Z własnym pudełkiem i słoikiem po zakupy do Carrefoura
Carrefour w ramach działań na rzecz ochrony środowiska i walki z opakowaniami z plastiku umożliwił klientom w jednym ze swoich marketów kupowanie produktów do własnych opakowań.
W markecie Carrefour w Bydgoszczy, przy ul. Skarżyńskiego 2 klienci mogą kupować produkty na wagę do przyniesionych ze sobą opakowań, np. słoików lub kartonowych pudełek. Mogą tak kupić m.in. wędliny, ser, kapustę, ogórki kiszone, sałatki. Poza tym inne warzywa mogą ważyć we własnych woreczkach.
Klient w sklepie podaje sprzedawcy przyniesione ze sobą opakowanie, ten waży mu wybrany towar i na opakowanie klienta nakleja etykietę z wagą, którą skanuje potem kasjer.
Wprowadzając takie rozwiązanie Carrefour realizuje strategię zero waste, w ramach której dąży do zredukowania liczby plastikowych opakowań.
We Francji sieć wdraża stopniowo ideę opakowań zwrotnych. Chce w ten sposób sprzedawać ok. 20 produktów ekologicznych, m.in. olej, przyprawy czy miód. Usługa ta ma zostać wprowadzona w maju br., najpierw w okolicach Paryża. Podczas zakupów, klient jednorazowo płaci depozyt za opakowanie, a kwota ta będzie zwracana za każdym razem, gdy zostanie ono zwrócone.
Carrefour zobowiązał się zredukować masę opakowań marki własnej do 2022 roku o 5 proc. w stosunku do 2017 roku. Sieć zamierza też do końca 2020 roku sprzedawać wyłącznie torby pochodzące z recyklingu odpadów powstających w sklepach sieci.
- Globalnym działaniom firmy towarzyszą też lokalne inicjatywy, które wprowadzane są testowo przez poszczególne sklepy. Jedną z nich jest nasza propozycja zakupów z własnymi opakowaniami w Bydgoszczy. Do skorzystania z tej możliwości zapraszamy klientów poprzez specjalne oznaczenia w sklepie i dodatkową usługę na stoiskach tradycyjnych - powiedziała Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska.
Carrefour Polska to multiformatowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Dołącz do dyskusji: Z własnym pudełkiem i słoikiem po zakupy do Carrefoura