Z 'Manager Magazin' odchodzi prezes, ale pismo rozwija się dalej
W zeszłym tygodnia niemieckie media poinformowały, że Philipp Busch, prezes spółki Manager Media wydającej w Polsce miesięcznik 'Manager Magazin' rozstanie z końcem roku z firmą. Od razu pojawiły się spekulacje, że nagłe odejście Buscha wynika z kłopotów magazynu, ale kierownictwo polskiej edycji pisma twierdzi, że jest zupełnie odwrotnie.
Philipp Busch zdecydował się na rozstanie z wydawnictwem po sześciu latach pracy. W oficjalnym komunikacie nie ujawniono powodów decyzji prezesa, napisano jedynie, że "wspólnicy dziękują serdecznie Dr Philippowi Buschowi za sukcesy w pracy". Busch kierować ma spółką do końca roku. Na razie nie wiadomo, kto będzie jego następcą.
Po wiadomości o rezygnacji Buscha, pojawiły się spekulacje dotyczące jej przyczyn. Jedna z nich mówi o konflikcie z Mario Frankiem, prezesem Grupy Spiegel, która w czerwcu br. przejęła całość udziałów u wydawcy "Manager Magazin". Inna hipoteza mówi, że decyzja Buscha ma związek z niedawnym odejściem z firmy kluczowych menedżerów. Przypomnijmy, że w czerwcu z Manager Media pożegnali się Zbigniew Maciąg, członek zarządu, Piotr Cegłowski, dyrektor wydawniczy, Adam Feldman, dyrektor biura reklamy (odszedł też cały zespół) oraz Olaf Furmanek, dyrektor marketingu i sprzedaży.
Jednak zdaniem szefów polskiej edycji "Manager Magazin" firma rozwija się bardzo dobrze. - Kierownictwo i biuro reklamy zostało odbudowane w całości - mówi nam Bohdan Gawroński, dyrektor wydawnictwa. - Nowy zespół osiągnął we wrześniu lepsze wyniki sprzedaży niż poprzedni zespół rok temu - dodaje. Wolne pozostaje jedynie stanowisko dyrektora marketingu i sprzedaży, które jednak ma zostać obsadzone jeszcze w tym miesiącu.
"Manager Magazin" nie rezygnuje z nowych przedsięwzięć. Właśnie sprawom nowych projektów, a także budżetu na obecny i przyszły rok, poświęcona była niedawna wizyta w Polsce Mario Franka. Jeszcze na przełomie listopada i grudnia ukaże się pierwsza nowość - rocznik "Finanse osobiste 2008", poświęcony różnym formom inwestowania. - Wydawnictwo liczyć będzie 180 stron i sprzedawane będzie niezależnie od "Manager Magazin" - mówi nam Dorota Goliszewska, redaktor naczelna miesięcznika.
W przyszłym roku spółka Manager Media dołączy do swojego sztandarowego tytułu m.in. dodatki o prezentach i najbogatszych ludziach w regionach Polski oraz pięć kolejnych suplementów, których szczegółów wydawca jeszcze nie ujawnia. - Powstanie także serwis internetowy poświęcony karierze i rozwojowi menedżerskiemu, a 1 stycznia 2008 roku utworzony zostanie dział szkoleń, eventów i konferencji, który liczyć ma siedem osób - dodaje Goliszewska.
Rośnie także sprzedaż "Manager Magazin". Według danych ZKDP, w pierwszym półroczu 2007 roku sprzedaż ogółem miesięcznika wyniosła 30 088 egz., czyli o ponad 37 proc. więcej niż w pierwszych sześciu miesiącach zeszłego roku. Magazynowi jednak daleko do swojego głównego konkurenta - "Forbesa" (Axel Springer Polska), który w analizowanym okresie sprzedał 43 316 egz.
Dołącz do dyskusji: Z 'Manager Magazin' odchodzi prezes, ale pismo rozwija się dalej