Youtuberzy popularniejsi na FB od blogerów. Barbara Kwarc, Niekryty Krytyk, AbstrachujeTV i SA Wardęga na czele (TOP 50)
Prowadzący satyryczne kanały youtube’owe Barbara Kwarc, Niekryty Krytyk, Abstrachuje TV i SA Wardęga to najpopularniejsi na Facebooku polscy twórcy blogów i vlogów, jako jedyni mający po ponad 500 tys. fanów. Natomiast zdecydowanie najaktywniejsi są użytkownicy fanpage’a blogerki modowej Maffashion.
Barbara Kwarc ma obecnie na Facebooku (wszystkie dane w tekście wg stanu na 18 maja br.) 940,4 tys. fanów, AbstrachujeTV - 687,6 tys., Niekryty Krytyk - 677,2 tys., natomiast SA Wardega - 589,4 tys. - wynika z danych NapoleonCat.com przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Przypomnijmy, że trzy z tych kanałów (oprócz Barbary Kwarc) na YouTubie ma ponad milion subskrybentów, a SA Wardęga przekroczył ten poziom jako pierwszy polski kanał w grudniu ub.r., natomiast obecnie ma już ponad 1,4 mln subskrybentów.
Na facebookowym fanpage’u SA Wardęgi w ostatnim miesiącu użytkownicy zamieścili 180 wpisów, 7,2 tys. komentarzy i 203,8 tys. razy kliknęli „lubię to”. Na fanpage’ach Niekrytego Krytyka i AbstrachujeTV pojawiło się o wiele mniej komentarzy i kliknięć „lubię to” oraz podobna liczba wpisów.
W czołowej dziesiątce naszego rankingu znalazły się jeszcze fanpage’e czterech innych kanałów youtube’owych: AdBustera (z testami produktów weryfikującymi ich reklamy), Skkf (poświęconego „Minectraftowi”), Rock Alone (dotyczącego głównie gier komputerowych) i kulinarnego Kocham Gotować. W drugiej dziesiątce są profile kolejnych kanałów: Rojo, 20 m kw. Łukasza, KolorowyVlog, Krzysztof Gonciarz i Lekko Stronniczy.
Najpopularniejszym blogiem jest Być Idealną (poświęcony fitnessowi i zdrowemu trybowi życia), którego fanpage z 413,6 tys. użytkowników znalazł się na czwartym miejscu. Wśród blogów kulinarnych liderem są Kobiece Inspiracje - ich fanpage, działający pod nazwą „Kuchenne triki, które każdy powinien znać”, ma 272,4 tys. fanów, o 63,5 tys. więcej niż Kwestia Smaku. Przypomnijmy, że ten drugi w październiku ub.r. jako jedyny do tej pory polski blog odwiedziło w ciągu miesiąca ponad milion internautów (więcej na ten temat).
>>> Kuchnia.wp.pl liderem serwisów kulinarnych, zyskują Ugotuj.to i Smaker.pl, w dół Gotujmy.pl (TOP 10)
Wśród blogerek zajmujących się modą i urodą najpopularniejsza na Facebooku jest Maffashion (Julia Kuczyńska), której fanpage z 247 tys. użytkowników znalazł się na dziesiątym miejscu. Fani Maffashion są zdecydowanie najaktywniejsi spośród użytkowników wszystkich profili blogerów i youtuberów. W ostatnim miesiącu komentarz, wpis lub „lubię to” zamieściło trzy czwarte jego użytkowników (187,4 tys.). Na fanpage’u pojawiło się 270 wpisów, 6 tys. komentarzy i aż 325,1 tys. polubień.
Podobne wyniki jak Maffashion zanotował jedynie ponad dwukrotnie większy profil SA Wardęgi. Natomiast na fanpage’u AdBustera pojawiło się aż 1,3 tys. wpisów od internautów, przy czym zdecydowaną większość zamieszczono w czasie wideoczatu zorganizowanego przez twórcę pod koniec kwietnia.
Najpopularniejszym fanpage’em popularnonaukowym okazała się Poprawna Polszczyzna (promująca sklep Polskie-nadruki.pl), która ze 126,9 tys. fanów zajęła 21. miejsce.
Pozostała część rankingu na drugiej podstronie
Dołącz do dyskusji: Youtuberzy popularniejsi na FB od blogerów. Barbara Kwarc, Niekryty Krytyk, AbstrachujeTV i SA Wardęga na czele (TOP 50)