SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydatki reklamowe w mediach tradycyjnych wzrosły o 5 proc., w dół telewizja i gazety

Wydatki na reklamy w mediach pozainternetowych w okresie od stycznia do lipca br. wzrosły na polskim rynku o niespełna 5 proc. Mniej zarobiły telewizje i wydawcy gazet, mocno wzrosły wydatki na reklamę w radiu i magazynach.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Marketerzy przez pierwszych siedem miesięcy br. przeznaczyli na reklamę w mediach tradycyjnych (poza internetem) 16,3 mld zł, o 4,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z cennikowych danych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl.

W omawianym okresie wzrosły wydatki na radio, magazyny, outdoor, kina i reklamę indoorową.

Zmalały natomiast nakłady na telewizję i gazety. Reklamodawcy zwiększyli wydatki na reklamę radiową o 22,3 proc., do 2,9 mld zł, a w magazynach - o 15,5 proc. - do 1,96 mld zł. Kina zarobiły o 3,4 proc. więcej (blisko 805 mln zł), zaś firmy reklamy zewnętrznej - 2,2 proc. więcej (859,4 mln zł).

Przychody reklamowe telewizji spadły natomiast o 1,7 proc., do 8,8 mld zł, zaś wydawców dzienników - o 0,9 proc., do 876,8 mln zł.

Wpływy reklamowe mediów (dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VII 2014

I-VII 2015

zmiana proc.

Telewizja

8 948 321 008 zł

8 800 124 876 zł

-1,7

Radio

2 410 301 712 zł

2 948 992 005 zł

22,3

Gazety

884 860 679 zł

876 781 246 zł

-0,9

Magazyny

1 696 377 503 zł

1 958 565 250 zł

15,5

Outdoor

840 819 470 zł

859 401 764 zł

2,2

Kina

778 725 953 zł

804 981 454 zł

3,4

Indoor

13 557 350 zł

23 420 300 zł

72,7

Razem

15 572 963 675 zł

16 272 266 895 zł

4,5

Powyższe dane są danymi cennikowymi, nie uwzględniającymi rabatów. Z szacunków Starcom MediaVest Group wydatki netto na całym rynku reklamowym wzrosły w pierwszej połowie br. o 2,8 proc. SMG podaje, że po 8-9 proc. wzrosła wartość reklamy radiowej i internetowej, a po 13-14 zmalały nakłady marketingowe w prasie (zobacz szczegóły).

Dołącz do dyskusji: Wydatki reklamowe w mediach tradycyjnych wzrosły o 5 proc., w dół telewizja i gazety

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl