ZFPR i PSPR tworzą nową Radę Etyki Public Relations
Związek Firm Public Relations wraz z Polskim Stowarzyszeniem Public Relations przeprowadzają reformę Rady Etyki PR. Jednym z głównych jej zadań, poza opiniowaniem zgłoszonych wniosków dotyczących potencjalnych naruszeń norm etycznych, będzie opracowanie nowego Kodeksu Zasad Etyki PR.
Pierwszym etapem wprowadzanych zmian było opracowanie nowej wersji regulaminu funkcjonowania REPR, a następnie powołanie przedstawicieli organizacji założycielskich.
ZFPR powołał dwóch ekspertów niezależnych: dr Ewę Hope (m.in. docent na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej, kierownik Zakładu Nauk Filozoficznych na PG) Podyplomowych Studiów Public Relations i prof. Jerzego Olędzkiego oraz jednego reprezentanta agencji członkowskich - Norberta Ofmańskiego, twórcę i prezesa agencji OnBoard PR.
PSPR wzbogacił skład Rady o dwie osoby zrzeszone w tej organizacji: Marcelinę Cholewińską (dyrektor zarządzająca agencji First PR) oraz Rafała Czechowskiego (założyciel i szef firmy Imago Public Relations).
Jednym z głównych zadań Rady, poza opiniowaniem zgłoszonych wniosków dotyczących potencjalnych naruszeń norm etycznych, będzie opracowanie nowego Kodeksu Zasad Etyki PR.
- Od pewnego czasu z zaniepokojeniem obserwowaliśmy brak dostatecznej aktywności Rady. Dlatego też aby przywrócić skuteczność działań REPR, obie organizacje - ZFPR i PSPR podjęły decyzję o konieczności wspólnej reaktywacji Rady oraz przejęciu na stałe strony organizacyjnej przez sprawnie działające biuro zarządu ZFPR. Naszą intencją jest, aby Rada osiągnęła status prawdziwego autorytetu w kwestiach dotyczących etyki PR - powiedział Jakub Dmitrowski, wiceprezes ZFPR, współodpowiedzialny za wdrożenie zmian.
- Sama idea istnienia Rady nie zmienia się, natomiast razem z kolegami z ZFPR doszliśmy do wniosku, że niezbędne jest usprawnienie jej działania - dodał Krystian Dudek, prezes PSPR, który również bierze czynny udział opracowaniu nowego Regulaminu REPR.
Najważniejsze zmiany w Regulaminie REPR to powoływanie składu REPR przez zarządy ZFPR i PSPR, a nie jak dotychczas przez Walne Zgromadzenia obu organizacji, zaangażowanie w prace Rady zewnętrznych autorytetów branżowych i naukowych oraz delegowanie całości koordynacji prac REPR do biura ZFPR.
Dołącz do dyskusji: ZFPR i PSPR tworzą nową Radę Etyki Public Relations