Wszystkie dzienniki ze spadkiem sprzedaży w I kwartale, „Fakt” najchętniej kupowany
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w pierwszym kwartale br. był „Fakt”. Na drugie miejsce awansował „Super Express”. Największy spadek zanotowały „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
W pierwszym kwartale 2017 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 279 152 egz., czyli o 9,22 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciej na drugą pozycję awansował „Super Express” (ZPR Media) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 133 978 egz. Jego wynik jednak zmniejszył się o 8,29 proc.
Na ostatnią lokatę podium spadła z kolei „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 21,47 proc. do 118 305 egz.
Przypomnijmy, że w połowie października ub.r. podwyższono cenę egzemplarzową większości wydań „Gazety Wyborczej”, zmieniono też dni ukazywania się niektórych dodatków (np. „Duży Format” został przeniesiony z czwartku na poniedziałek). Ponadto w czwartym kwartale ub.r. w Agorze przeprowadzono zwolnienia grupowe, obejmujące 176 pracowników, głównie z zespołu "GW".
Oczko niżej znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 10,84 proc. Dziennik ten w pierwszym kwartale br. sprzedawał się w liczbie 50 168 egz.
Kolejne miejsce, ze średnim wynikiem na poziomie 44 575 egz. (po spadku o 4,46 proc.), zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes).
Warto dodać, że wszystkie dzienniki oprócz „Gazety Polskiej Codziennie” (Forum) i „Parkietu” (Gremi Business Communication) zanotowały najniższą sprzedaż w historii ich średnich wyników w pierwszym kwartale.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie dzienniki ze spadkiem sprzedaży w I kwartale, „Fakt” najchętniej kupowany