SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Dziennik Gazeta Prawna", „Gazeta Wyborcza” i „Puls Biznesu” mocno zwiększyły wpływy reklamowe (Top10)

Po dziesięciu miesiącach br. dzienniki zanotowały niewielki wzrost wpływów reklamowych. „Dziennik Gazeta Prawna” osiągnął wzrost o prawie 50 proc., „Puls Biznesu” - o 27 proc., a „Gazeta Wyborcza” - o prawie 20 proc. Największy spadek zanotował „Fakt” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W okresie styczeń-październik br. wpływy reklamowe dzienników wyniosły nieco ponad 1 mld zł. Było to 0,6 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem 2020 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).

Największe przychody z reklam miała w omawianym okresie „Gazeta Wyborcza”, która zwiększyła je rok do roku o 19,4 proc., do 149,4 mln zł.

Pozycję wicelidera zajmuje „Rzeczpospolita” z przychodami w wysokości 100,3 mln zł (wzrost o 11,4 proc.). Podium zamyka „Dziennik Gazeta Prawna” z 87,4 mln zł wpływów reklamowych (wzrost o 8,3 proc.).

W „Super Expressie” reklamodawcy wydali w omawianym okresie 73,3 mln zł (mniej rdr o 12,4 proc.), a w „Fakcie” - 56,6 mln zł (mniej o 37,1 proc.).

„Dziennik Zachodni” zarobił na reklamach 36,6 mln zł (mniej o 6,6 proc.), „Puls Biznesu” - 33,9 mln zł (więcej o 27 proc.), a „Głos Wielkopolski” - 30,6 mln zł (mniej o 18 proc.).

Przychody reklamowe „Gazety Pomorskiej” wyniosły 27,5 mln zł (mniej o 5,2 proc.), a „Gazety Polskiej Codziennie” - 27,1 mln zł (więcej o 11,3 proc.).

Według danych Publicis Groupe w pierwszych trzech kwartałach br. rzeczywiste wydatki reklamowe w dziennikach zmalały o 5,9 proc. do 82 mln zł.

Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna", „Gazeta Wyborcza” i „Puls Biznesu” mocno zwiększyły wpływy reklamowe (Top10)

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
XYZ
Fascynuje mnie dysproporcja pomiędzy zarobkami wydawnictw a zarobkami pracowników, często poniżej średniej krajowej... Bo przecież pandemia i kryzys... Trzeci świat w pigułce
odpowiedź
User
Zac
moim zdaniem jest to rynkowo logiczne, że gazeta która ma coraz mniejszy nakład ma coraz więcej drogiej reklamy - hahaha. No ale samorządy chętnie tam reklamują kranówkę, koncerty, życzenia, powietrze itd, oczywiście nie jest to marnowanie pieniędzy podatników i budżetów lokalnych.
odpowiedź
User
Zac
moim zdaniem jest to rynkowo logiczne, że gazeta która ma coraz mniejszy nakład ma coraz więcej drogiej reklamy - hahaha. No ale samorządy chętnie tam reklamują kranówkę, koncerty, życzenia, powietrze itd, oczywiście nie jest to marnowanie pieniędzy podatników i budżetów lokalnych.
odpowiedź