„Viva” reklamowo wyprzedziła „Tele Tydzień”. Mocno w górę „Życie na gorąco” i „Pani”, w dół „Party” i „Wprost” (TOP 10)
W pierwszych dwóch miesiącach br. wydawany przez Wydawnictwo Bauer „Tele Tydzień” stracił pozycję wicelidera w rankingu magazynów z największymi wpływami z reklam. Ustąpił miejsca dwutygodnikowi „Viva”. Liderem pozostał „Twój Styl".
W styczniu i lutym br. firmy wydały na reklamy w magazynach 502,4 mln zł, czyli 9 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl przygotowanego na podstawie danych cennikowe netto Kantar Media.
Pozycję lidera utrzymuje miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) z wpływami w wysokości 31,4 mln zł, o 4,7 proc. wyższymi niż rok temu.
Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Viva” (Edipresse Polska) z przychodami na poziomie 25,7 mln zł (wzrost w skali roku o 40,2 proc.). Tytuł awansował z zajmowanej w styczniu br. czwartej pozycji (wtedy zarobił 9,5 mln zł).
Na trzecią lokatę spadł tygodnik „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), którego wpływy reklamowe rok do roku wzrosły o 6,7 proc.
Spośród pozostałych magazynów z czołówki największe wzrosty wpływów zanotowały trzy czasopisma wydawane przez Wydawnictwo Bauer: tygodnik „Życie na gorąco” (o 71,1 proc., do 11,9 mln zł), miesięcznik „Pani” (o 58,7 proc., do 13,8 mln zł) i dwutygodnik „Show” (o 46,7 proc., do 11,5 mln zł).
26,6 proc. więcej niż przed rokiem zarobił na reklamach miesięcznik „Uroda życia” (Edipresse Polska) - marketerzy wydali w nim 13,2 mln zł.
O 17,7 proc., do 11,8 mln zł, wzrosły też przychody „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Pod koniec marca redaktor naczelny pisma Tomasz Lis zaapelował o kupowanie tygodnika, bo - jak stwierdził - obecny obóz rządzący chce zniszczyć niezależne media.
Spadły natomiast wpływy z reklam tygodnika „Wprost” (PMPG Polskie Media) - o 13,2 proc., do 13 mln zł - oraz dwutygodnika „Party” (Edipresse Polska) - o 22,6 proc., do 11,7 mln zł. Ten drugi tytuł zarobił na reklamach mniej mimo że w styczniu br. był liderem sprzedaży wśród dwutygodników people - jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 162 885 egz.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (TOP 10) |
|||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-II 2016 |
I-II 2017 |
zmiana proc. |
TWÓJ STYL |
29 963 267 zł |
31 365 850 zł |
4,7 |
VIVA |
18 297 687 zł |
25 661 740 zł |
40,2 |
TELE TYDZIEŃ |
22 218 329 zł |
23 709 290 zł |
6,7 |
PANI |
8 712 492 zł |
13 829 410 zł |
58,7 |
URODA ŻYCIA |
10 423 750 zł |
13 200 800 zł |
26,6 |
WPROST |
14 996 541 zł |
13 024 100 zł |
-13,2 |
ŻYCIE NA GORĄCO |
6 964 608 zł |
11 918 433 zł |
71,1 |
NEWSWEEK POLSKA |
10 034 000 zł |
11 810 800 zł |
17,7 |
PARTY |
15 171 746 zł |
11 745 400 zł |
-22,6 |
SHOW |
7 865 133 zł |
11 534 000 zł |
47 zł |
razem |
461 071 117 zł |
502 398 824 zł |
9 |
Dołącz do dyskusji: „Viva” reklamowo wyprzedziła „Tele Tydzień”. Mocno w górę „Życie na gorąco” i „Pani”, w dół „Party” i „Wprost” (TOP 10)