SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kto reklamuje się w telewizji wPolsce24? Najdroższy spot za 1 tys. zł

Za 30-sekundowy spot w telewizji wPolsce.24 reklamodawcy zapłacą maksymalnie 1000 zł netto. W ostatnich miesiącach w stacji najmocniej reklamowały się Aflofarm Farmacja Polska, Procter&Gamble i Reckitt Benckiser. 

Michał Adamczyk i Magdalena Ogórek w grafice promującej wPolsce24Michał Adamczyk i Magdalena Ogórek w grafice promującej wPolsce24

Od poniedziałku 2 września telewizja wPolsce24 nadaje na MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej. Kanał pojawił się również u operatorów płatnej telewizji, gdzie zastąpił satelitarny kanał wPolsce.pl, nadawany od wielu lat. 

Sprzedażą reklam w wPolsce24 zajmuje się Polsat Media. W cenniku na wrzesień najdroższa reklama kosztuje maksymalnie 1000 zł (cena netto, bez rabatów dla spotu 30-sek.). To stawka dla spotów emitowanych przy serwisach informacyjnych w dni powszednie w okolicy godz. 10.

Na 900 zł wyceniono reklamę przy “Salonie dziennikarskim” w soboty o godz.10 oraz w paśmie “Poranek wPolsce24“. 200 zł mniej (700 zł) kosztują spoty przy porgramie “Polityka na deser”. Za spot przy “Wiadomościach”, nadawanych o godz. 19.30, trzeba zapłacić maks. 600 zł. 

Z danych Nielsen Audience Measurement Polska, do których dotarł serwis Wirtualnemedia.pl wynika, że w lipcu w stacji - jeszcze wtedy pod nazwą wPolsce.pl - pokazano dokłanie 26 340 reklam, a w sierpniu - 23 974. Kanał według cennika zarobił na nich odpowiednio: 6,74 mln zł i 6,54 mln zł. 

Wśród największych tegorocznych reklamodawców kanału były takie firmy, jak: Aflofarm Farmacja Polska (4,08 mln zł), Procter&Gamble Polska (4 mln zł), Reckitt Benckiser (3,76 mln zł), Polkomtel (3,27 mln zł), Polpharma (2,86 mln zł). 

“Wiadomości” i ich dawny zespół w wPolsce24

Kanał wPolsce24 ma ramówce m.in. pasmo poranne, serwisy informacyjne i programy publicystyczne. Jednak flagowa pozycją są emitowane o 19.30 „Wiadomości”. Pierwsze wydanie serwisu poprowadził Michał Adamczyk, a materiały przygotowali m.in. Bartosz Łyżwiński, Żaklina Skowrońska czy Stanisław Pyrzanowski. Pierwsze wydanie wieczornego serwisu wPolsce24.pl obejrzało 142,4 tys. widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Udział stacji w czasie emisji “Wiadomości” wyniósł w grupie 4+ wyniósł 1,39 proc., a w grupie 16-59 – 1,23 proc.  Emitowany po serwisie „Gość Wiadomości” z prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskim miał 124 tys. osób, co dało stacji 1,09 proc. w grupie wszystkich widzów.

Średni udział stacji wPolsce24.pl w pierwszy dzień nadawania, czyli w w poniedziałek 2 września br. wyniósł w grupie 4+ 0,74 proc., co dało jej 21. miejsce wśród wszystkich kanałów w Polsce i siódme wśród kanałów newsowych. Najchętniej oglądaną stacją newsową była telewizja TVN24 - tego dnia zanotowała 6,78 proc. udziału (zajęła drugie miejsce wśród wszystkich kanałów). Z kolei TV Republika miała w poniedziałek 5,63 proc. udziału i była szóstą stacją w naszym kraju i drugą w kategorii informacyjnych. Trzeci wśród kanałów informacyjnych był Polsat News (1,44 proc.).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

wPolsce24 zaczęło emisję na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej na podstawie koncesji przyznanej w połowie czerwca przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Jak już podawaliśmy, nowy kanał jest dostępny także w wybranych sieciach kablowych i na platformie Polsat Box. Zastąpił tam Telewizję wPolsce.pl, uruchomioną przez Fratrię w połowie 2017 roku. - 2 września stacja wPolsce.pl zmieni się na wPolsce24. Nadal będą mogli nas Państwo oglądać na tym samym paśmie - zapowiedziano na profilach społecznościowych stacji.

W konkursie roztrzygniętym w połowie czerwca Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji koncesję przyznała też kanałowi Republika (nadawanemu przez TV Republika), zaś przepadły wnioski PTV (TV2 Media) i Polska24 (Grupa MWE Networks). Republika zaczęła emisję już 12 lipca.

Natomiast wPolsce24 zaczęło nadawanie w ostatnim możliwym terminie. Krajowa Rada wydała dokumenty koncesyjne 2 lipca, a zgodnie z koncesją nadawca ma dwa miesiące od tej daty na rozpoczęcie emisji.

Dołącz do dyskusji: Kto reklamuje się w telewizji wPolsce24? Najdroższy spot za 1 tys. zł

37 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gruszek
Adamczyk ogórkiem co oni wyprawiali TVP...teraz udaje Karnowskimi kłamie i kłamie a oni nic?? Zabrać licencję premierze Tusk
odpowiedź
User
Jurek
Najgorsza reklama wPolsce24, blokuj***
odpowiedź
User
Pawel
O 19.00 ogladam Dzisiaj w Republice,a o 19.30 Wiadomosci wPolsce24.
odpowiedź