. Koszty usług obcych zmalały z 2,43 do 2,33 mln zł, a wynagrodzeń - z 980,7 do 856,4 tys. zł.
Spółka z działalności operacyjnej zanotowała 75,8 tys. zł straty, podczas gdy w 2016 roku było to 186,4 tys. zł straty. Zysk netto udało się uzyskać głównie dzięki sprzedaży za 377,3 tys. zł niefinansowych aktywów trwałych (rok wcześniej wpływy z tego tytuły wyniosły 190,7 tys. zł).
Ostatecznie Cube Investments miało 246 tys. zł zysku netto, wobec 2,2 tys. zł zysku w 2016 roku.
Po 40 proc. udziałów firmy mają jej prezes Dmitrij Głuszczenko i spółka Plessari Investments, a 10 proc. - Norblin BTA. Spółka udzieliła Głuszczence pożyczek, których wartość na koniec ub.r. wynosiła 220 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Wpływy wydawców Demotywatorów i Kwejka zmalały o ponad 15 proc.
loel, a co? jaki masz plan na swój biznes? spółki muszą publikować raporty, mozna je znależć w serwisach z krsem.