SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Serwisy z wideo od internautów tracą popularność. YouTube zdecydowanym liderem - CDA, Vimeo i Dailymotion mocno w dół

Czołowe platformy z treściami wideo od użytkowników zanotowały przez ostatni rok spadki zasięgów. YouTube osiąga wielokrotnie wyższe statystyki od konkurentów, wśród których CDA.pl ma podobną przewagę nad i Dailymotion i Vimeo.

W lutym br. YouTube’a odwiedziło 19,85 mln polskich internautów, co dało 69,48 proc. zasięgu. Użytkownicy wykonali w serwisie 811,9 mln odsłon - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

YouTube tak samo jak pozostałe globalne serwisy (w poniższym zestawieniu są Dailymotion.com i Vimeo.com) nie jest w tym badaniu objęty audytem site-centric, dlatego nie ma szczegółowych statystyk o czasie korzystania z niego przez polskich internautów. Natomiast według ogólnych wyników badania Gemius/PBI w zeszłym miesiącu na YouTubie przeciętny użytkownik spędził każdego dnia 15 minut i 2 sekundy.

Sekcję wideo na CDA.pl odwiedziło 5,45 mln internautów, którzy wykonali tam 91,7 mln odsłon. Nie są to pełne wyniki serwisu, ponieważ dostępne są w nim także gry internetowe oraz odpłatny dział Premium (miał w lutym 2,8 mln użytkowników i 26,41 mln odsłon). Na koniec ub.r. za dostęp do sekcji Premium płaciło 172,1 tys. internautów, a w całym 2018 roku CDA.pl zanotowało wzrost przychodów sprzedażowych o 60 proc. do 27,99 mln zł oraz zysku netto do 5,39 mln zł.

Wielokrotnie mniej popularne od CDA.pl są dwie globalne platformy wideo. Dailymotion miał w lutym 861,2 tys. użytkowników i 4,98 mln odsłon, a Vimeo - 696 tys. użytkowników i 3,68 mln odsłon.

W skali roku wszystkie serwisy z zestawienia zanotowały spadki zasięgów. YouTube stracił 5,64 pkt proc. zasięgu (to7,5 proc. w dół), a także 531,4 mln odsłon (to aż 39,6 proc. w dół). W przypadku sekcji wideo na CDA.pl zasięg zmalał o 6,48 pkt proc. (czyli 25,3 proc.), a liczba odsłon o 8,1 mln (8,1 proc.).

Dailymotion przy spadku zasięgu o 1,88 pkt proc. (38,4 proc.) zyskał 287 tys. odsłon (6,1 proc.), natomiast Vimeo straciło 1,45 pkt proc. zasięgu i 129,8 tys. odsłon (to odpowiednio 37,3 i 3,4 proc. w dół).

W konsekwencji łączny zasięg tych czterech serwisów zmalał ze 109,46 proc. w lutym ub.r. (oczywiście bez uwzględnienia współodwiedzalności) do 94,01 proc. w lutym br.

Dodajmy, że z aplikacji mobilnej YouTube’a w minionym miesiącu skorzystało 19,05 mln internautów (co dało 66,68 proc. zasięgu), wobec 13,8 mln użytkowników i 49,39 proc. zasięgu rok wcześniej. Przy czym ten wzrost wynika w sporym stopniu ze zmiany w pomiarze aplikacji mobilnych wprowadzonej w badaniu Gemius/PBI w grudniu ub.r.

Dołącz do dyskusji: Serwisy z wideo od internautów tracą popularność. YouTube zdecydowanym liderem - CDA, Vimeo i Dailymotion mocno w dół

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
.
N a k o m p u t e r a c h , t a b l e t a c h , s m a r t f o n a c h , s k u t e c z n e , z w a l c z a n i e , a n t y b l o c k e r ó w , r e k l a m , t a c k e r ó w , I i c z n i k ó w , p h i s h i n g , m a l w a r e , R O D O , i t p .
Z a p o m o c ą , t a n i e j , d o ż y w o t n i e j , w e r s j i , a p l i k a c j i , A d G u a r d , n a w s z y s t k i e , s y s t e m y .
B l o k u j ą c ą , s z k o d l i w ą , z a w a r t o ś ć , w i t r y n , z k a ż d e j , p r z e g l ą d a r k i , c z y a p l i k a c j i , p l u s , k o n t r o l a , r o d z i c i e l s k a i t r y b , n i e w i d z i a l n o ś c i .
N i e , d a j , z a r a b i a ć , k l i c k b a i t p o r t a l o m ! C h r o ń , s w o j ą p r y w a t n o ś ć i f i n a n s e !
a d g u a r d . c o m / p l / w e l c o m e . h t m l

Z a c h u d z i w u s z a c h a z a g r u b i w u d z i e , a b y m i z a b l o k o w a c w p i s y t r u t n i e :-D
D e r i c k
0 0
odpowiedź
User
.
N a k o m p u t e r a c h , t a b l e t a c h , s m a r t f o n a c h , s k u t e c z n e , z w a l c z a n i e , a n t y b l o c k e r ó w , r e k l a m , t a c k e r ó w , I i c z n i k ó w , p h i s h i n g , m a l w a r e , R O D O , i t p .
Z a p o m o c ą , t a n i e j , d o ż y w o t n i e j , w e r s j i , a p l i k a c j i , A d G u a r d , n a w s z y s t k i e , s y s t e m y .
B l o k u j ą c ą , s z k o d l i w ą , z a w a r t o ś ć , w i t r y n , z k a ż d e j , p r z e g l ą d a r k i , c z y a p l i k a c j i , p l u s , k o n t r o l a , r o d z i c i e l s k a i t r y b , n i e w i d z i a l n o ś c i .
N i e , d a j , z a r a b i a ć , k l i c k b a i t p o r t a l o m ! C h r o ń , s w o j ą p r y w a t n o ś ć i f i n a n s e !
a d g u a r d . c o m / p l / w e l c o m e . h t m l

Z a c h u d z i w u s z a c h a z a g r u b i w u d z i e , a b y m i z a b l o k o w a c w p i s y t r u t n i e :-D
D e r i c k
0 0
odpowiedź
User
Łiljam
taaaaaa, pocieszajcie się telewizory, jeszcze 10 lat wam daje
0 0
odpowiedź