Yandex udostępnia aplikację Sloy. Jest skierowana do miłośników mody i ma konkurować z TikTokiem
Rosyjski koncern internetowy Yandex udostępnił na wybranych rynkach aplikację o nazwie Sloy. Platforma wykorzystująca sztuczną inteligencję i rozszerzoną rzeczywistość pozwala na kontakty i prezentowanie treści przez użytkowników zainteresowanych modą. W założeniach Sloy będzie stanowiła konkurencję dla takich aplikacji społecznościowych jak TikTok.
Yandex to największy w Rosji koncern działający w segmencie internetowym, jest m.in. właścicielem wyszukiwarki mającej obecnie 50 proc. udziałów w tamtejszym rynku.
Teraz Yandex postanowił zaznaczyć swoją obecność także w obszarze aplikacji społecznościowych. Firma udostępniła na wybranych rynkach (na razie tylko w Rosji, na Białorusi w Kazachstanie dla użytkowników systemu iOS) aplikację o nazwie Sloy.
Sloy ma angażować i łączyć ze sobą użytkowników zainteresowanych sprawami związanymi ze stylem i modą. Dzięki platformie można nagrywać i publikować krótkie filmiki z muzycznym podkładem prezentujące internautów w różnych stylizacjach.
Yandex informuje, że dzięki zastosowaniu w Sloy technologii sztucznej inteligencji i rozszerzonej rzeczywistości aplikacja jest w stanie samodzielnie rozpoznać elementy ubioru użytkownika oraz dodawać do zamieszczanych przez nich treści dodatkowe elementy zwiększające atrakcyjność przekazu.
Według zapowiedzi w 2020 r. dostępność Sloy zostanie rozszerzona na platformę Android oraz udostępniona użytkownikom w Europie i Stanach Zjednoczonych. Branżowe media podkreślają, że nowa aplikacja ma bezpośrednio konkurować z innymi mobilnymi platformami społecznościowymi, takimi jak TikTok, z którego wg danych z lipca br. każdego dnia korzysta co najmniej 700 mln użytkowników na całym świecie.
Dołącz do dyskusji: Yandex udostępnia aplikację Sloy. Jest skierowana do miłośników mody i ma konkurować z TikTokiem